ویژگی های شگفت‌انگیز PS5 قابل حمل سونی

به گفته Axios Gaming، مایکروسافت اطلاعاتی جالب و شگفت انگیز در مورد کنسول PS5 قابل حمل سونی به اشتراک گذاشته است.

به گزارش تکناک، استفان توتیلو، روزنامه نگار، هنگام بررسی مطالب ارسال شده به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) به اطلاعاتی دست یافته است.

در این گزارش، مایکروسافت FTC را به دلیل نادیده گرفتن سازگاری کنسول های Xbox و Nintendo Switch مورد انتقاد قرار داد. مایکروسافت همچنین قصد سونی برای عرضه PS5 قابل حمل در اواخر امسال را با قیمت هدف زیر 300 دلار را برملا کرد.

پلی‌استیشن دستی سونی، Project Q، دارای یک صفحه نمایش 8 اینچی چشمگیر است و از پخش با کیفیت 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند. به عبارت دیگر، امکان اجرا و استریم بازی‌های PS5 از طریق وای‌فای روی این دستگاه قابل حمل وجود دارد. بنابراین بازیکنان می‌توانند از آن مانند یک سیستم PS5 با تمام دکمه ها و ویژگی های کنترلر بی سیم DualSense استفاده کنند.

جدای از این، کوالکام و سونی یک همکاری طولانی مدت را اعلام کرده اند. آنها در حال صحبت درباره تولید CPU های سفارشی هستند. این مسأله بسیار امیدوار کننده است و می تواند به دستگاه های بازی قابل حمل نیز گسترش یابد.

این اتحاد نشان‌دهنده یک شانس هیجان‌انگیز برای هر دو جبهه در جهت گسترش پیشنهادات خود و پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای سخت‌افزار سفارشی‌شده در صنعت بازی است. در صورت ورود سونی به این حوزه، قوانین بازی تغییر خواهد کرد و برندهای قدیمی را وادار به نوآوری بیشتر خواهد کرد.

پلی استیشن ویتا، آخرین سیستم بازی دستی سونی، در سال 2012 راه اندازی شد. سونی به جای توسعه یک کنسول قابل حمل جدید، تمرکز خود را بر ارائه تجربیات قابل حمل از طریق Remote Play گذاشته است. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا بازی ها را از یک کنسول قدرتمندتر به یک دستگاه کوچکتر منتقل و پخش کنند. سونی با Project Q به سطح جدیدی از Remote Play می‌پردازد. این دستگاه که توسط جیم رایان، مدیر عامل پلی‌استیشن در طی یک رویداد مجازی در 24 می رونمایی شد، شبیه یک کنترلر DualSense است که صفحه نمایش آن به دو قسمت تقسیم شده است. به گفته رایان، سونی قصد دارد Project Q را اواخر امسال عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.