تامین پردازنده های خودروی هیوندای توسط سامسونگ

کمپانی سامسونگ اعلام کرد پردازنده Exynos Auto V920 سیستم اطلاعات و سرگرمی داخل خودرو (IVI) را برای خودروهای نسل بعدی هیوندای که قرار است در سال 2025 به بازار عرضه شوند، تامین می کند.

به گزارش تکناک، غول تولید کننده وسایل الکترونیک گفت این اولین بار است که دو شرکت با یکدیگر همکاری می کنند.

Exynos Auto V920 یک تراشه نسل سوم سامسونگ برای وسایل نقلیه است و ارتقای قابل توجهی را در CPU، گرافیک و عملکرد پردازش عصبی ماشین، به ارمغان می آورد. این پیشرفت‌ها تضمین می‌کنند که سیستم IVI می‌تواند اطلاعات فوری را نمایش دهد، محتوای ویدیویی را پخش کند و بازی‌ها را روی چندین نمایشگر به طور همزمان کنترل کند.

معاون اجرایی فروش و بازاریابی کمپانی سامسونگ گفت: ما از همکاری با شرکت هیوندای که یک تولید کننده برجسته بین المللی وسایل نقلیه است، هیجان زده هستیم و پیش بینی می کنیم که این همکاری، موقعیت ما را در فضای سرگرمی اطلاعاتی خودرو تقویت کند. ما از طریق همکاری نزدیک با مشتریان بین المللی و شرکای بومی خود، به تولید تراشه‌های خودرویی پیشرفته ادامه می‌دهیم تا تجربه‌ای امن و لذت‌بخش را برای مشتریان ارائه کنیم.

در داخل V920، سامسونگ ده هسته بازویی را گنجانده است که به منظور رانندگی خودکار بهینه شده اند و عملکرد پردازشی 1.7 برابری را نسبت به نسل گذشته بهبود بخشیده اند. سامسونگ گفت که با پشتیبانی از حافظه LPDDR5، V920 می‌تواند شش نمایشگر با وضوح بالا برای داشبورد، سیستم‌های سرگرمی اطلاعات و سرگرمی صندلی‌های عقب و 12 سنسور دوربین که داده‌های بصری مهم را ثبت می‌کنند، تامین کند.

V920 دارای پردازش گرافیکی دو برابر سریعتر از نسل قبلی خود و عملکردی 2.7 برابر بهتر در مورد واحد پردازش عصبی (NPU) است. این ویژگی ها تجارب بهتری را در مورد نمایشگرهای خودرو و ویژگی‌های نظارتی برای راننده فراهم می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.