بهترین فضاهای ابری برای ذخیره سازی عکس ها

عکس‌ها و ویدیوها، فضای ذخیره‌سازی زیادی را اشغال می‌کنند و این مسئله تا حد زیادی به این دلیل است که ما در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری به لطف دوربین گوشی های خود، عکس‌های باکیفیتی می گیریم.

به گزارش تکناک، گوشی های هوشمند معمولاً فضای ذخیره‌سازی عکس زیادی ندارند، بنابراین عکس‌ها و ویدیوها می‌توانند به سرعت گوشی شما را پر کنند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم برای پر کردن این شکاف به سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری روی می آورند که عکس‌ها را در یک فضای ابری و ایمن نگه می‌دارند و در عین حال فضای دستگاه را خالی می کنند.

راه حل های مختلفی برای ذخیره سازی ابری برای عکس ها وجود دارد. احتمالاً شما هم نام شناخته‌شده‌ترین گزینه‌های ذخیره سازی ابری برای عکس ها و فیلم ها مانند Google Photos و Apple iCloud را شنیده‌اید، اما گزینه‌های بیشتری نیز برای این کار وجود دارد. ما در این مقاله فهرستی از بهترین گزینه ها را گردآوری کرده ایم تا شما بهترین انتخاب را داشته باشید.

Google Photos

Google Photos ترکیبی از دو سرویس مختلف است: یک فضای ذخیره سازی عکس ابری و یک ویرایشگر عکس و ویدیوی بسیار توانمند. جالب‌تر اینکه این برنامه تا 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان دارد. به لطف این 15 گیگ رایگان گوگل، می‌توانید به راحتی Google Photos را آزمایش کنید و متوجه شوید که آیا برای شما مناسب است یا خیر. علاوه بر آپلود عکس‌ها و ویدیوها در Google Photos، می‌توانید آلبوم ایجاد کنید و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید و به دوستان و خانواده اجازه دهید در ساخت آلبوم‌های مشترک همکاری کنند. به علاوه، گوگل می‌تواند تشخیص دهد که چه کسی در عکس‌های شما حضور دارد و شما می‌توانید تمام عکس‌هایی را که شامل خودتان، دوست یا یکی از اعضای خانواده می‌شود، ببینید.

اگر از گوشی های اندرویدی خوبی مانند به‌ویژه دستگاه پیکسل گوگل استفاده می‌کنید، کاربرد این سرویس حتی بهتر هم می‌شود زیرا یکپارچگی عالی با سیستم عامل گوشی های اندرویدی دارد. در برخی از دستگاه‌ها، Google Photos برنامه پیش‌فرض ذخیره‌سازی عکس است، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تنظیمات بروید تا پشتیبان‌گیری عکس‌هایتان شروع شود. گوشی های Google Pixel دارای ویژگی‌های انحصاری Google Photos هستند، مانند Photo Unblur و Magic Eraser، که می‌توانند عکس‌های شما را با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ویرایش کنند.

اگرچه گوگل یک نسخه از این برنامه را در iOS  و برای کاربران اپل نیز ارائه می دهد، اما به خوبی نسخه اندروید نیست. دلیل این مسئله هم است که در سیستم عامل iOS باید تنظیمات زیادی را فعال کنید و برنامه را در پس‌زمینه اجرا کنید تا پشتیبان‌گیری خودکار فعال شود. اما حتی با وجود این سختی ها، Google Photos همچنان بهترین گزینه موجود است. ضمنا دانلود تمام عکس ها و ویدیوهای خود از گوگل خیلی آسان است.

Apple Photos

سرویس ذخیره سازی iCloud اپل ویژگی های زیادی دارد و یکی از آن ها ارائه فضای ذخیره سازی ابری عکس ها از طریق Apple Photos است. این برنامه بر روی تمامی دستگاه های این شرکت، از اپل واچ گرفته تا مک، یک برنامه از پیش نصب شده است.

