هند رکورددار بزرگترین ساختمان اداری جهان شد

ساختمان نمادین پنتاگون برای 80 سال متوالی رکورد بزرگترین ساختمان اداری جهان را در اختیار داشت اما به نظر می رسد این رکورد توسط هندی ها شکسته شده است.

به گزارش تکناک به نقل از سی ان ان اکنون این رکورد توسط یک ساختمان بورس الماس ساخته شده در شهر کمتر شناخته شده سورات در هند، تسخیر شده است.این مجموعه دارای بیش از 4500 دفتر است که همه آنها حتی قبل از شروع ساخت، فروخته شده اند.

شهر سورات که در 241 کیلومتری شمال پایتخت مالی هند یعنی بمبئی قرار دارد، مقصدی سخت برای میلیون ها گردشگر است که هر ساله از هند بازدید می کنند. اما اگر تا به حال الماسی خریده اید و چه این الماس در آفریقا یا روسیه استخراج شده باشد، احتمال اینکه آن الماس قبل از رسیدن به شما به سورات سفر کرده باشد، خیلی زیاد است.

ساختمان نمادین پنتاگون برای 80 سال متوالی رکورد بزرگترین ساختمان اداری جهان را در اختیار داشت اما به نظر می رسد این رکورد توسط هندی ها شکسته شده است.

بیش از 65000 نفر تنها در سورات با ظرفیت های مختلف در تجارت الماس مشغول هستند. برخی در تراش جواهرات، برخی دیگر در صیقل دادن آنها نقش دارند، در حالی که بسیاری با آنها تجارت می کنند. شهر بمبئی جایی است که این تجارت تا حد زیادی در آن انجام می شود.

با تکمیل بورس الماس سورات، این تجارت در سورات انجام خواهد شد و اکنون بزرگترین فضای اداری جهان را برای انجام آن در اختیار دارد.

بنای Surat Diamond Bourse (SDB) که بیش از 14 هکتار است، از 9 برج مستطیلی تشکیل شده است که از یک ستون فقرات مرکزی بیرون می ریزند. هر یک از این برج‌ها یک مجموعه 15 طبقه‌ای را در خود جای داده‌اند که همگی به هم متصل هستند و فضای کل زمین را به 658,806.8 متر مربع می‌رسانند و خود سازه 55741.6 متر مربع خواهد بود.

این فضا دارای دفاتر 4500 تاجر الماس با امکان انتخاب اندازه های مختلف است. این دفاتر همچنین می توانند به عنوان کارگاه های برش و پولیش تبدیل شوند و آن را به مقصدی یکجا برای همه حرفه ای های درگیر در تجارت الماس تبدیل کنند.

ساخت و ساز این مجتمع چهار سال پیش آغاز شد اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا با مشکل مواجه شد. جالب اینجاست که تمام فضاهای اداری حتی قبل از شروع ساخت و ساز فروخته شدد. این پروژه 32 میلیارد روپیه ای (388 میلیون دلار آمریکا) در آوریل امسال تکمیل شد و انتظار می رود اواخر نوامبر افتتاح شود.

SDB که توسط شرکت معماری Morphogenesis طراحی شده است، به لطف کف‌های مرمری و امکانات تفریحی، ممکن است به عنوان یک ساختمان ترمینال فرودگاهی مدرن با شکوه استفاده شود.

اما طراحان اطمینان حاصل کردند که بورس یک محیط برابر برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک در داخل کلان ساختار فراهم می کند. رسیدن به دفتر کار در داخل مجتمع از هر یک از دروازه های ورودی بیش از هفت دقیقه طول نمی کشد.

 

البته تجارت الماس در هند، خارج از فضاهای اداری رسمی انجام می شود. بنابراین، طراحان 9 حیاط با صندلی‌ها و ویژگی‌های آبی ایجاد کرده‌اند تا فضایی شبیه به پارک عمومی برای تعاملات انسانی ایجاد کنند و حس «بازار» معمولی را در معامله حفظ کنند.

خود ساختمان توسط شورای ساختمان سبز هند گواهی “پلاتینیوم” را دریافت کرده است و ستون فقرات مرکزی برای عبور بادها از طریق سازه کار می کند. آب سرد در طبقات ساختمان به گردش در می‌آید تا فضا خنک شود، چون در تابستان دمای هوای این منطقه تا 43 درجه سانتی گراد هم می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.