با برنامه Samsung Notes دیگر نگران افشای اسناد خود نباشید

بدون در نظر گرفتن پشتیبانی گوشی سامسونگ شما از S Pen، می‌توان گفت در هرصورت، بدون اغراق برنامه Samsung Notes از بهترین برنامه‌های مربوط به گوشی‌های سامسونگ است.

به گزارش تکناک، این برنامه به شما امکان مشاهده، ویرایش و ایجاد اسناد را می دهد و از بهترین واژه‌پردازها در موبایل است. از دیگر از نقاط قوت برنامه Samsung Notes وجود امنیت، با امکان قفل کردن اسناد با استفاده از اثر انگشت یا رمز عبور است.

فرایند قفل کردن اسناد در برنامه Samsung Notes نیازمند تنها انجام چند مرحله است. اما قبل از اینکه بتوان از این ویژگی امنیتی استفاده کنید، باید یکی از روش‌های قفل را تنظیم کنید. اگر می خواهید اسناد Samsung Notes خود را از چشمان کنجکاو در امان نگه دارید، مراحل آن در اینجا عنوان شده‌است.

محافظت از اسناد Samsung Notes با اثر انگشت یا رمز عبور

قبل از استفاده از اسکن بیومتریک یا رمز عبور برای امنیت اسناد، ابتدا باید Samsung Notes را باز ، وارد منوی آن در گوشه سمت چپ بالای صفحه اصلی شده، روی نماد چرخ‌دنده زده و وارد «Settings» شوید و به قسمت «Note unlock methods» بروید.

در این قسمت با تنظیم یک رمز عبور و یا روشن کردن گزینه fingerprint امکان احراز هویت با اثر انگشت، می‌توان گزینه‌های امنیت برنامه را فعال کرد.

اکنون امکان قفل اسناد Samsung Notes با رمز عبور یا اسکن اثر فراهم خواهد بود. برای انجام آن، سند مورد نظر را ایجاد یا باز کنید، روی دکمه گزینه‌ها (options ) در گوشه سمت راست بالای صفحه زده(نقطه‌ای که مانند سه نقطه عمودی به نظر می‌رسد) و روی نماد «قفل» بین دکمه های Favorite (ستاره شکل) و Share در پنجره بازشو بزنید.

زین پس، هنگام هربار سعی در دسترسی به سند قفل شده، Samsung Notes  از شما رمز عبور یا اثر انگشت خواهد خواست. این یک ویژگی عالی و آسان برای استفاده است که به شما امکان امن نگه داشتن اسناد حساس را در Samsung Notes می‌دهد.

علاوه بر این، از حذف ناگهانی اسناد جلوگیری، و قبل از حذف آن، برنامه از شما رمز عبور یا اثر انگشت خواهد خواست.

این برنامه محبوب سامسونگ به شما امکان ایجاد پوشه را نیز می دهد. با این حال، شایان ذکر است که کل پوشه را نمی توان از طریق رمز عبور یا اسکن اثر انگشت ایمن کرد. این ویژگی امنیتی فقط برای اسناد به صورت جداگانه و تکی در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.