با این برنامه بازی‌های PC را به گوشی اندرویدی بیاورید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان نصب بازی‌های pc روی گوشی اندروید به وجود آمده است. کاربران به‌راحتی می‌توانند این بازی‌ها را روی گوشی خود نصب و از آن‌ها در هر مکانی لذت ببرند. بازی‌های رایانه‌ای قرار است روی رایانه‌های شخصی (PC ) اجرا شوند. اما اگر تمایل به بررسی آنها روی یک گوشی اندرویدی را دارید، برنامه Winlator ممکن است برای شما جالب باشد.

به گزارش تکناک، Winlator، یک برنامه شبیه ساز جدید، برای دانلود در GitHub در دسترس است و طبق اطلاعات منتشر شده توسط Android Authority به کاربر امکان اجرا بازی های رایانه شخصی مورد علاقه بر روی دستگاه اندرویدی، حتی در صورت عدم طراحی آنها  برای اندروید را می‌دهد.

بازی‌های pc مختلفی برای گوشی‌های هوشمند وجود دارند. در iOS، شما می‌توانید بازی‌هایی از اپ استور دانلود کنید. اپ استور دارای مجموعه‌ای بزرگ از بازی‌های مختلف است که برای آیفون و آی پد طراحی‌شده‌اند. همچنین معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری همچون Fortnite و Minecraft نیز در iOS قابل‌دسترسی هستند. درگوشی اندروید نیز شما می‌توانید بازی‌هایی را از فروشگاه Google Play دانلود کنید. Google Play نیز دارای مجموعه‌ای گسترده از بازی‌هاست که برای تلفن‌های همراه و تبلت‌های اندرویدی استفاده می‌شوند. بازی‌های محبوبی مانند PUBG Mobile و Among Us در این فروشگاه قابل‌دسترسی هستند. علاوه بر این، در هر دو سیستم‌عامل، می‌توانید از سایر منابع غیررسمی نیز بازی‌هایی را دانلود و نصب کنید؛ اما باید دقت داشته باشید که از منابع قابل‌اعتماد و معتبر استفاده کنید تا از برنامه‌های مخرب و آسیب‌رسان جلوگیری شود. همچنین برخی از بازی‌ها نیاز به سخت‌افزار گوشی قدرتمند‌تری دارند تا به‌طور صحیح اجرا شوند.

این برنامه با استفاده از Wine، یک لایه سازگاری برای اجرای برنامه‌های ویندوز روی سیستم‌عامل‌های غیر ویندوزی ایجاد می‌کند و Box86/Box64، یک شاخه از Wine به‌طور خاص برای اجرای برنامه‌های x86_64 بر روی پردازنده‌های ARM طراحی شده است، این کار را انجام می‌دهد.

نصب برنامه بر روی گوشی آسان است و آن را باید APK در  GitHub Releases دانلود و نصب کرد. هنگامی که APK را نصب کردید، باید فایل OBB (main.1.com.winlator.obb) را دانلود و آن را در آدرس /storage/emulated/0/Android/obb/com.winlator قرار داد. در صورت عدم وجود پوشه، آن را به صورت دستی ایجاد کنید و پس از انجام این مراحل، برنامه را اجرا کنید و منتظر بمانید تا مراحل نصب به پایان برسد.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط هادلی سیمونز به Android Authority، او حدود 9 یا 10 بازی رایانه شخصی را با سطوح مختلف با موفقیت امتحان کرده است و به گفته وی بسیاری از این بازی‌ها در صورت اجرا به تنظیمات رزولوشن و/یا بهینه‌سازی درایور نیاز دارند. به نظر می‌رسد اکثر موارد اصلا اجرا نمی‌شوند یا قبل از ورود به روند بازی از کار می‌افتند.

این برنامه در بازی هایی مانند Deus Ex، Hitman 2 و Far Cry 2 تا حدی تجربه موفقیت آمیزی، البته با فریم ریت نه چندان چشمگیر ارائه کرد. یکی از کاربران Reddit نیز قادر به دریافت سرعت ۴۰ فریم در ثانیه بسیار پایدار در اکثر نقشه‌های Trackmania Nations بوده است.

اجرای بازی های کامپیوتری در گوشی های اندرویدی شامل محدودیت های آشکاری می‌شود. از مهم‌ترین آنها می‌توان به تبدیل کنترل‌های طراحی‌شده برای کیبورد و ماوس به صفحه لمسی روی تلفن‌ها اشاره کرد.

سؤالات متداول

۱. شبیه‌ساز اندروید چیست؟

شبیه‌ساز اندروید یک نرم‌افزار است که به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها و بازی‌های اندروید را روی کامپیوتر شخصی اجرا و در محیط ویندوز یا مک کارکنید.

۲. چه کسانی از شبیه‌ساز اندروید استفاده می‌کنند؟

توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و بازی‌های اندروید از شبیه‌سازها برای تست و آزمایش برنامه‌های خود استفاده می‌کنند. همچنین بازیکنان بازی‌های اندرویدی می‌توانند از شبیه‌سازها استفاده کنند تا به‌راحتی از ماوس و صفحه‌کلید در هنگام بازی استفاده کنند.

۳. بهترین شبیه‌ساز اندروید برای استفاده در ویندوز چیست؟

برخی از محبوب‌ترین شبیه‌سازهای اندروید برای ویندوز عبارت‌اند از BlueStacks، NoxPlayer، LDPlayer و Genymotion. هرکدام از این شبیه‌سازها ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.

۴. آیا شبیه‌سازهای اندروید رایگان هستند؟

بله بسیاری از شبیه‌سازهای اندروید رایگان هستند. هرچند برخی از آن‌ها نسخه‌های پولی هستند؛ اما شبیه‌سازهای رایگان نیز به‌طورکلی قابلیت‌های موردنیاز برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های اندروید را دارا هستند.

۵. آیا شبیه‌ساز اندروید امن است؟

بله بیشتر شبیه‌سازهای اندروید معتبر و امن هستند. بااین‌حال توصیه می‌شود از منابع معتبر برای دانلود و نصب شبیه‌سازها استفاده کنید. همچنین نسخه‌های به‌روز و رسمی را دریافت کنید تا از امنیت و عملکرد بهتری برخوردار شوید.

7 دیدگاه برای “با این برنامه بازی‌های PC را به گوشی اندرویدی بیاورید

  1. ایلیا گفته:

    من بازی خیلی قدیمی Beetle Bug 3 رو روش تست کردم بازش نکرد😂😂
    اینطور باشه برنامه Exagear از این بهتره

  2. Amir گفته:

    خب برنامه نصب کردم حالا برای نصب فارکرای 1 روی این باید برم دو گیگ فایلش رو دانلود کنم یا این مثل اون برنامه های چکی می مونه که بازی هارو استریم می کنه ادمین لطفاً راهنمایی کن🙏

  3. فرهاد گفته:

    سلام این برنامه برای شروع خیلی خوب پیش رفته بازیهای کلاسیکو راحت اجرا میکنه بازیهای گرافیکیو با افت شدید fps اجرا میکنه من gta iv رو نصب کردم خیلی لگ داشت 5fps میداد اما اینکه تونستم با همین لگ هم اجراش کنم جا امیدواریه که تو نسخهای بعدی بهینه تر بشه البته محدودیت قدرت گوشیو هم باید مد نظر داشت در کل بگم خیلی عالیه گوشی من poco f3 شیش گیگ رم و اندروید 13 هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.