بزرگترین ماهواره ارتباطی جهان در فضا مستقر شد

استقرار آرایه 693 فوت مربعی در Blue Walker 3 با موفقیت به پایان رسید.

شرکت AST SpaceMobile مستقر در تگزاس، اعلام کرد، ماهواره آزمایشی Bluewalker 3، به عنوان بزرگترین آرایه ارتباطی تجاری جهان در مدار پایین زمین مستقر شده است.

به گزارش تکناک، این ماهواره در ماه سپتامبر سال جاری با موشک فالکون 9 اسپیس ایکس به مدار زمین پرتاب شد.

این ماهواره 64 متر مربعی به گونه ای طراحی شده است که مستقیماً اتصال پهن باند 5G را با دستگاه های سلولی از طریق فرکانس های استاندارد 3GPP فراهم می کند.

همچنین این ماهواره می تواند میدان دید بیش از 300 هزار مایل مربع را در سطح زمین پوشش دهد.

این شرکت اعلام کرد: پیشرفت موفقیت‌آمیز BlueWalker 3 یک گام بزرگ رو به جلو در زمینه فناوری پهنای باند سلولی مبتنی بر فضا است که راه را برای تولید مداوم ماهواره‌های BlueBird هموار می‌کند.

یک برنامه آزمایشی برای شروع در شش قاره

AST SpaceMobile گفت که ما با اپراتورهای شبکه تلفن همراه مانند Vodafone Group، AT&T، Orange، Africell، Indosat Ooredoo Hutchison، Bell Canada و دیگران توافقات و تفاهم‌هایی داشته ایم. هدف این شرکت ارائه پوشش پهنای باند سلولی گسترده از طریق فضا به مشتریانی است که در مناطقی با پوشش سلولی ضعیف یا بدون پوشش زندگی، کار و سفر می‌کنند.

لوک ایبتسون رئیس گروه تحقیق و توسعه، Vodafone و مدیر AST SpaceMobile می‌گوید: ما می‌خواهیم شکاف‌های پوشش را در بازارهایمان پر کنیم، به ویژه در مناطقی که عوارض زمین دسترسی به شبکه سنتی ارتباطات را بسیار چالش برانگیز و سخت می کند.

طی چند ماه آینده، AST SpaceMobile یک برنامه آزمایشی را در شش قاره با برخی از اپراتورهای شبکه فوق الذکر آغاز خواهد کرد تا به تاییدیه های نظارتی لازم دست یابد.

یکی از درخشان ترین اجرام در آسمان

پیش از این، اخترشناسان نگرانی های خود را در مورد آرایه فازی غول پیکر و سایر صورت های فلکی ماهواره ای آینده Bluebirds که نور خورشید را به زمین منعکس می کند ابراز کرده بودند. این اجرام مصنوعی آسمانی ممکن است باعث ایجاد رگه های کور در تصاویر نجومی و دستکاری داده های علمی شوند. برخی از کارشناسان معتقداند که BlueWalker 3 می تواند به یکی از درخشان ترین اجرام در آسمان شب تبدیل شوند.

ستاره شناس سیس باسا در توییتی نوشت که وقتی ماهواره آنتن عظیم خود را باز می کند، هنگام چرخش به یکی از اجرام درخشان در آسمان تبدیل می شود.

پل مالی از Carefree، آریزونا، در ارتباط با این ماهواره به SpaceWeather.com گفت: چهار روز متوالی در صبح زود این ماهواره را دیده است و درخشش آن تقریباً به اندازه اولین واحد در مقیاس اندازه گیری ستاره بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.