با جدیدترین تاکسی‌ هوایی جهان آشنا شوید

ممکن است اصطلاح تاکسی‌ هوایی عجیب به‌نظر برسد اما آنها وسیله‌ای سریع و مدرن هستند که به کمک پرواز، مسیرهای پرترافیک را به سرعت طی می‌کنند.

به گزارش تکناک، در حال حاضر تعدادی از شرکت‌ها بر روی هواپیماهای eVTOL (برخاست و فرود عمودی الکتریکی) به عنوان تاکسی‌های هوایی کار می‌کنند، که بیشتر آنها کمی شبیه به نسخه‌های بزرگ‌تر هواپیماهای بدون سرنشین کوادکوپتر هستند. یکی از جدیدترین تاکسی‌های هوایی eCopter است که احتمال استفاده واقعی از آن بیشتر است.

eCopter که در حال حاضر توسط استارتاپ اتریشی FlyNow Aviation توسعه می‌یابد، دارای یک پیشرانه الکتریکی کواکسیال است که دارای دو پروانه روتور ضد چرخش (یکی بالای دیگری) است.

این تنظیمات به آن اجازه می‌دهد تا توسط آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا به عنوان یک هلیکوپتر الکتریکی طبقه‌بندی شود. به گفته  FlyNow، از آنجایی که eCopter  را می‌توان به خوبی در این طبقه‌بندی جای داد، صدور گواهینامه باید بسیار سریعتر و ساده‌تر از تاکسی‌های هوایی چند روتوره مانند هواپیماهای بدون سرنشین باشد.

علاوه بر این، پیشرانه کواکسیال شامل قطعات متحرک کمتر و به طور کلی سخت‌افزار کمتری است که باعث کاهش وزن، هزینه مواد و پیچیدگی می‌شود. در نتیجه، در مقایسه با اکثر تاکسی‌های هوایی دیگر، ساخت، خرید و استفاده eCopter باید ارزان‌تر باشد. به علاوه این دستگاه باید برد باتری بهتری نیز داشته باشد.

مفهومی eCopter

شرکتFlyNow  قصد دارد eCopter را با نسخه‌های یک و دو سرنشین به همراه مدل باری ارائه دهد.

هر سه مدل با تطبیق یک قاب اصلی ساخته خواهند شد، به این معنی که لازم نیست هر کدام از ابتدا طراحی یا ساخته شوند که باز هم این رویکرد هزینه‌ها را کاهش دهد. در نهایت، امید است که کرایه این تاکسی هوایی تفاوت چندانی با آنچه کاربران در یک تاکسی زمینی که بین همان دو نقطه سفر می‌کند، نداشته باشد.

در حالی که FlyNow هنوز نمونه اولیه پروازی ندارد، آزمایش‌های زمینی را بر روی یک مدل کاملاً مجهز و مفهومی انجام داده است. این شرکت تخمین می‌زند که هر سه نسخه eCopter در نهایت باید برد پرواز/باتری تا 50 کیلومتر (31 مایل)، سرعت کروز 130 کیلومتر در ساعت (81 مایل در ساعت) و حداکثر ظرفیت حمل بار 200 کیلوگرم داشته باشند.

سیستم خلبان خودکار eCopter آن را از مکانی به مکان دیگر بر اساس الگوهای پروازی از پیش برنامه ریزی شده پرواز می‌دهد. به علاوه این هواپیما قادر خواهد بود به طور خودکار از برخورد با هواپیماهای دیگر یا پرندگان بزرگ جلوگیری کند
سیستم خلبان خودکار eCopter آن را از مکانی به مکان دیگر بر اساس الگوهای پروازی از پیش برنامه ریزی شده پرواز می‌دهد. به علاوه این هواپیما قادر خواهد بود به طور خودکار از برخورد با هواپیماهای دیگر یا پرندگان بزرگ جلوگیری کند

یورگن گریل، مدیر عامل  FlyNowمی‌گوید که تولید تجاری eCopter قرار است در سال 2026 آغاز شود. ابتدا مدل باری این تاکسی هوایی ساخته خواهد شد زیرا مجوز آن احتمالا آسان‌تر است و سپس نسخه‌های مسافربری عرضه می‌شوند. این شرکت در حال حاضر در حال مذاکره با شرکای تجاری است که ممکن است از این هواپیما در تاکسی‌های هوایی یا عملیات باربری هوایی خود استفاده کنند.

با eCopter در ویدیوی زیر بیشتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.