بروزرسانی جدید میان افزار انویدیا منتشر شد

در اواخر ماه گذشته، انویدیا ابزار بروزرسانی میان افزار (firmware) را برای DisplayPort نسخه ۱.۳ و ۱.۴ منتشر کرد.

به گزارش تکناک، این شرکت در سند پشتیبانی خود توضیح داده است که کاربرانی که از این نوع مشخصات نمایشگر استفاده می‌کنند، در صورت عدم وجود میان‌افزار مناسب، با صفحه سیاه مواجه می‌شوند تا زمانی که سیستم‌عامل بتواند بارگذاری شود.

علاوه بر صفحه سیاه، قفل شدن در هنگام بوت نیز ممکن است رخ دهد. اساساً، کاری که این ابزار انجام می دهد این است که تشخیص دهد آیا GPU برای اجرای صحیح DP 1.3 و DP 1.4 به میان‌افزار جدیدتری نیاز دارد یا خیر. بنابراین، به‌روزرسانی میان‌افزار برای حل مشکلات سازگاری طراحی شده است. کارت‌های گرافیکی تورینگ (سری RTX 20 / GTX 16) و جدیدتر، در حال حاضر دارای میان‌افزار به‌روزرسانی شده هستند. بنابراین، مشکلات پورت نمایش شما ممکن است به دلایل دیگری باشد.

این نرم‌افزار برای تمام نسخه‌های ۶۴ بیتی ویندوز، یعنی ویندوز ۱۱، ویندوز ۱۰، و نسخه‌های پشتیبانی نشده مانند ویندوز ۷، ویندوز ۸، و ویندوز ۸.۱ منتشر شده است. درایور برای کارت‌های پاسکال (سری GTX 10) تا ماکسول (سری GTX 900 و GTX 750) طراحی شده است.

انویدیا می‌نویسد: برای فعال‌سازی به‌روزترین ویژگی‌های DisplayPort 1.3/1.4، کارت گرافیک شما ممکن است به‌روزرسانی میان‌افزار نیاز داشته باشد.

بدون این به‌روزرسانی، سیستم‌هایی که به نمایشگر DisplayPort 1.3/1.4 متصل هستند، ممکن است تا زمانی که سیستم‌عامل بارگذاری می‌شود، با صفحه سیاه مواجه شوند یا در هنگام بوت قفل شوند.

نرم‌افزار به‌روزرسانی میان‌افزار انویدیا، تشخیص می‌دهد که آیا به‌روزرسانی میان‌افزار نیاز است یا خیر، و در صورت لزوم، به کاربر گزینه به‌روزرسانی را ارائه می‌دهد.

اگر در حال حاضر با مشکل صفحه سیاه یا قفل شدن در هنگام بوت با یک نمایشگر DP 1.3 یا 1.4 مواجه هستید، لطفاً یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید تا بتوانید از این ابزار استفاده کنید:

  • با استفاده از DVI یا HDMI بوت کنید
  • با استفاده از یک نمایشگر دیگر بوت کنید
  • حالت بوت را از UEFI به Legacy یا از Legacy به UEFI تغییر دهید.
  • با استفاده از منبع گرافیکی جایگزین (کارت گرافیک ثانویه یا یکپارچه) بوت کنید.

شما می توانید این ابزار به‌روزرسانی میان‌افزار را از وب‌سایت رسمی انویدیا از طریق این لینک دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.