به لطف این برنامه شما می‌توانید تنها با چند مرحله به طور خودکار عکس‌ها و ویدیوهای خود را در iCloud آپلود کنید. البته فضای ذخیره‌سازی رایگان این برناکه فقط 5 گیگابایت است. از آنجایی که آن 5 گیگابایت در تمام iCloud مشترک است، به سرعت پر می شود. بنابراین، اگر قصد دارید از Apple Photos استفاده کنید، بهتر است در نظر داشته باشید تا برای فضای ذخیره‌سازی اضافی، اشتراک ماهانه بپردازید.

اگرچه اپل ویژگی‌های قدرتمند ویرایش عکس و ویدیوی ارائه شده توسط Google Photos را ندارد، اما ویژگی های آن کارآمد هستند. عکس‌های همگام‌سازی‌شده با iCloud به‌طور خودکار در همه دستگاه‌های اپل شما ظاهر می‌شوند، که همین مسئله باعث می‌شود هر زمان که به عکس‌هایتان نیاز داشتید، به راحتی آن ها را پیدا کنید. به علاوه، iCloud اپل یکی از امن ترین برنامه های ذخیره سازی ابری در جهان است که رمزگذاری انتها به انتها( end-to-end encryption) را ارائه می دهد. به این ترتیب، وقتی از Apple Photos استفاده می‌کنید، مطمئن خواهید بود که خاطرات شخصی شما خصوصی می‌مانند. اما وقتی که زمان دانلود فایل فرا میرسد، تنها می‌توانید هزار عکس را در یک بار دانلود کنید.

Amazon Photos

از آنجایی که خرید فضای ذخیره سازی ابری می تواند گران باشد، Amazon Photos گزینه پیش فرض برای اعضای Amazon Prime می باشد. اگر در پلتفرم Amazon Prime اشتراک دارید، واجد شرایط ذخیره سازی نامحدود عکس خواهید بود، چیزی که هیچ سرویس دیگری در این لیست ارائه نمی دهد. در نظر داشته باشید که فضای ذخیره سازی ویدیو فقط 5 گیگابایت است، اما گزینه های ارتقا در این برنامه مقرون به صرفه هستند.

رابط کاربری آمازون برای مشاهده فضای ذخیره سازی موجود شما، بسیار عالی است، بنابراین می دانید چه زمانی به اتمام رسیده اید. شما باید برنامه Amazon Photos را روی دستگاه های اصلی خود نصب کنید یا از نسخه وب این برنامه استفاده کنید. دانلود عکس ها و ویدیوها از این برنامه نیز آسان است.

Microsoft 365

مایکروسافت 365 که قبلاً مایکروسافت آفیس نام داشت، بیشتر به عنوان یک فضای بهره وری شناخته می شد تا یک فضای ذخیره سازی ابری برای عکس ها. این موضوع در عمل نیز صادق است، زیرا مایکروسافت OneDrive فقط یک سرویس ذخیره سازی فایل است که می تواند برای عکس ها استفاده شود. به این ترتیب شما مزایای زیادی را که با استفاده از یک فضای اختصاصی ذخیره سازی ابری عکس حاصل می شود، در این برنامه نخواهید داشت. اما اگر اشتراک مایکروسافت 365 داشته باشید، این فضای ابری عالی خواهد بود.

اگر در این برنامه عضویت دارید، فضای ذخیره سازی ارائه شده تقریباً بی همتا است. شما با داشتن اشتراک در این برنامه، 1 ترابایت دریافت می کنید و این حجم فقط به عکس ها محدود نمی شود. این فضا شامل فیلم‌ها نیز می‌شود، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که از همه عکس‌ها و ویدیوهای شما نسخه پشتیبان تهیه شده است. از آنجایی که مایکروسافت وان درایو برای عکس‌ها طراحی نشده است، قابلیت پشتیبان‌گیری خودکار در این برنامه وجود ندارد. در عوض باید به صورت دستی از عکس‌ها و ویدیوهای خود در OneDrive نسخه پشتیبان تهیه کنید.

