بهترین مانیتورهای mini-LED سال 2023

فناوری نمایشگرها همواره در حال بهبود است و مانیتورهای mini-LED کم کم به عنوان جایگزینی برای مانیتورهای OLED مطرح می شوند.

به گزارش تکناک، بهترین مانیتورها (computer monitor : electronic visual display for computers) با فناوری mini-LED دارای بازتولید دقیق رنگ در طیف‌ها، روشنایی و کنتراست فوق‌العاده به لطف مناطق کم‌نور محلی و پشتیبانی از HDR، نرخ تازه‌سازی بالا و طراحی مدرن هستند. این صفحه نمایش ها در بیشتر موارد ارزان نیستند، اما می توانند نحوه کار و بازی شما را متحول کنند.

Acer Predator X32

قیمت:1322$

این مانیتور گیمینگ 32 اینچی، یکی از گزینه‌های ارزان‌ در این فهرست است و مجموعه ویژگی‌ها و تصویر فوق‌العاده آن ترکیبی از آن را به یک انتخاب مورد علاقه تبدیل می‌کند. پنل IPS دارای رزولوشن  2160×3840(4K)با زمان پاسخگویی زیر 1 میلی ثانیه، رنگ  AdobeRGB 99% و نرخ تازه‌سازی 160 هرتز، با حداکثر روشنایی 1200 نیت با فعال کردن HDR1000 است. این روشنایی بالا و کیفیت HDR با کنتراست عمیق توسط فناوری mini-LED ارائه می‌شود که پیکسل‌های روشن‌تر و 576 ناحیه کاهش نور محلی را ارائه می‌دهد. حتی این مانیتور دارای AMD FreeSync Premium Pro است تا تجربه بازی شما را تا حد امکان روان کند.

ایسر دو بلندگوی 7 واتی، چهار HDMI 2.1 مخصوصاً برای کنسول‌ها و DisplayPort 1.4، تعداد زیادی پورت USB-A جانبی و حتی یک پورت USB-C با حالت DP Alt و شارژ مجدد تا 90 وات به لپتاپ میزبان در این مانیتور قرار داده است. برای کمک به استفاده از همه پورت‌ها، یک سوئیچ KVM برای جابه‌جایی بین رایانه‌های متصل وجود دارد.

شما می‌توانید این مانیتور را با سازگاری VESA 100mm x 100mm نصب کنید، اما پایه این مانیتور، تنظیمات ارتفاع، چرخش و شیب را برای داشتن نمای راحت ارائه می‌دهد. اگر به دنبال مانیتور جدیدی می گردید که بتواند از پس بازی و کارهایی با بازدهی بالا برآید، این مانیتور گزینه مناسبی است.

Cooler Master Tempest GP27Q

قیمت:550$

مانیتور Cooler Master Tempest GP27Q با قیمت حدود 550 دلار، تقریباً به اندازه مانیتورهای مینی LED مقرون به صرفه است. این مانیتور دارای پنل IPS 27 اینچی است، اما برای بسیاری از افراد به اندازه کافی بزرگ است. رزولوشن این مانیتور  2560×1440(QHD) است که در این اندازه بسیار واضح است و نرخ تازه سازی 165 هرتز با زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه را برای گیمرها ارائه می دهد. اگر به دنبال چیزی هستید که بتواند برای اهداف خلاقانه از آن استفاده کنید، این مانیتور 99 درصد AdobeRGB و 98 درصد بازتولید رنگ DCI-P3 را مدیریت می کند. فناوری mini-LED دارای 576 ناحیه کم نور محلی برای کنتراست عالی (تا 50000:1) است و مانیتور می تواند با فعال کردن DisplayHDR 1000 روشنایی 1200 نیت داشته باشد. همگام سازی تطبیقی ​​این مانیتور می تواند هر دو محدوده FreeSync و G-Sync را اداره کند.

