بروزرسانی‌های جدید Bard در خلاصه سازی و درج منابع

گوگل به تازگی اعلام کرده است که Bard جدید در آخرین بروزرسانی خود، توانایی خلاصه کردن و مشخص کردن منبع اطلاعات را دارد.

به گزارش تکناک،  گوگل در رویداد Google I/O از بروزرسانی‌های جدید Bard خود رونمایی کرد. این بروزرسانی شامل بیش از ۱۸۰ کشور و زبان جدید بوده و قابلیت ارائه خلاصه‌ای از اطلاعات و مشخص کردن منبع آن را بهبود بخشیده است. هوش مصنوعی Bard به کاربران امکان می‌دهد خبر یا مقاله‌ای را خلاصه کرده و توضیح مختصری درباره یک موضوع ارائه دهند.

خلاصه‌های مختصرتر

گوگل با توسعه مدل‌های زبانی، قابلیت خلاصه‌سازی Bard را بهبود داده است. این اقدام با هدف بهبود عملکرد Bard در خلاصه‌سازی اطلاعات انجام شده است و به ویژه در مواقعی که نیاز به آشنایی سریع با یک موضوع دارید، بسیار مفید است. بارد همیشه درست درک نمی‌کند، اما با بازخورد کاربران، بهبود خواهد یافت.

همچنین، گوگل بهبودی در استفاده از منابع ارائه می‌دهد. این شرکت توضیح می‌دهد که با استفاده از شماره‌گذاری منابع در متن، پاسخ‌هایی را ارائه می‌دهد که به منابع مربوطه پیوند دارند. این روش شبیه به GPT-4 در بینگ مایکروسافت است، اگرچه Bard هنوز برای اکثر پاسخ‌ها منابع را نشان نمی‌دهد، اما برای کد نیز قابل استفاده است. گوگل در رویداد I/O برای اولین بار این امکان را معرفی کرد.

digikala

ایجاد کاربرد بیشتر برای منابع

حالا Bard می‌تواند به کابران کمک کند تا بخش‌هایی از پاسخ را که با یک منبع مطابقت دارد، شناسایی کنند. در پاسخ‌هایی که منبع دارند، شماره‌گذاری در کنار پاسخ قرار می‌گیرد. شما با کلیک روی شماره، می‌توانید بخشی از متن را که با منبع مطابقت دارد شناسایی کرده و به راحتی به آن مراجعه کنید.

گوگل می‌خواهد به شما کمک کنیم تا بخش‌هایی از پاسخ را که با منبع مطابقت دارد، به راحتی درک کنید و لینک منابع را همزمان با متن فراهم کنیم.

این سومین بروزرسانی در لیست تغییرات Bard در این ماه است که پس از گسترش زبان و منطقه و پشتیبانی از حساب‌های Google Workspace انجام شده است.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.