با متفاوت‌ ترین پارک‌های علم و فناوری دنیا آشنا شوید

با متفاوت‌ ترین پارک‌های علم وفناوری دنیا آشنا شوید

پارک‌های علم و فناوری در سراسر دنیا وجود دارد که در تولید علم ،تحقیق و توسعه نرم افزاری و سخت افزاری به دستاوردهای بزرگی دست یافته اند.

به گزارش تک ناک و به نقل از سیناپرس، در ادامه نگاهی به 9 پارک بزرگ علم و فناوری اطلاعات و کسب و کار در سراسر جهان می اندازیم.

پارک هوا لاک هی، هانوی، ویتنام

وقتی به فناوری اطلاعات فکر می‌کنید احتمال اینکه نام ویتنام به ذهن شما خطور کند، چندان زیاد نیست. اما جالب است بدانید که ویتنام به‌آرامی در حال تبدیل شدن به یک غول برون سپاری است و تا به حال کارهای زیادی در این زمینه انجام داده است. ویتنام علی‌رغم وجود مشکلات فراوان، با دسترسی به آموزش فنی عالی و جمعیت زیادی از جوانان، به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه فناوری‌های نوین دست یافته است.

پارک فناوری پیشرفته Hoa Lac بزرگترین و اولین پارک پیشرفته در ویتنام است. این پارک که نزدیک به فرودگاه بین‌المللی نوی بای هانوی واقع شده، دارای 6 منطقه کاربردی است یعنی مناطق  تحقیق و توسعه، پارک نرم‌افزار، منطقه صنعتی پیشرفته، منطقه آموزشی، منطقه مرکزی (برای کنفرانس‌ها، رستوران‌ها و غیره) و خدمات.

اگرچه ممکن است ویتنام مشکلات اقتصادی فراوانی داشته باشد، اما بی‌شک اقداماتی نظیر ساخت این پارک فناوری، مسیر توسعه را برای این کشور، بسیار آسان خواهد کرد.

پارک فناوری بنگلور، هند

وقتی در مورد فناوری اطلاعات صحبت می کنیم، بنگلور را نمی توان نادیده گرفت. پارک فناوری بین‌المللی بنگلور در ۱۸ کیلومتری مرکز شهر در وایتفیلد، در حومه بنگلور واقع شده است.

این پارک فناوری ، که در انتهای دیگرش یک Electronics City وجود دارد، پاسخگوی اکثر شرکت‌های نرم‌افزاری است که فروشگاه‌هایی را در بنگلور راه‌اندازی کرده‌اند.

شهر فناوری کُنزا، ماکونی، کنیا

این پروژه BPO (برونسپاری فرایندهای تجاری) و مرکز تجاری که توسط دولت کنیا انجام شده به دنبال رفع نیازهای شرکت‌های فناوری اطلاعات است که به آرامی شروع به حرکت به کنیا کرده‌اند. این بنا در زمینی به مساحت 5000 هکتار ساخته شده و دارای هتل، مراکز خرید، دفاتر، مراکز همایش و یک پارک علمی است.

به گزارش سیناپرس، این شهر فناوری در 64 کیلومتری جنوب نایروبی واقع شده است. در این شهر نه تنها می‌توانید روی کدنویسی خود کار کنید بلکه می‌توانید در مورد ساوانای آفریقا نیز اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

شهررسانه‌های دیجیتال، سئول، کره جنوبی

این مجموعه عظیم دارای دفاتر شبکه‌ای، آژانس‌های دیجیتال، سالن‌های نمایشگاه، آپارتمان‌های خدماتی، مراکز فرهنگی و سالن‌های نمایش است. این شهر فناوری پیشرفته به شرکت هایی اختصاص داده شده که با آموزش الکترونیکی، رسانه‌های دیجیتال، پخش، بازی، فیلم و موسیقی سر و کار دارند. مساحت 6100000 فوت مربعی، بیانگر فضای قابل توجه و بسیار بزرگ این مجموعه است.

بسیاری از شرکت‌های معروف فناوری اطلاعات مانند Pantech، LG Telecom و سایرین نیز دفاتری در این شهر رسانه‌ای دارند. وقتی آنجا هستید، بازدید از موزه فیلم کره را فراموش نکنید و مدتی را در آرشیو فیلم کره بگذرانید.

پارک فناوری سِبو، سبوسیتی، فیلیپین

این پارک 24 هکتاری فناوری اطلاعات و کسب و کار در شهر سبو واقع شده و به شرکت‌های فناوری اطلاعات اختصاص دارد. برخی از شرکت‌هایی که در ساختمان‌های عظیم آن دفاتر دارند عبارتند از: Convergys، Stream، eTelecare، Accenture و… .

شهر هوشمند، کالکارا، مالت

اگر فکر می‌کنید که مالت به خورشید، دریا و ماسه خلاصه می‌شود، کاملا در اشتباه هستید. این کشور نیز در مسیر توسعه فناوری‌های نوین در حرکت است. به گزارش سیناپرس، نمونه بارز این حرکت، شهر هوشمندی در کالکارای مالت است. این یک پارک فناوری 360000 متر مربع مساحت دارد. اولین دفاتر این پارک در سال 2010 افتتاح شدند با این حال، فرآیند توسعه پارک تا سال 2021 ادامه داشت.

بیزنس پارک، سوفیا، بلغارستان

پارک تجاری صوفیه (BPS) بزرگترین پارک فناوری در جنوب شرقی اروپا است. این پارک تنها 10 دقیقه با فرودگاه بین المللی صوفیه فاصله و مساحتی حدود 220000 متر مربع دارد. بیزنس پارک سوفیا تسهیلات مشاغلی از صنایع مختلف را در خود جای می‌دهد. BPS که گفته می‌شود بیش از 10 هزار نفر در آن کار می‌کنند، یکی از پارک‌های فناوری اطلاعات تجاری در جهان نیز هست.

کاتالیناس نورت، بوئنوس آیرس، آرژانتین

بسیاری از اوقات، آرژانتین در راس خبرها نیست، با این حال نباید ظرفیت‌های مهم این کشور را از یاد ببریم. اگرچه اقتصاد سرزمین نقره در وضعیت بدی قرار دارد، اما چندین شرکت فناوری اطلاعات در این کشور فعالیت می‌کنند که در زمینه خود، از برترین‌ها به شمار می‌آیند. Catalinas Norte دارای 19 ساختمان تجاری و چندین شرکت، دفاتر دیپلماتیک و شرکت های تابعه خارجی است که دفاتر خود را در آن راه اندازی کرده‌اند.

سایبرپورت، هنگ کنگ

سایبرپورت چندین شرکت دیجیتال و فناوری را در خود جای داده است. Cyberport که خود را یک جامعه دیجیتال خلاق توصیف می‌کند، دارای 4 ساختمان اداری، یک مجتمع خرده‌فروشی و یک هتل است. این مرکز تجاری پیشرفته که در جاده سایبرپورت قرار دارد، می‌تواند یک سکوی پرش ایده‌آل برای کشف شهر شگفت‌انگیز هنگ‌کنگ هم باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.