پایه این مانیتور کاملاً برای شیب، ارتفاع و چرخش قابل تنظیم است و پشت بدنه آن دارای نور RGB است که به نمایش تنظیمات بازی کمک می کند. این مانیتور با دو پورت HDMI 2.0، DisplayPort 1.4، دو پورت USB-A 3.2 جانبی و یک درگاه USB-C با حالت DP Alt و تا 90 وات توان تحویل به لپتاپ میزبان دارد. حتی این مانیتور یک سوئیچ KVM دارد تا جابه‌جایی بین دستگاه‌های متصل را آسان‌تر کند.

کسانی که نیاز به یک مانیتور 27 اینچی QHD برای بازی و کارهای خلاقانه دارند، این مانیتور می تواند گزینه خوبی برای آن ها باشد.

ViewSonic Elite XG321UG

قیمت:2500$

ViewSonic’s Elite XG321UG یک مانیتور گیمینگ 32 اینچی با کیفیت بالا است که به لطف قابلیت های G-Sync Ultimate، به خصوص برای کسانی که پردازنده گرافیکی قدرتمند انویدیا دارند، مناسب است. قیمت این مانیتور کمی بالا است اما با مشخصاتی که دارد، قیمت توجیه می شود.

پنل 4k IPS دارای 1152 منطقه کم نور محلی مینی LED برای کنتراست و رنگ فوق العاده است و به لطف پشتیبانی از VESA DisplayHDR 1400 می تواند تا 1400 نیت روشنایی داشته باشد. نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی این مانیتور می‌تواند با رایانه‌های مخصوص بازی رده بالا مطابقت داشته باشد. زمان پاسخگویی این مانیتور 3 میلی‌ثانیه است که برای انتقال روان کاربرد دارد. این مانیتور حتی 99 درصد بازتولید رنگ AdobeRGB را مدیریت می کند.

ویژگی‌های برجسته فراتر از تصویر عبارتند از NVIDIA Reflex برای تأخیر کمتر، پایه کاملاً قابل تنظیم با قابلیت‌های ارتفاع، چرخش و شیب و سازگاری با نصب 100mm x 100mm VESA. درگاه های پورت این مانیتور شامل دو پورت HDMI 2.0، DisplayPort 1.4، سه پورت USB-A 3.1 جانبی و جک 3.5 میلی‌متری برای صدا است.

AOC Agon Pro AG274QZM

قیمت:1000$

مجموعه مانیتورهای گیمینگ سطح بالای Agon Pro AOC شامل یک مانیتور 27 اینچی AG274QZM با وضوح QHD و sRGB عالی (100٪)، AdobeRGB (97٪) و DCI-P3 (97٪) تولید رنگ است. زمان پاسخگویی این مانتیور 1 میلی‌ثانیه با نرخ تازه‌سازی شگفت‌انگیز 240 هرتزی و همچنین 576 منطقه کم‌نور محلی ارائه‌شده توسط فناوری mini-LED است.

پشتیبانی از DisplayHDR 1000 به این معنی است که ای مانیتور می تواند در اوج روشنایی، تا 1200 نیت باشد. در غیر این صورت شما می توانید با حداکثر روشنایی 750 نیت کار کنید. ویژگی AMD FreeSync Premium وظایف نرخ نوسازی متغیر را انجام می دهد.

این مانیتور با گزینه های نصب 100mm x 100mm VESA سازگار است، اما پایه آن تنظیمات ارتفاع، محور، چرخش و شیب را ارائه می دهد. بلندگوهای دوگانه 5 واتی دقیقاً در داخل آن تعبیه شده‌اند و حتی یک سوئیچ KVM برای کمک به گردش کار چند رایانه‌ای نیز وجود دارد. درگاه های اتصال این مانیتور بسیار عالی هستند و به شما امکان می دهند تقریباً همه چیز را به یکباره وصل کنید. این مانیتور دارای دو پورت HDMI 2.1 (مناسب برای کنسول ها)، DisplayPort 1.4، چهار USB-A 3.2 جانبی، پورت USB-C اصلی با انتقال برق 65 وات و چندین جک 3.5 میلی متری برای صدا است.

