با فواید شگفت انگیز پوست موز آشنا شوید

آیا می دانستید هر بار که پوست موز را جدا می کنید،یک میان وعده خوشمزه و مغذی را دور می اندازید.

آیا می دانستید هر بار که پوست موز را جدا می کنید،یک میان وعده خوشمزه و مغذی را دور می اندازید.

به گزارش تکناک، اخیرا مطالعه ای نشان داده است که اگر پوست موز خشک و آسیاب شود و به آرد تبدیل شود، می‌توان آن را به محصولات پخته‌ای حتی خوشمزه تر و بهتر از محصولات مبتنی بر گندم.تبدیل کرد.

احتمالاً هرگز به آشپزی با پوست‌موز فکر نکرده اید،مگر اینکه خواننده وبلاگ های آشپزی گیاه خواری باشید اما این کار  نه تنها کاملاً بی خطر است،بلکه دانشمندان نشان داده اند که پوست موز واقعاً برای انسان خوب است.

هنگامی که محصولات آزمایشی موز مورد آزمایش طعم قرار گرفت،مصرف کنندگان گزارش دادند که از طعم این محصولات به اندازه کلوچه های بدون شکر خوششان می آید.

با خوردن محصولاتی که از پوست‌موز مشتق می شوند،شما حتی کمک فراوانی از مواد معدنی و مواد مغذی ضد سرطان دریافت خواهید کرد.به عنوان مثال، شیرینی های پخته شده در این مطالعه که با پوست موز غنی شده بودند، حاوی فیبر، منیزیم، پتاسیم و ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیار بیشتری بودند.

از جنبه منفی، اضافه کردن بیش از حد آرد پوست موز منجر به تولید کلوچه هایی شد که تا حدودی قهوه ای و سفت بودند،احتمالاً دلیل این موضوع فیبر زیاد است.اما وقتی تعدادی از کلوچه ها با آرد حاوی 7.5 درصد پوست موز ساخته شدند،بافت آنها تعادل بسیار جذاب تری پیدا کرد.

نکته مثبت این محصولات مشتق شده از پوست‌موز این است که به مدت سه ماه در دمای اتاق به خوبی در قفسه نگهداری می شوند.

در حالی که این مطالعه فقط به عواقب افزودن پوست‌موز به کلوچه‌های پخته شده پرداخته است،نتایج نشان می‌دهد که استفاده از آرد پوست موز در نان، کیک و پاستا نیز ممکن است ارزش توجه داشته باشد.

به عنوان مثال، سال گذشته، یک مطالعه روی کیک پوست موز نشان داد که پوست زرد میوه، رنگ خوراکی طبیعی را به محصول پخته شده و همچنین تقویت کننده تغذیه می دهد.

در همین حال،یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که جایگزینی تا 10 درصد آرد گندم با آرد پوست‌موز می تواند نان پخته شده را با محتوای پروتئین، کربوهیدرات و چربی بالاتری غنی کند.

اگر اهل کیک و شیرینی پختن نیستید جالب است که بدانید نایجلا لاوسون (مجری و راهنمای آشپزی معروف)از پوست موز در ادویه کاری نیز استفاده کرده است،و وبلاگ نویسان گیاه خوار اخیراً استفاده از بیکن پوست موز و گوشت پوست کنده شده را عادی سازی کرده اند.

خوردن پوست این میوه فقط یک گزینه سالم نیست، بلکه می تواند به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک کند. حدود 40 درصد وزن موز در پوست آن است و بیشتر اوقات این پوست پر از مواد مغذی به سادگی دور ریخته می شود.

مطمئناً، پوست‌موز وقتی خام باشد فایده خاصی ندارد.اما اگر از آن درست استفاده شود،در واقع طعم بسیار خوبی خواهد داشت.پوست‌موز حتی می تواند عمر مفید برخی از محصولات را افزایش دهد زیرا  لایه برداری که انجام می دهد،خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی را نیز به همراه می آورد.

همین امر در مورد سایر پوست میوه ها نیز صدق می کند،مثلا پوست انبه که خواص آنتی اکسیدانی کیک را تقویت کرده و طعم آن را بهبود می بخشد.

بنابراین دفعه بعد که یک موز را برای میوه داخل آن جدا کردید،پوست آن را نگه دارید.ممکن است شکم شما بعداً بخاطر این کار از شما تشکر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.