اپل سرانجام ویژگیAoD را برای آیفون 14 پرو فعال کرد

قابلیت حالت نمایشگر همیشه روشن (AoD) که مدت ها در گوشی‌های گلکسی سامسونگ وجود سرانجام به اپل نیز راه پیدا کرد.

قابلیت حالت نمایشگر همیشه روشن (AoD) که مدت ها در گوشی‌های گلکسی سامسونگ وجود سرانجام به اپل نیز راه پیدا کرد.

به گزارش تکناک، البته در ابتدای عرضه این قابلیت ، این ویژگی باعث مصرف بالای انرژی و خالی شدن سریع باتری در این گوشی ها شد.
این قابلیت به علت پیاده سازی ضعیف AoD توسط اپل به شکلی ضعیف عرضه شد به نحوی که این قابلیت در اپل پس از قفل شدن، صفحه والپیپر و اعلان‌ها را به صورت کمرنگ نمایش می دهد.
پس از چند روز استفاده از این ویژگی، کاربران آیفون 14 پرو شروع به شکایت از مصرف انرژی بالا کردند. بنابراین، اپل مجبور شد تغییراتی ایجاد کند و پیاده‌سازی AoD را مانند سامسونگ اجرا کند.
اپل در آخرین نسخه بتای iOS 16.2، ویژگی های کنترل AoD که برای آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس بسیار مورد نیاز است را معرفی کرده است. نسخه جدید نرم افزار به آیفون اجازه می دهد تا تصاویر پس زمینه و اعلان ها را به طور کامل از نمای AoD مخفی کند.

هنگامی که تصویر زمینه و اعلان‌ها با نمایشگر همیشه روشن AoD آیفون غیرفعال می‌شوند، ساعت و سایر ویجت‌های صفحه قفل برای کاربران باقی می‌ماند. این شبیه به اجرای AoD سامسونگ است که بسیار ساده است وشامل یک صفحه سیاه با ویجت ساعت و نماد برنامه هایی که اعلان ها برای آنها ارسال شده است می شود.

علیرغم همه سر و صداها و تبلیغات در مورد ویژگی AoD اپل (که گویی جدید و پیشگامانه است) و اینکه چگونه از AoD در سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی بهتر است، اپل مجبور شد از اجرای قبلی AoD خود عقب نشینی کند و گزینه های ساده تری را برای کسانی که عمر باتری را بر طراحی پر زرق و برق AoD ترجیح می دهند ارائه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.