INNOCN 27M2V Mini LED Monitor

قیمت:750$

اندازه 27 اینچی این مانیتور برای اکثر افراد مناسب است و با وضوح 4K با نرخ تازه سازی سریع 160 هرتز و زمان پاسخ 1 میلی ثانیه مطابقت دارد. تکنولوژی mini-LED این مانیتور شامل 1،152 منطقه تاریک محلی برای ارائه یک تصویر باورنکردنی است و قابلیت پشتیبانی از DisplayHDR 1000 به معنای دستیابی به حداکثر روشنایی 1200 نیت در نقطه اوج است در غیر این صورت با SDR به 600 نیت محدود می‌شود). این مانیتور دارای گواهینامه AMD FreeSync Premium است، اما با GPU های NVIDIA و G-Sync نیز کار خواهد کرد. اگر شما به دنبال mini-LED هستید، بدون شک این مانیتور یکی از بهترین مانیتورهای بازی با کیفیت 4K است و هزینه آن کمتر از بسیاری از رقباست.

صفحه نمایش این مانیتور 99 درصد از رنگ‌های AdobeRGB و DCI-P3 را پوشش می‌دهد که آن را مناسب برای کارهای خلاقانه و همچنین بازی قابل قبول می‌سازد. این مانیتور دارای پورت USB-C با حالت DP Alt و تا 90W قابليت شارژ برگشتي به ميزبان و دو پورت جانبی HDMI 2.0 و DisplayPort 1.4 است، همچنین دارای پایه قابل تنظیم با قابلیت شیب و چرخش است.

Asus ProArt PA32UCX-PK

قیمت:2348$

همه مانیتور های سری ASUS ProArt از جمله ProArt PA278CV ، برای استفاده خلاقانه و حرفه ای طراحی شده اند. مدل PA32UCX-PK، با فناوری mini-LED خود که شامل 1152 ناحیه کم‌نور محلی و نسبت کنتراست بی نظیر 1000000:1 وقتی DisplayHDR 1000 فعال است، همه چیز را به سطح دیگری می‌برد. فرمت های Dolby Vision، HDR10 و HLG همگی در این مانیتور پشتیبانی می شوند.

این مانیتور 100 درصد sRGB، 99.5درصد AdobeRGB، و 99 درصد DCI-P3 طیف رنگی را پوشش می دهد و دارای رنگ 10 بیتی است که به شما امکان می دهد تقریباً هر نوع کاری را مدیریت کنید. رزولوشن 4K ای مانیتور تراکم پیکسلی زیادی را ارائه می‌کند و نرخ تازه‌سازی 60 هرتز با زمان پاسخگویی 5 میلی‌ثانیه دارد. این مانیتور ویژگی هایی زیادی دارد که حرفه‌ای‌ها به آن نیاز دارند، از جمله سازگاری با کالیبراسیون رنگ سخت‌افزار، تصویر به تصویر، تصویر در تصویر و هاب Thunderbolt. هنگام اتصال، شما به سه پورت جانبی USB-A و یک درگاه جانبی Thunderbolt با قدرت شارژ 60 وات دسترسی خواهید داشت. اتصالات ویدیویی شامل DisplayPort 1.2 و سه پورت HDMI 2.0 است.

Asus ProArt PA32UCX-PK یک مانیتور بسیار گران قیمت است، اما افرادی که به دقت رنگ و ابزارهای زیاد نیاز دارند، متوجه خواهند شد که قیمت بالای آن، ارزش خرید دارد.

Samsung Odyssey Neo G9

قیمت: از 1684$ تا 2300$

اخیرا مانیتور های فوق عریض یعنی آنهایی که نسبت تصویر 32:9 دارند، به طور خاص برای افرادی که همزمان دو مانیتور QHD در کنار هم قرار می دهند، مورد توجه قرار گرفته اند. رزولوشن 5120×1440 این مانیتور به این معنی است که شما مجبور نیستید در مورد کیفیت پیکسل ها نگران باشید و 49 اینچ اساساً معادل دو مانیتور 27 اینچی است. صفحه نمایش این مانیتور دارای انحنای 1000R برای مشاهده آسان تر است و فناوری mini LED کوانتومی آن، 2048 ناحیه کم نور محلی با رنگ های مشکی 12 بیتی را به منظور تامین کنتراستی باورنکردنی به ارمغان می آورد. پشتیبانی از HDR 2000 به این معنی است که این مانیتور می تواند تا 2000 نیت روشنایی با نسبت کنتراست 1000000:1 داشته باشد. بازتولید رنگ برای یک مانیتور گیمینگ بسیار عالی است و 100% sRGB، 92% AdobeRGB و 95% DCI-P3 را می رساند.

