آزمایش دوباره تصاویر پروفایل چت های گروهی در واتساپ

واتساپ تلاش بسیاری می‌کند تا از طریق ویژگی‌های الهام‌گرفته از تلگرام، به سمت پشتیبانی از چت های گروهی و قابلیت‌های پخش بزرگ‌تر حرکت کند.

به گزارش تکناک،  این تلاش ها در تمرکز اخیر آن بر Communities و ویژگی های مشابه مشهود است. با این حال، متأسفانه در این فرآیند، واتساپ از طراحی بصری چت های گروهی غافل شده است.

اکنون، شاهد یک تغییر بصری، پس از یک وقفه کوتاه برای آزمایش‌کنندگان بتا خواهیم بود و این برنامه پیام رسانی دوباره در حال توسعه ویژگی تصاویر نمایه برای چت‌های گروهی شده‌است.

در آگوست سال گذشته، واتساپ یک آزمایش بتا محدود را برای تخصیص تصاویر نمایه در کنار پیام‌های شرکت‌کنندگان در یک چت گروهی آغاز کرد. با این حال، این آزمایش به سرعت متوقف شد. طبق توضیحات WABetaInfo، متا معمولاً این کار را برای رفع مشکلات مربوط به اجرای آن ویژگی انجام می‌دهد، حتی اگر بلافاصله آشکار نشود.

با این حال، اکنون طبق گزارش WABetaInfo، آزمایش تصویر پروفایل چت های گروهی پیش از انتشار گسترده تر در کانال پایدار از سر گرفته شده است. به نظر می رسد آزمایش با نسخه بتای 2.23.12.7 برنامه موجود در Google Play Store، حداقل برای تعدادی از آزمایش کنندگان بتا، از سر گرفته شده است. با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط WABetaInfo، انتظار می‌رود در هفته‌های آینده نسخه بتا گسترده‌تری ارائه شود.

digikala

در حال حاضر، نام مخاطب یا شماره تلفن شرکت کنندگان در چت‌های گروهی واتساپ، درست در بالای پیام هایی ارسالی نشان داده می‌شود و رنگ‌های متفاوتی به شرکت‌کنندگان مختلف اختصاص داده می‌شود. این رنگ ها در ادامه تغییر نمی‌کنند و به محض پیوند رنگ به مخاطب، به آسانی قابل شناسایی خواهند بود. با این حال، در برنامه Messenger متا از رابط بهتری استفاده شده‌است و تصویر نمایه فرد در کنار پیام‌های ارسالی در چت های گروهی نشان داده می‌شود. این ویژگی هنگام حضور شرکت کنندگان با نام های مشابه در گروه، بسیار مفید واقع می‌شود.

اکنون، واتساپ با کپی این ویژگیMessenger فیسبوک باعث سهولت بیشتر در یافتن افراد می‌شود، زیرا کاربران به یافتن چت‌ها با توجه به عکس نمایه عادت دارند. همچنین، اگر شخص تصویر نمایه خود را مخفی کرده باشد یا عکسی تنظیم نکرده باشد، واتساپ جایگاه عکس نمایه استاندارد را با رنگ اختصاص داده شده برای نام مخاطب مطابقت می دهد. تصاویر نمایه چت های گروهی در واتساپ مورد استقبال قرار خواهد گرفت و امیدواریم این ویژگی به کانال پایدار راه یابد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.