بررسی عملکرد برنامه Home در watchOS 10

در سیستم عامل آینده watchOS 10، هفت برنامه بومی اپل واچ بازنگری شده‌اند و یکی از آنها برنامه Home است. این به‌روزرسانی بزرگ، تجربه هوم کیت اپل واچ را با آیفون همگام می کند.

به گزارش تکناک، watchOS 10 با رابط کاربری جدید ویجت‌ها، ویژگی‌های سلامت روان مانند ردیابی حالات شخصی، صفحه‌های جدید ساعت و طراحی‌ مجدد برنامه‌های بومی مانندWeather، Stocks، Maps، Messages، World Clock، Heart Rate، Home و… تغییرات اساسی در تجربه اپل واچ ایجاد کرده‌است.

در زیر تصویر صفحه اصلی Home برنامه WatchOS 9  آمده است:

برنامه Home طی سال گذشته در iOS 16 برای آیفون اصلاح شده است و این بار نوبت اپل واچ برای ارتقای HomeKit با watchOS 10 است.

watchOS 10 در حال حاضر به صورت بتا در دسترس است. اما به خاطر داشته باشید که در صورت نصب آن روی اپل واچ خود، راهی برای دانگرید به watchOS 9 وجود ندارد.

  • هنگام راه‌اندازی برنامه Home جدید در watchOS 10، فیدهای دوربین کاربر در بالا و در ادامه چهار دکمه سریع برای بررسی آب و هوا، چراغ‌ها، سیستم ایمنی و بلندگوها و دستگاه‌های HomeKit مورد علاقه کاربر در زیر آن قرار می‌گیرد.
  • با کشیدن انگشت خود به سمت بالا، دکمه Intercom را خواهید دید.
  • برای مشاهده دسته‌بندی‌ها و اتاق‌های خود، روی فلش بازگشت در بالا سمت چپ بزنید.
  • با انتخاب دستگاه HomeKit در برنامه جدید آن را روشن/خاموش کنید یا برای کنترل دقیق مواردی مانند ترموستات و چراغ ها، روی نماد … بزنید.

در تصاویر زیر نحوه ظاهر و عملکرد برنامه جدید Home در watchOS 10 آمده است:

در اینجا صفحه اصلی با فیدهای ویدیویی در بالا آمده است. می‌توانید برای مشاهده نمای نزدیک‌تر روی یک فید ضربه بزنید یا به منظور مشاهده همزمان همه فید‌های ویدیویی در گوشه سمت راست پایین بخش ویدیو ضربه بزنید.

در مرحله بعدی دکمه های سریع برای دسته بندی آب و هوا، چراغ ها، امنیت و بلندگو قرار دارند. و بالا در سمت راست نمای گزینه‌های دستگاه HomeKit با برنامه جدید Home در watchOS 10 است.

دسته‌بندی‌های جدید برای دسترسی سریع به آب و هوا، چراغ‌ها، سیستم امنیتی و بلندگوها با دکمه‌هایی در بالا برای انجام کارهایی مانند خاموش کردن همه چراغ‌ها یا توقف موقت همه بلندگوها واقعاً مفید هستند.

در صفحه اصلی، با کشیدن انگشت خود به سمت بالا دکمه Intercom قابل مشاهده خواهد بود و با ضربه روی کلید بازگشت در صفحه اصلی، موارد دلخواه و صحنه‌ها را را می‌توان بررسی و سپس همه اتاق‌های خود را مشاهده کرد.

برای بررسی دستگاه‌ها به صورت جداگانه، با ضربه روی نماد … کنترل دستی آن به صورت زیر خواهد بود. برخی از دستگاه‌ها دارای چندین کنترل اسلاید خواهند بود.

همچنین نمایش و تنظیم دستگاه های شامل قفل های هوشمند و چراغ ها به صورت زیر خواهند بود:

در کل به نظر می‌رسد این به‌روزرسانی عالی باشد و تجربه جامعی از HomeKit در اپل واچ مانند iOS ارائه می‌دهد و بررسی سریع آنچه در خانه می‌گذرد و دسترسی آسان‌تر به دستگاه‌ها و کنترل آن‌ها را فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.