جالب اینجاست که سامسونگ به همین جا بسنده نکرد و نرخ تازه سازی 240 هرتزی و زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه را هم در این مانیتور ارائه کرد تا بازی های شما کاملاً خیره کننده به نظر برسند. این مانیتور دارای AMD FreeSync Premium Pro است، اما با NVIDIA G-Sync نیز سازگار است. ویژگی‌های بیشتر مانند تصویر در تصویر برای به کارگیری چند کامپیوتر به طور همزمان ایده‌آل هستند و انتخاب گسترده پورت‌ها به این معنی است که شما می‌توانید همه چیز را متصل نگه دارید و فقط در صورت نیاز عقب و جلو بروید.

Apple Pro Display XDR

قیمت: 5000$

Pro Display XDR اپل یک مانیتور 32 اینچی IPS با وضوح باورنکردنی 6K و نوعی فناوری mini-LED است که 576 ناحیه کم نور محلی را ارائه می دهد. این مانیتور تا 1600 نیت را در اوج روشنایی با پشتیبانی از HDR مدیریت می کند و عمق رنگ 10 بیتی با رنگ دقیق sRGB، AdobeRGB و DCI-P3 دارد. نرخ تازه‌سازی این مانیتور می‌تواند تا 60 هرتز برسد و بسته به محتوای کار شما، تعداد زیادی حالت مرجع دارد. این مانیتور حتی از محتوای HDR10، Dolby Vision و HLG نیز پشتیبانی می کند.

Apple Pro Display XDR مانیتوری است که قرار است جایگزین مانیتورهای بسیار گران قیمت شود. با خرید این مانیتور باید به یک پورت تاندربولت 3 اصلی و سه درگاه USB-C جانبی بسنده کنید. این مانیتور حدود 5000 دلار قیمت دارد.

انتخاب بهترین مانیتور Mini-LED برای کار شما

فناوری Mini-LED با استفاده از LED های کوچکتر، خود را از مانیتورهای LED سنتی متمایز می کند. این قابلیت اجازه می دهد تا پنل مانیتور کوچکتر باشد، که این موضوع به نوبه خود مناطق کم نور محلی بیشتری را برای بهبود کنتراست و روشنایی فراهم می کند. مانیتورهای  جذاب هستند، اما قیمت بالایی دارند.

ویژگی‌های بی نظیر برای مانیتورهای Mini-LED معمولاً شامل روشنایی درخشان و کنتراست عمیق با پشتیبانی از HDR بالا، نرخ تازه‌سازی سریع و زمان پاسخ‌دهی کم برای بازی و دقت رنگ فوق‌العاده برای کارهای حرفه‌ای تر است.

انتخاب برتر ما مانیتور Acer Predator X32 FP است که قیمت و عملکرد مناسبی دارد. این مانیتور که بالاتر آن را بررسی کردیم، دارای پنل 32 اینچی با وضوح 4K ، زمان پاسخگویی زیر 1 میلی‌ثانیه، بازتولید رنگ دقیق AdobeRGB و پشتیبانی از HDR1000 با حداکثر روشنایی 1200 نیت است. نرخ تازه‌سازی این مانیتور 160 هرتز است تا با بتواند قوی‌ترین رایانه‌های شخصی مخصوص بازی همراه شود. این مانیتور دارای تعداد زیادی پورت از جمله پورت USB-C با حالت DP Alt و قابلیت شارژ برای لپتاپ‌ها، و یک سوئیچ KVM است که به شما امکان می‌دهد بین دستگاه‌های متصل حرکت کنید. 576 منطقه کم نور محلی این مانیتور می تواند بالاتر باشد، اما با این قیمت مقرون به صرفه به نظر چندان مشکل بزرگی نیست. این مانیتور  برای بازی طراحی شده است، اما مطمئناً می توان از آن برای کارهای حرفه ای هم استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.