بازگشت مدرن خودروی کلاسیک آئودی

آئودی با همراهی تعدادی از کارآموزان، یک خودروی کلاسیک تولید شده در سال 1971 را با استفاده از پلتفرم e-tron به صورت یک خودروی الکتریکی اسپرت و مدرن بازطراحی کرد.

به گزارش تکناک، پرینز NSU اولین بار در سال ۱۹۵۷ در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد و در سال بعد، به عنوان یک خودرو دو در با موتور ۶۰۰ سی سی دو سیلندر، از خط تولید خارج شد. نسخه‌های مختلفی از این مدل تولید شدند، از جمله نسخه کوپه اسپرت و رودستر، و زمانی که پرینز ۴ در اوایل دهه ۶۰ به بازار عرضه شد، این خودرو کوچک، زوایای تهاجمی بیشتری را به خود اختصاص داد.

این مدل بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۳ در کارخانه Neckarsulm توسط NSU Motorenwerke ساخته شد. یک پرینز NSU مدل ۱۹۷۱ به تیمی که از ۱۲ نفر از کارآموزان تشکیل شده بود، اهدا شد تا در کارخانه‌های آئودی در ژانویه سال جاری، بر روی این خودروی کلاسیک تحقیقات طراحی جدیدی انجام دهند.

اعضای این تیم در زمینه ساخت بدنه و نقاشی خودرو، بر روی شاسی EP4 کار کردند. آن‌ها لکه‌های زنگ را از ورق‌های فلزی پاک کرده، بدنه را با گلگیرهای عضلانی پهن تر تغییر شکل دادند و روی سقف، پوششی تغییر یافته از آئودی A1 نصب کردند.

برخی از عناصر اصلی از جمله چراغ های جلو و عقب و خطوط مشخصه اتاق و سقف حفظ شدند، اما طراحی مجدد نیازمند چرخ های پهن در لاستیک های مدرن بود.

بدنه با رنگ‌های سوزوکا خاکستری و مشکی درخشان رنگ آمیزی شده است، باله عقبی با رنگ زرد روی رول کیج خودرو نصب شده است و شماره 150 در کناره‌های خودرو  به کار رفته است.

در همین حال، مکانیک های کارآموز موتور بنزینی 30 اسب بخاری را حذف کردند و آن را با یک موتور الکتریکی 240 اسب بخاری (176 کیلووات) از آئودی e-tron 2020 جایگزین کردند.

مخزن سوخت درمدل قدیمی با یک بسته باتری جدید از آئودی Q7 TFSI e quattro پلاگین هیبریدی در زیر کاپوت فیبر کربنی جایگزین شده است. این باتری از طریق ورودی عریض در سپر جلو با هوا خنک می شود. همچنین، یک دریچه در کاپوت به گرمای ایجاد شده راهی برای فرار می دهد.


رول کیج داخلی نیز با رنگ زرد تزئین شده است که در تضاد با رنگ مشکی بخش دیگری از کابین قرار دارد. صندلی‌های Recaro Podium به همراه یک کامپیوتر تک‌برد و یک صفحه‌نمایش که به عنوان یک کیلومتر شمار دیجیتال عمل می‌کند، به مسافران خوش‌آمد می‌گویند.

با اینکه این پروژه همچنان به عنوان یک مطالعه طراحی در حال انجام است و آئودی هیچ اشاره‌ای به مدل پرینز الکتریکی احتمالی در آینده ندارد،  اما کارآموزان به طور واضح تمامی کارکنان در این شرکت خودروسازی آلمانی را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

خاویر راس، عضو هیئت مدیره آئودی، اظهار کرد: کارآموزان ما با تعهد قابل تحسین و خلاقیت قابل توجه، یک خودروی بی‌نظیر ساخته‌اند. آنها واقعاً می‌توانند به این نتیجه افتخار کنند. پروژه‌هایی همچون این، نشان می‌دهند که با استفاده از استعدادهای جوان، شرکت ما یک آینده قوی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.