تاثیر پنهان کودک آزاری در مرگ زودهنگام

شواهد نشان می دهد که کودک آزاری و بی توجهی به علائم پنهان آن می تواند به پیامدهای منفی سلامتی از جمله مرگ زودهنگام افراد بیانجامد.

به گزارش تکناک،  متخصصان حمایت از کودکان، به همین دلیل از پزشکان می‌خواهند که نظارت های خود را گسترش دهند و اطمینان حاصل کنند که آسیب‌های پنهان ذهنی بیماران به دلیل علائم و بیماری‌های جسمی آشکارتر، نادیده گرفته نشود.

هدف این استراتژی، کاهش شیوع روزافزون بیماری‌های مزمن و مشکلات سلامت روان در استرالیا است که تعداد قابل توجهی از آنها ریشه در آسیب‌های عمیق ناشی از سوء استفاده و بی توجهی به علائم آشکار در دوران کودکی دارند.

پروفسور لئونی سگال، متخصص در این زمینه می‌گوید که داشتن یک رویکرد همه جانبه درمورد مراقبت‌های درمانی به منظور رسیدگی به پیامدهای ضعیف درمانی مرتبط با کودک آزاری و بی‌توجهی، حیاتی است.

Sad boy sits alone.

وی ادامه داد: بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن، از جمله بیماری‌های شدید روانی، دردهای مزمن، مصرف مواد مخدر و شرایط جسمانی، به‌ویژه بیماری‌هایی مانند بیماری‌های گوارشی، تنفسی و خودایمنی، در قربانیان کودک‌آزاری و بی‌توجهی، شایع‌تر است و می تواند به مرگ زودهنگام آنان بیانجامد.

با این حال، اغلب بیماران تحت درمان برای برطرف کردن علائم فیزیکی قرار می گیرند و عموما به آسیب های ذهنی توجهی نمی شود.

افرادی که تحت کودک آزاری قرار گرفته اند و از بی توجهی رنج می برند، بیشتر در معرض ابتلا به یک بیماری مزمن هستند، بنابراین باید پزشکان نظارت های خود را گسترش دهند تا هرگونه علت زمینه ای احتمالی را در نظر بگیرند.

پرداختن به کودک آزاری و بی توجهی فقط یک موضوع درمورد حمایت از کودکان نیست. این یک موضوع مربوط به کل جامعه است که نیازمند پاسخی آگاهانه و متناسب در بسترهای بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.