تجهیز Windows Terminal به قابلیت‌های هوش مصنوعی

مایکروسافت در حال ساخت یک ربات چت هوش مصنوعی با زبان طبیعی در برنامه Windows Terminal خود است.

به گزارش تکناک، با توجه به انجام آزمایشات توسط مایکروسافت به منظور افزودن ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به قابلیت‌های ویندوز خود، تجربه آتی GitHub Copilot Chat برای کاربران Windows Terminal در دسترس خواهد بود.

پانوس پانای، رئیس ویندوز امروز در یک پست وبلاگ توسعه‌دهنده توضیح داد: کاربران GitHub Copilot می‌توانند از هوش مصنوعی زبان طبیعی هم به صورت درون خطی و هم در یک تجربه چت آزمایشی برای توصیه دستورات، توضیح خطاها و انجام اقداماتی در برنامه Terminal استفاده کنند.

گسترش GitHub Copilot به Windows Terminal تنها چند ماه پس از معرفی دستیار جدید شبیه به ChatGPT در GitHub برای کمک به توسعه‌دهندگان در نوشتن و اصلاح کد انجام خواهد گرفت.

مایکروسافت برای اولین بار Windows Terminal را در نسخه سال 2019 ارائه کرد و باعث تعجب توسعه دهندگان شد. این ابزار در ویندوز 10 محبوب شد و مایکروسافت در نهایت آن را به تجربه خط فرمان پیش فرض ویندوز 11 در سال گذشته تبدیل کرد. اکنون توسعه دهندگان در صورت تلاش برای راه اندازی Command Prompt، Windows Terminal را مشاهده خواهند کرد و مایکروسافت طی چند سال گذشته به تدریج ویژگی های جدیدی را به آن افزوده است.

برنامه Windows Terminal شامل پشتیبانی از چندین تب، تم‌های رنگارنگ، گزینه‌های سفارشی‌سازی، و پشتیبانی از رندر کامل متن و ایموجی مبتنی بر GPU است.

طبق گفته‌های مایکروسافت، اکنون شرکت در حال آزمایش با GitHub Copilot AI در ابزارهای توسعه دهنده دیگر مانند ابزار باگ یاب WinDbg خود است. توسعه دهندگان اغلب از WinDbg برای اشکال زدایی حالت کاربر برنامه ها، درایورهای دستگاه و حتی خود ویندوز استفاده می‌کنند. مدیران فناوری اطلاعات از این ابزار محبوب برای عیب یابی BSOD به دلیل توانایی آن در تجزیه و تحلیل رونوشت‌های حافظه‌ای تولید‌شده توسط ویندوز استفاده می‌کنند.

در صورت تمایل به بررسی Windows Terminal یا ویژگی‌های آینده WinDbg مجهز به هوش مصنوعی، برای دسترسی باید در لیست Copilot GitHub Chat باشید. همچنین مایکروسافت به عنوان بخشی از اعلامیه های مرتبط با هوش مصنوعی، در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود، یک Windows Copilot را به ویندوز 11 اضافه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.