ساخت باتری های لیتیومی از قطعات بازیافتی

تولیدکننده جهانی مواد شیمیایی BASF با شرکت هایی در آمریکا برای ساخت باتری های لیتیومی از قطعات بازیافتی همکاری کرده است. انتظار می رود این رویکرد ردپای کربن باتری ها را تا 25 درصد کاهش دهد.

به گزارش تکناک، باتری‌های لیتیوم یونی جزء مهمی از انتقال انرژی هستند که در سراسر جهان اتفاق می‌افتد، زیرا کشورها به دنبال دور شدن از سوخت‌های فسیلی به سمت منابع انرژی تجدیدپذیر هستند.

این انتقال با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی انجام می شود. با این حال، همانطور که ما به دنبال تقویت زیرساخت های انرژی خود برای غلبه بر نوسان انرژی های تجدیدپذیر هستیم، تأثیر باتری های لیتیوم یون نیز به چشم می خورد.

لیتیوم، جزء اصلی باتری‌ها، آزادانه در دسترس نیست و نیاز به استخراج و حمل و نقل دارد، که هر دو فرآیندهای سوخت فسیلی هستند که منجر به انتشار کربن می‌شود. حرکت اخیر BASF گامی در جهت کاهش تاثیر کربن باتری‌های لیتیوم یونی است که تقاضای بالایی دارند.

تولید از قطعات بازیافتی

تاسیسات BASF در بتل کریک، میشیگان، در حال حاضر در حال تولید مواد فعال کاتدی است که در باتری‌های لیتیوم یونی توسط Nanotech Energy که یک شرکت محصولات انرژی مستقر در لس آنجلس است استفاده می‌شود.

بر اساس یک توافق جدید، BASF با یک شرکت بازیافت باتری های لیتیومی در رنو، نوادا به نام شرکت فناوری باتری آمریکا (ABTC) و همچنین شرکت مواد پیشرفتهTODA  که پیش سازهای مواد فعال کاتدی (pCAM) و مواد هیدروکسید فلز تولید می کند، مشغول به همکاری شده اند.

این ارتباطات یک زنجیره ارزش باتری در آمریکای شمالی ایجاد کرده است، جایی که باتری های ساخته شده توسط Nanotech Energy می توانند توسط ABTC بازیافت شوند و فلزات با ارزش باتری مانند نیکل، کبالت، منگنز و لیتیوم توسط TODA و BASF به ترتیب برای تولید pCAM و CAM استفاده خواهند شد که زنجیره چرخشی را تکمیل می کنند.

همکاری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، BASF سال هاست که خدمات مشابهی را بر اساس مواد بازیافتی به عنوان یک راه حل در آسیا ارائه می دهد. این شرکت اخیرا تأسیسات بازیافت مشابهی را در اروپا اعلام کرد و اکنون این حلقه را در آمریکای شمالی تکمیل کرده است.

دانیل شونفلدر، معاون ارشد فلزات پایه باتری و بازیافت در BASF، در بیانیه مطبوعاتی گفت: همکاری ما با نانوتک، ABTC و TODA گام مهمی برای تجارت جهانی بازیافت باتری BASF است. این امر BASF و Nanotech را قادر می‌سازد تا باتری‌های لیتیوم یونی با محتوای بازیافتی محلی تولید کنند.

از آنجایی که باتری های لیتیومی به سرعت در حال تبدیل شدن به اجزای حیاتی حمل و نقل برقی و همچنین راه حل های ذخیره انرژی هستند، لازم است اطمینان حاصل شود که استفاده از آنها مشکلات جدیدی در آینده ایجاد نمی کند و بازیافت قطعات گام مهمی در این مسیر است.

کورتیس کولار در Nanotech Energy گفت: این چهار شرکت با همکاری می‌توانند تخصص خود را جمع کنند و نتایج بهتر و پایدارتری را برای کل خودروهای الکتریکی آمریکای شمالی و صنایع الکترونیک مصرفی ایجاد کنند. این یک نقطه عطف مهم در میان پیشرفت‌ها و رشد مداوم بازار باتری‌های لیتیوم یونی است و ما مفتخریم که چنین نقش کلیدی در کاهش انتشار CO2 در طول زنجیره ارزش باتری ایفا می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.