Dropbox

Dropbox یک شرکت معتبر در فضای ذخیره سازی ابری است و حجم عظیمی از فضای ذخیره سازی را با هزینه ماهانه ارائه می دهد. ارزان ترین طرح، Dropbox Plus، ماهانه 12 دلار هزینه دارد و 2 ترابایت فضای ذخیره سازی ارائه می دهد. همچنین یک طرح حرفه ای هم وجود دارد که با هزینه ماهانه 20 دلار ارائه می شود و 3 ترابایت فضای ذخیره سازی را فراهم می کند.

هر چیزی که در Dropbox ذخیره شده است را می توان با Dropbox Transfer که در نسخه های پولی وجود دارد، فقط در چند مرحله به اشتراک گذاشت. نقل و انتقالات را می توان از طریق لینک یا ایمیل ارسال کرد. این مسئله برای به اشتراک گذاری عکس ها با دیگران یا حتی برای جابجایی عکس ها در اطراف دستگاه های شخصی شما عالی است. اگرچه Dropbox گران است، اما اگر مجبور هستید به جز عکس ها چیزی ذخیره کنید و آن را به اشتراک بگذارید، گزینه خوبی است.

iDrive

اگر تعداد زیادی عکس و ویدیو دارید، پیدا کردن یک فضای ذخیره سازی ابری ممکن است مشکل باشد. حتی بهترین برنامه ها در این زمینه هم محدودیت ظرفیت دارند، اما iDrive حجم عظیمی از فضای ذخیره سازی را ارائه می دهد. حجم رایگان این برنامه 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی را فراهم می کند و بالاترین حجم با 50 ترابایت فضای ذخیره سازی ارائه می شود. این حجم واقعا زیاد است.

iDrive با بسیاری از ویژگی‌های عالی نیز همراه است. همه چیز در این برنامه در یک فضای ابری ذخیره می شود، که یک امر مسلم است، اما این برنامه می تواند همزمان از چندین رایانه و گوشی، نسخه پشتیبان تهیه کند. این یک ویژگی است که توسط سرویس‌های ابری اپل و گوگل نیز وجود دارد، اما iDrive از این نظر منحصربه‌فرد است که نیازی به استفاده از دستگاه‌هایی با برند یکسان برای کارکرد ندارد. جدا از ذخیره عکس ها و فیلم ها، iDrive همچنین می تواند تا 30 عکس فوری کامل از هارد دیسک یا SSD رایانه یا لپ تاپ شما ارائه دهد.

Adobe Creative Cloud

برای ویرایشگر عکس و ویدیو برنامه Adobe Creative Cloud برترین برنامه فهرست ما است، حتی اگر هزینه ماهانه بالایی داشته باشد. بسته عکاسی این شرکت 20 دلار در ماه هزینه دارد و شامل دسترسی به Adobe Lightroom، Adobe Photoshop و 1TB فضای ذخیره سازی Creative Cloud است. اگرچه مطمئناً شما می‌توانید فضای ذخیره‌سازی ارزان‌تری پیدا کنید، اما نمی‌توانید طرحی را پیدا کنید که بهترین برنامه‌های ویرایش عکس را با قیمت مناسب داشته باشد. به علاوه، اگر قبلاً در فتوشاپ یا لایت روم کار می‌کنید، ممکن است از قبل به این فضای ذخیره‌سازی دسترسی داشته باشید.

اگر به دنبال چیزی فراتر از عکاسی هستید، مجموعه کلی Creative Cloud ماهیانه 55 دلار هزینه دارد و 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری دارد.

کلام آخر

گوگل برای مدت طولانی یک شرکت ذخیره سازی ابری بوده است و این تخصص در Google Photos نشان داده می شود. این برنامه هم یک سرویس ذخیره سازی و هم یک ویرایشگر عکس است که این دو ویژگی ترکیبی، فوق العاده هستند. 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارائه‌شده توسط Google، رایگان‌ترین فضای ذخیره‌سازی ارائه‌شده توسط هر ارائه‌دهنده در این فهرست است و همین مسئله یک امتیاز کلیدی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.