بی میلی شرکت‌های بزرگ برای استفاده از تراشه جدید در گوشی‌های پرچمدار

تراشه‌های 3 نانومتری

هرچه فرآیند ارائه دستگاه‌های جدید به سمت تولیددستگاه با ابعاد نازک تر می‌رود، محصولات نیمه هادی آن( مانند فناوری تراشه‌های 3 نانومتری) گران تر می شوند.

به گزارش تکناک، این فرایند سبب می شود انتقال به استفاده از  فناوری تراشه‌های 3 نانومتری به طور قابل توجهی بازار را تغییر دهد.

به گفته دیجی‌تایمز، کوالکام و مدیاتک مجبور به تجدید نظر در استراتژی‌های تجاری سال 2023 خود در بحبوحه کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی، خواهند شد و انتشار سیستم‌های تک‌تراشه‌ای پیشرفته جدید مبتنی بر فناوری تراشه‌های 3 نانومتری سودی برای شرکت‌ها نخواهد داشت.

پیش‌از این شواهدی مبنی بر افزایش جدی هزینه تولید صفحه‌های اتصال 300 میلی متری بر اساس فناوری فرآیند جدید وجود داشت. یعنی نه تنها تقاضا برای گوشی‌های هوشمند کاهش می‌یابد، بلکه هزینه نصب تراشه‌های پیشرفته جدید برای کوالکام و مدیاتک نیز افزایش خواهد یافت.

در این راستا، شرکت ها ممکن است در نسل بعدی پلتفرم های برتر خود از فناوری تراشه جدید استفاده نکنند. در عین حال، به دلیل روند متفاوت اپل در استفاده از تراشه‌ها، ارائه تراشه  A17 Bionic می تواند مزیت قابل توجه وی نسبت به راه حل های کوالکام و مدیاتک محسوب شود. درنتیجه آیفون های جدید شامل برتری‌هایی خواهند شد.

با این حال، این مورد عنوان شده تنها یکی از احتمالات موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.