این 6 ویژگی محبوب تا پایان 2024 از ویندوز 11 حذف می‌شوند

مایکروسافت به تغییر ویندوز 11 ادامه می دهد و چیزهای جدیدی مانند Copilot و سایر ابزارهای هوشمند را اضافه می کند. اما هر بار که چیز جدیدی اضافه می‌شود، ویژگی های دیگری نیز حذف می شوند یا دیگر پشتیبانی نمی شوند. این اغلب کاربران و طرفداران را ناراضی می کند.

به گزارش تکناک، در سال 2024 تغییرات بزرگی برای ویندوز 11 با نسخه جدید به نام 24H2 رخ خواهد داد. با این حال، امسال برای ویژگی های موجود ویندوز 11 نیز سخت است. در اینجا برخی از ابزارها و قابلیت هایی وجود دارند که  دیگر وجود نخواهند داشت.

برنامه های  32 بیتی Arm دیگر پشتیبانی نخواهند شد

مدت‌هاست که صنعت فناوری از استفاده از برنامه‌های Arm 32 بیتی دور شده است. در سال 2024، مایکروسافت به طور رسمی پشتیبانی از آنها را در ویندوز 11 نیز متوقف می کند. از زمان ویندوز 8، هیچ پردازنده 32 بیتی Arm برای رایانه های شخصی ویندوزی وجود نداشته است و در حال حاضر، هر برنامه‌ای که به نسخه 64 بیتی به‌روزرسانی نشده باشد، احتمالاً فراموش شده است.

بنابراین، چیز زیادی در اینجا از دست نمی‌دهید. در گذشته، برنامه های مترو واقعاً محبوب نبودند، و هر برنامه Arm که امروز وجود دارد، قبلاً برای Arm64 ساخته شده است. اما اگر به دلایلی هنوز برنامه های قدیمی روی رایانه شخصی خود دارید، ممکن است کمی ناامید کننده باشد.

برنامه Windows Steps Recorder

برنامه Steps Recorder یک ابزار مفید در ویندوز بود که به شما امکان می داد اقدامات خود را در رایانه خود ضبط کنید. این مثل ضبط ویدیو نبود. در عوض، با هر کلیک یا ضربه ای که روی رایانه شخصی شما انجام می شد، عکس می گرفت. همچنین می توانستید برای توضیح هر مرحله نظرات خود را اضافه کنید.

از آنجایی که Steps Recorder ممکن است برای مدت طولانی تری در دسترس نباشد، می توانید به جای آن از Snipping Tool استفاده کنید. این ابزار در حال حاضر بخشی از ویندوز 11 است، و اکنون به شما امکان می دهد فیلم از صفحه رایانه خود ضبط کنید، که آن را جایگزین خوبی برای گرفتن دستورالعمل های گام به گام می کند.

اگرچه کاملاً قطعی نیست که Steps Recorder امسال حذف شود، اما رسماً به‌عنوان ابزاری قدیمی علامت‌گذاری شده است. مایکروسافت در اوایل سال 2024 اطلاع رسانی به کاربران را در مورد این تغییر آغاز کرد، بنابراین ممکن است به زودی آن را حذف کند.

قابلیت تشخیص گفتار ویندوز

یکی دیگر از ویژگی هایی که در حال حذف شدن است، تشخیص گفتار کلاسیک ویندوز است. این ابزار به شما امکان می دهد کامپیوتر خود را با صحبت کردن با آن کنترل کنید. با این حال، در سال 2022، مایکروسافت گزینه جدیدتری به نام دسترسی صوتی را معرفی کرد که به روزتر است.

دسترسی صوتی جدید دارای یک فرآیند آموزش بهتر برای کمک به شما برای شروع، یک لیست واضح از دستورات برای یادگیری، و ظاهری مدرن است که با ویندوز 11 مطابقت دارد. بنابراین، با حذف تدریجی ابزار کلاسیک، واقعاً چیزی از دست نخواهید داد.

در حالی که مشخص نیست که Windows Speech Recognition در سال 2024 حذف شود یا خیر، اما در پایان سال 2023 منسوخ شده است. بنابراین، هیچ دلیل منطقی برای ادامه استفاده از آن در صورت وجود گزینه جدیدتر وجود ندارد.

