بازطراحی گسترده میانبرهای صفحه کلید گوگل

طراحی مجدد نوار ابزار میانبرهای صفحه کلید گوگل اندروید، پس از معرفی اولیه برای برخی از کاربران در اواسط فوریه، با ارتقا قابلیت سفارشی‌سازی، به‌طور گسترده‌تر عرضه می‌شود.

به گزارش تکناک، حالت پیش فرض نوار ابزار نمایش تمام میانبرها است. اکنون حداکثر شش میانبر برای مشاهده با ظاهر بیضی‌شکل قابل تنظیم است. و امکان تنظیم و تعویض جایگاه میکروفون صوتی نیز توسط کاربر وجود دارد.

اکنون می توان هر چیزی را در جایگاه درست خود قرار داد. در واقع، دیگر لازم نیست کل ردیف را پر کرد و حتی می توان تنها یک میانبر را برای نمایش تنظیم کرد.

بدین منظور با ضربه روی نماد مربع جدید 2×2 در سمت چپ، همه میانبرها در یک محفظه مستطیلی گرد قرار می‌گیرند. شبکه زیر آن اکنون فشرده تر است و در چهار ردیف گزینه‌های موجود نشان داده می‌شود. با نگه‌داشتن و کشیدن گزینه‌ها امکان سفارشی‌سازی، وجود دارد و گزینه «Emoji» نیز به عنوان یک میانبر جدید در دسترس است.

امروز صبح شاهد انتشار باز طراحی میانبرهای صفحه کلید گوگل  با نسخه 13.0 در نسخه بتا هستیم. از امروز، در همه دستگاه‌های تاکنون بررسی شده (پس از یک انتظار کوتاه برای انتشار) ظاهر خواهد شد.

در چند ماه گذشته، به تدریج برخی از کاربران قابلیت میانبرهای صفحه کلید گوگل را مشاهده کرده‌اند. صفحه کلید گوگل در ماه های اخیر ویژگی های جدیدی به جز بهینه سازی تبلت دریافت نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.