تصویر رسمی خودرو برقی SU7 شیائومی منتشر شد

Xiaomi SU7

لی جون ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت شیائومی، اخیراً اولین تصویر از خودرو برقی آینده‌ی خود، یعنی SU7 را در حساب X خود به‌اشتراک گذاشته است.

به‌گزارش تک‌ناک، شیائومی قصد دارد جدیدترین خودروی برقی‌اش، یعنی SU7 را فردا، ۲۸ دسامبر، رونمایی کند. این خودرو که اخیراً حین آزمایش‌های جاده‌ای دیده شده، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

تیزر تصویری شیائومی SU7 این خودرو را با پوششی خاکستری و شیک نمایش می‌دهد که احتمالاً به وجود گزینه‌های رنگی متنوع دیگر هنگام عرضه اشاره می‌کند. عنوان همراه تصویر، «سلام، Xiaomi SU7. خوش آمدید به Human x Car x Home»، بر ادغام عمیق‌تر خودرو با گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های خانه هوشمند تأکید می‌کند.

این خودرو پیشرفته قرار است با استفاده از رابط کاربری HyperOS شیائومی به‌کار گرفته شود که امکان تعامل نرم‌افزاری روان و همگام بین خودرو و دیگر دستگاه‌های هوشمند Xiaomi را فراهم می‌کند.

Lei Jun، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Xiaomi، اخیراً اولین تصویری از خودروی برقی آینده‌ی خود، SU7، را در حساب X خود به اشتراک گذاشته است.

ویژگی‌های اصلی Xiaomi SU7 که در تصویر تیزر به‌چشم می‌خورند، شامل چرخ‌های آلیاژی پنج‌پره با تایرهای Michelin و کالیپرهای ترمز زرد‌رنگ برجسته از Brembo و نمایان‌بودن لوگو «Mi» است. همچنین، این تیزر نمایش می‌دهد که آینه‌های جانبی خودرو به دوربین‌هایی مجهز هستند که قول دید افزایش‌یافته‌ی اطراف را می‌دهند.

در داخل خودرو، عناصر برجسته شامل آینه‌‌عقب و صفحه‌نمایش اطلاعات و سرگرمی بزرگ است که به‌نظر می‌رسد الهام‌گرفته از خودروهای تسلا است. طراحی Xiaomi SU7 با جزئیاتی مانند آینه‌های جانبی کوچک‌تر و دستگیره‌های در غرق‌شده ظاهری زیبا و مدرن به خودرو بخشیده است.

ازنظر موقعیت‌بندی، شیائومی SU7 به‌نظر می‌رسد سدانی پرمیوم در کلاس C باشد که با برندهای معتبری چون Tesla و NIO و Geely رقابت می‌کند. تصاویری که اخیراً منتشر شده‌اند، نشان‌دهنده وجود سنسور LiDAR روی سقف هستند که به‌احتمال زیاد برای کمک به قابلیت‌های پیشرفته‌ی رانندگی خودکار استفاده می‌شود.

همچنین، وجود بال فعال طراحی‌شده برای بهینه‌سازی جریان هوا بسیار اهمیت دارد. این ویژگی‌ اغلب در خودروهای مسابقه‌ای و با عملکرد بالا برای بهبود سرعت و پایداری مشاهده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.