بهترین درمان برای کمردرد حاد چیست؟

اخیراً یک تحقیق ، موثرترین داروهای غیرافیونی تجویزی برای درمان کمر درد را به عنوان یکی از شایع ترین علل معلولیت بررسی کرد.

اخیراً یک تحقیق  منتشر شده در “مجله تحقیقات ارتوپدی”، موثرترین دارو های غیرافیونی رایج برای درمان کمر درد را که به عنوان یکی از شایع ترین علل ناتوانی به شمار میرود ،بررسی کرد.

به گزارش تکناک، این تحلیل بر پایه تمام آزمایشات تصادفی‌ و کنترل شده منتشر شده تا به امروز بوده که 18 مطالعه با  3 هزار و 478  بیمار را در بر می گیرد و نشان می دهد که شل ‌کننده‌های عضلانی و داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) می‌ توانند به طور موثر و سریع، علائم کمر درد را کاهش دهند. ترکیب استامینوفن با NSAIDs نیز با بهبود بیشتری نسبت به NSAIDs به تنهایی همراه است.

داروهای NSAIDs شامل داروهایی هستند که به طور گسترده برای تسکین درد، کاهش التهاب و تب استفاده می‌ شوند. این داروها شامل ایبوپروفن، آسپرین و ناپروکسن هستند که با نام‌های تجاری مختلفی مانند Advil، Motrin، Bayer و Aleve عرضه می ‌شوند. تایلنول، رایج ‌ترین نام تجاری برای استامینوفن است.

دکتر آلیس بارونچینی، نویسنده اصلی این مقاله، از بیمارستان دانشگاه RWTH در آلمان می ‌گوید که این اولین گام برای بهبود کمردرد حاد است. با این حال، ویژگی‌های خاص بیمار مانند داشتن آلرژی و بیماری‌های زمینه‌ای همیشه باید در نظر گرفته شوند. در ضمن برای شناسایی انواع داروها با بهترین و سریع ‌ترین اثرتسکین درد در کنار کمترین میزان عود علائم، تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.