برنامه CHATGPT برای کاربران آیفون دردسرساز شد

شرکت OpenAI اخیراً نسخه iOS ربات چت محبوب خود، ChatGPT را منتشر کرده است اما گویا مشکلاتی را برای برخی کاربران گوشی های آیفون ایجاد کرده است.

به گزارش تکناک، این برنامه هم اکنون برای دانلود رایگان در App Store در دسترس است. این اپلیکیشن هم در آیفون و هم در آیپد قابل استفاده است. این برنامه همچنین با ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی با استفاده از ورودی صوتی از طریق سیستم تشخیص گفتار Whisper متعلق به OpenAI کار می‌کند. این برنامه دارای سابقه همگام سازی چت با نسخه وب است و امکان ادامه مکالمات را در دستگاه ها برای کاربران فراهم می‌کند. با این حال، طبق گزارش برخی از کاربران در هند، این برنامه باعث داغ شدن بیش از حد گوشی‌هایشان و تخلیه باتری می‌شود.

دانلود و محبوبیت بالا

برنامه ChatGPT از زمان راه اندازی بسیار موفق و با بیش از نیم میلیون دانلود در شش روز اول انتشار در ایالات متحده همراه بوده است. این برنامه از زمان راه‌اندازی خود از نظر دانلود، نسبت به دیگر برنامه‌های هوش مصنوعی و ربات‌های چت و همچنین برنامه‌های مایکروسافت اج و بینگ عملکرد بهتری داشته است.

محبوبیت این برنامه را می توان به مدل استفاده رایگان آن نسبت داد، که به کاربران اجازه می دهد بدون هیچ هزینه اشتراکی با ربات چت تعامل داشته باشند. با این حال، کاربران می توانند در سرویس ChatGPT Plus مشترک شوند. هزینه این سرویس 20 دلار در ماه در ایالات متحده است و امکان پرداخت مستقیم آن از طریق برنامه iOS وجود دارد.

مسائل مربوط به گرمای بیش از حد و تخلیه باتری

با وجود استقبال کاربران از برنامه ChatGPT، برخی در هند مشکلاتی را گزارش کرده اند. طب ادعای آنها، هنگام استفاده از برنامه تلفن‌هایشان بیش از حد گرم و باتری آن‌ها به سرعت تخلیه می‌شود. در حال حاضر علت رخداد این مشکلات مشخص نیست. با این حال، ممکن است استفاده برنامه از ورودی صوتی و سیستم تشخیص گفتار OpenAI، Whisper، یکی از عوامل آن باشد.

همچنین ممکن است سازگاری برنامه با مدل‌های قدیمی‌تر آیفون باعث این مشکلات شود. استفاده از این برنامه به گوشی های دارای حداقل سیستم عامل iOS 16.1، یعنی آیفون 8 یا مدل های سخت افزاری جدیدتر محدود می‌شود.

علیرغم این مشکلات، برنامه ChatGPT همچنان یک راه محبوب و نوآورانه برای تعامل با ربات های چت مبتنی بر هوش مصنوعی است و کاربران از قابلیت‌های کلی آن راضی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.