همدستی بینگ و مایکروسافت اِج برای مقابله با گوگل

مایکروسافت، هوش مصنوعی بینگ را به منوی کلیک راست مرورگر اج اضافه کرد تا کاربران بتوانند وب گردی هوشمندتری را تجربه کنند.

مایکروسافت، هوش مصنوعی بینگ را به منوی کلیک راست مرورگر اج اضافه کرد تا کاربران بتوانند وبگردی هوشمندتری را تجربه کنند.

به گزارش تکناک، تکنولوژی هوش مصنوعی به طور گسترده در جامعه آنلاین محبوبیت دارد. رشد روزافزون هوش مصنوعی، نه تنها یک تهدید برای چرخه زندگی گوگل است، بلکه با ارائه اطلاعات به کاربران، نگرانی‌های امنیتی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نیز برانگیخته است.

در این میان، شرکت مایکروسافت از این فرصت بهره‌برداری کرده و اعلام کرده است که در حال توسعه هوش مصنوعی بینگ است که به عنوان رقیبی قوی برای ChatGPT شناخته می‌شود. به تازگی، این شرکت برنامه‌هایی را برای یکپارچه سازی هوش مصنوعی بینگ در منوی کلیک راست مایکروسافت اج در ویندوز 11 قرار داده است. در ادامه مطلب، بیشتر درباره این تداخل نوآورانه و پیامدهای آن برای آینده مرورگرها می‌خوانید.

مرورگر مایکروسافت اج در حال ادغام هوش مصنوعی بینگ در ویندوز 11 است

اخیراً، مایکروسافت هوش مصنوعی بینگ را که به عنوان یک چت‌بات مشابه ChatGPT عمل می‌کند، به بازار عرضه کرده است. در حال حاضر، این شرکت در حال ادغام هوش مصنوعی به منوی کلیک راست خود است. کاربران با این بروزرسانی، قادر خواهند بود متنی را در صفحه وب انتخاب کرده و از منوی Mini گزینه Search with Bing AI را انتخاب کنند، سپس Bing Chat را در سمت راست صفحه خود باز کنند. در ادامه، بینگ اطلاعات جامعی مرتبط با متن انتخاب شده را ارائه خواهد کرد.

اگر کاربران به طور تصادفی روی گزینه کلیک کنند، می‌توانند گزینه  Ignore را انتخاب کنند تا به صفحه وب بازگردند. منوی Mini فقط در هنگام برجسته کردن متن در دسترس است و کلیک راست کردن بدون انتخاب متن، منوی معمولی را نمایش خواهد داد.

علاوه بر ارتقای هوش مصنوعی ادغام شده  بینگ، Microsoft Edge در حال ارائه پشتیبانی از ویژگی‌های اختیاری قیاسی و سایر پیشرفت‌ها برای بهینه‌سازی بیشتر تجربه کاربر است.

مشخص نیست این بهبود‌ها و تغییرات چقدر موفقیت آمیز خواهند بود. شرکت مایکروسافت مدت هاست که از نظر موتورهای جستجو و مرورگرها از گوگل کروم عقب مانده است. با این حال، برخی از تلاش‌های این شرکت منجر به توسعه‌های مثبتی در روند رقابت با گوگل شده است، اما هنوز به رتبه ی اول نزدیک نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.