بررسی مشخصات فنی Apple M2 Ultra

پردازنده Apple M2 Ultra  آخرین سیلیکون داخلی از اپل است و مانند Apple M1 Ultra، دو چیپست M2 Max را به یکدیگر متصل کرده تا چیپست Ultra جدید را به وجود آورد.

به گزارش تکناک، این کار باعث می شود سیلیکون در کل 24 هسته CPU، تا 76 هسته GPU و 32 هسته Neural Engine را دریافت کند.

با انتشار macOS Sonoma، غول کوپرتینو یک ابزار پورت بازی جدید معرفی کرد که اجرا کردن بازی های ویندوز بر روی MacOS را آسان تر می کند.

همچنین توانایی GPU Apple M2 Ultra می تواند به مک ها اجازه دهد تا در این زمینه تلاش بزرگی انجام دهند. اما سوال این است، سیلیکون چقدر در زمینه بازی خوب خواهد بود؟ خوب، ما یک معیار محاسباتی Geekbench 6 داریم تا به شما کمی ایده در این زمینه بدهیم.

APPLE M2 ULTRA عملکردی بسیار شبیه به NVIDIA RTX 4080 دارد.برای کسانی که نمی دانند، Nvidia RTX 4080 دومین GPU سر یع از این شرکت است. نتیجه معیار محاسباتی Geekbench 6 برای Apple M2 Ultra بسیار جالب بود. زیرا تنها 10درصد کندتر از RTX 4080 است که این مساله کوچکی نیست.

Nvidia RTX 4080 در معیار محاسباتی Geekbench 6 امتیاز 245,729 را کسب می کند . از سوی دیگر، Apple M2 Ultra امتیاز 220,674 را کسب کرده است . این باعث می شود چیپست جدید اپل حدود 10٪ کندتر از دومین GPU سریعتر از Nvidia باشد.

 

مهم است توجه داشته باشید که عملکرد Apple M2 Ultra ممکن است در سایر معیارهای Geekbench متفاوت باشد. اما واقعیت اینکه در معیار محاسباتی بسیار خوب عمل می کند واقعاً قابل تحسین است.

این امتیاز واقعاً می تواند شما را به این فکر فرو ببرد که اپل چه چیزی را برای سری M3 در نظر گرفته و چگونه مک ها می توانند در زمینه بازی تکامل یابند.

یک واقعیت جالب دیگر درباره این مقایسه، امتیاز Tflops است. RTX 4080 دارای 48 Tflops است در حالی که M2 Ultra فقط 27 Tflops دارد . واقعیت این است که M2 Ultra با داشتن Tflops های قابل توجه کمتر، امتیازی بسیار نزدیک به RTX 4080 را کسب کرده است که بسیار شگفت انگیز است.

نحوه مقایسه آن با Apple M1 Ultra چگونه است؟

شما علاقه مند به یادگیری نحوه مقایسه Apple M2 Ultra با M1 Ultra هستید، درست است؟ در صورت صحبت در مورد امتیازها، M1 Ultra در همان معیار محاسباتی Geekbench 6 امتیاز 150,914 را کسب می کند . این بدان معنی است که M2 Ultra  حدود 46 درصد سریعتر از M1 Ultra است.

مجدداً، این تفاوت عظیم ممکن است به دلیل GPU قدرتمندی باشد که M2 Ultra با آن عرضه می شود. برای M2 Ultra، اپل تا یک تنظیمات 76 هسته را ارائه می دهد. در مقابل، M1 Ultra حداکثر 64 هسته دارد. این باعث می شود سیلیکون جدید تا 12 هسته GPU بیشتر از نسل قبلی را داشته باشد.

و این تنها ارتقاء GPU نیست. M2 Ultra نیز ارتقاء در زمینه CPU ارائه می دهد. M2 Ultra دارای 24 هسته CPU است، در حالی که M1 Ultra حداکثر دارای 20 هسته بود.

علاوه بر این، دستگاه های مک می توانند با M2 Ultra حافظه 192 گیگابایتی را پشتیبانی کنند. M1 Ultra می توانست تا 128 گیگابایت حافظه یکپارچه LPPDR5 را پشتیبانی کند. بنابراین، جنبه RAM نیز بهبود یافته است.

این همه باعث می شود M2 Ultra با کامپیوترهای رومیزی ویندوز فعلی رقابت کند. واقعاً جالب خواهد بود که ببینیم چگونه با اینتل و AMD مقایسه می شود.

1 دیدگاه برای “بررسی مشخصات فنی Apple M2 Ultra

  1. حسین گفته:

    با تشکر از شما که اطلاعات به روز رو ارائه میفرمایید. در تصویر اول تست دستورات AVX2 هست که برای تست توانایی پروسسور در پردازش موازی می باشد. فکر کنم یک مشکلی در این خصوص هست و شاید مقاله اصلی اشتباهی در این خصوص داشته باشه. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.