برنامه Windows WordPad

حذف WordPad شاید مهم ترین ضرر در اینجا باشد، زیرا هدف منحصر به فردی را دنبال می کند. WordPad یک ویرایشگر متن است که چیزی بین Notepad و Microsoft Word است. این یک ابزار رایگان است که برخی از گزینه‌های قالب‌بندی متن را ارائه می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا اسنادی با ظاهر حرفه‌ای ایجاد کنند، البته دارای ویژگی‌های کمتر در مقایسه با Word است.

به نظر می رسد مایکروسافت کاربران را تحت فشار قرار می دهد تا بین استفاده از Notepad یا ارتقاء به Word یکی را انتخاب کنند، که از نظر تجاری منطقی است. Word ویژگی های بسیار بیشتری را ارائه می دهد و نسخه وب تا زمانی که آنلاین هستید رایگان است. رسما تایید شده است که WordPad در ویندوز 11 نسخه 24H2 در اواخر امسال حذف خواهد شد.

 پشتیبانی از واقعیت ترکیبی

زمانی که ویندوز 10 منتشر شد، مایکروسافت واقعاً این ایده را داشت که واقعیت ترکیبی ابزاری بزرگ خواهد بود. با این حال، در حالی که این مفهوم هنوز هم پشتیبانی می شود، مانند اپل ویژن پرو، مایکروسافت برای مدتی واقعاً هیچ استفاده ای از آن در ویندوز نکرده است. چند سالی است که هیچ هدست جدیدی با واقعیت ترکیبی ویندوز وجود ندارد و اکنون مایکروسافت از آن دست کشیده است.

باید مراقب باشید که واقعیت ترکیبی ویندوز را با هدست هولولنز مایکروسافت که روی ویندوز هولوگرافیک اجرا می شود، اشتباه نگیرید. آنها پلتفرم های متفاوتی هستند و ویندوز هولوگرافیک هنوز برای دارندگان هولولنز پشتیبانی می شود، حتی اگر به نظر می رسد که هولولنز اخیراً محبوبیت خود را از دست داده است.

Windows Mixed Reality نیز تایید شده است که از ویندوز 11 با نسخه 24H2 حذف شده است. با این حال، اگر یک هدست دارید، می‌توانید به استفاده از آن با برنامه‌های Steam ادامه دهید، اما فقط تا زمانی که از نصب به‌روزرسانی اجتناب کنید.

زیر سیستم ویندوز برای اندروید

خبر اصلی در مورد پشتیبانی ویندوز 11 از برنامه های اندروید است که در زمان معرفی و سرانجام در ابتدای سال 2022 بسیار مهم بود. با این حال، تنها دو سال پس از راه اندازی، مایکروسافت به طور ناگهانی اعلام کرد که این پلتفرم را متوقف می کند.

زیرسیستم ویندوز برای اندروید قبلاً حذف شده است و این فقط امسال اتفاق نمی افتد. اکنون تنها راه دسترسی (رسما) به برنامه های اندروید این است که قبلاً آنها را نصب کرده باشید. با این حال، اگر در حال تنظیم یک رایانه شخصی جدید هستید، دیگر آن گزینه را ندارید. و در سال آینده، این ویژگی به طور کامل حذف خواهد شد.

خوشبختانه، گزینه‌های دیگری برای اجرای برنامه‌های اندروید، مانند Bluestacks یا پخش برنامه‌ها از گوشی شما با استفاده از ابزارهایی مانند Phone Link وجود دارد.

چرا از دست دادن این برنامه های ویندوز ممکن است کاملاً خبر بدی نباشد

قطعاً ناامید کننده است که شاهد حذف تدریجی ویژگی های ویندوز باشیم، به خصوص مواردی مانند زیرسیستم ویندوز برای اندروید که اخیراً معرفی شده اند. با این حال، چشم انداز ویندوز 11 با نسخه آینده 24H2 و مجموعه ای از ویژگی های جدید آن، به ویژه قابلیت های شایعه شده هوش مصنوعی، امیدوارکننده به نظر می رسد. علاوه بر این، چیپست پیش بینی شده Qualcomm Snapdragon X Elite آماده است تا بازار لپ تاپ را متحول کند که به طور غیرقابل انکاری هیجان انگیز است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.