برندگان مسابقه عکس پرنده سال 2023 معرفی شد

برندگان مسابقه عکس پرنده سال 2023 اعلام شد. بیش از 20هزار تصویر توسط عکاسان از سراسر جهان به این مسابقه ارسال شد که هر کدام برای جایزه بزرگ 6250 دلاری رقابت کردند.

به گزارش تکناک، در رده بزرگسالان، عکاسان در هشت بخش بهترین پرتره، پرندگان در محیط، رفتار پرندگان، پرندگان در حال پرواز، سیاه و سفید، پرندگان شهری، حفظ محیط زیست (تک تصویر) و عکس پرنده کمدی به رقابت پرداختند. همچنین یک جایزه ویژه حفظ محیط زیست ، جایزه بهترین پورتفولیو  و جایزه بهترین ویدیو نیز وجود داشت.

جایزه بزرگ توسط جک ژی از آمریکا کسب شد، که لحظه‌ی چشمگیری را ثبت کرد که در آن شاهین به شدت از نوزاد خود در برابر یک پلیکان که خیلی به آن نزدیک شده بود، محافظت می کند.

تصویر با توجه به سرعت زیاد شیرجه شاهین در آب ، بسیار شگفت‌انگیز است: حدوداً ۲۰۰ مایل در ساعت (۳۲۰ کیلومتر در ساعت).

” ژی گفت “برای چهار سال تلاش کردم تا منظره نادر شاهین مونث که با سرعت و چابکی شگفت‌انگیز به پلیکان‌های بزرگ قهوه‌ای حمله می‌کند، را ثبت کنم. “من از چشمان پلیکان در این تصویر خوشم می‌آید ، متعجب و ترسیده. این عمل سریع بود و در یک به هم زدن به پایان رسید. اما من همیشه این لحظه را به یاد خواهم داشت.”

جایزه بهترین عکاس پرنده جوان به آنتون ترکسلر، عکاس 17 ساله آلمانی، برای تصویر سیلوئت از پرنده سیاهی که در برابر ماه قرمز گرفته شده بود تعلق گرفت.

جایزه طلا در رده پرندگان در محیط زیست به ماتئوش پیسیاک از لهستان، برای “بهشت آفتابگردان”، که نمایشی از پرنده‌ای به نام برامبلینگ است که از آفتابگردان‌های خشک و برداشت نشده در فصل زمستان استفاده می کند تعلق گرفت.

جیسون مور از استرالیا در دسته سیاه و سفید جایزه طلایی را با عنوان “قطره جذاب” کسب کرد. وی برای تصویری از یک اردک موسک جوان که توسط یک قطره آبی که از دهان مادرش می‌افتد مسحور شده است. کنجکاوی اردک جوان قابل لمس است.

یک عکس جنجالی برنده طلای بخش حفاظت از پرندگان (تک عکس) شد. در فیلم Don’t Make War، ایوان هیث فلین از بریتانیا، تصویری از یک شکارچی مالتی را گرفته که با افتخار یک کبوتر لاک پشتی اروپایی مرده را در یک دست و یک تفنگ در دست دیگر نگه داشته است. BirdLife Malta، یک سازمان غیر دولتی محلی حفاظت از محیط زیست، رسم سنتی کشتن این پرندگان را محکوم می کند.

طلای کمدی به No Way Out تعلق گرفت، که در آن یک حواصیل بنفش برای خوردن آخرین وعده غذایی خود ، ماهی کپور صلیبی که به نظر می رسد برای دهانش خیلی بزرگ است تقلا می کند. عکاس آنتونیو آگوتی از ایتالیا است.

برگزارکنندگان مسابقه از استعدادهای به نمایش درآمده در مسابقات امسال شگفت زده شدند. اما مسابقه عکس پرنده سال چیزی فراتر از تصاویر زیبای پرنده است. این مسابقه همچنین در مورد افزایش آگاهی در مورد حفاظت محیط زیست است.

ویل نیکولز، مدیر مسابقه عکاس سال پرنده، گفت: «هر تصویر صرفاً گواهی بر استعداد عظیم عکاسان ما نیست، بلکه یادآور زیبایی نفس گیر پرندگان است. سطح حیرت‌انگیز این عکس‌ها بر یک پیام حیاتی تأکید می‌کند: اجازه دهید از هدف حفاظت از محیط زیست دفاع کنیم، تا نسل‌های آینده بتوانند از الهام واقعی در پشت این تصاویر خارق‌العاده شگفت زده شوند.»

شما می توانید برخی از عکسهای برگزیده را در گالری زیر ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.