تغییرات جذاب صفحه اصلی جستجوی گوگل

صفحه اصلی جستجوی گوگل، Google.com در طول تاریخ شرکت تنها یک جعبه جستجوی ساده بوده است، اما به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک ممکن است مورد بازسازی قرار بگیرد.

به گزارش تکناک، پس از آزمایش‌های مشابه در سال گذشته، صفحه اصلی جستجوی گوگل (شرکتی آمریکایی فعال در زمینه اینترنت، فناوری و تکنولوژی) در حال آزمایش طرح‌بندی جدیدی است که تقریباً شبیه به Google Discover در پلتفرم اندروید است.

این هفته، افرادی در MSPowerUser متوجه شدند که یک فید مشابه با Google Discover در زیر قسمت جستجو در صفحه اصلی این شرکت ظاهر می‌شود. این فید شامل لیستی از مقالات پیشنهادی از سراسر وب است که عناوین، تصاویر برجسته و نام سایت را نمایش می‌دهد.

Google (American multinational technology company) از آن زمان این آزمایش را تایید کرد و اشاره کرد که در حال حاضر برای کاربران هندی اجرا می شود و فقط یک آزمایش است.

فید Google Discover برای اولین بار در سال 2017 به عنوان “فید” در برنامه گوگل برای دستگاه‌های اندروید و در تلفن همراه Pixel Launcher ظاهر شد. در سال 2018، این قابلیت به نسخه موبایل وب جستجو گوگل گسترش یافت.

تغییرات جذاب صفحه اصلی جستجوی گوگل

در سال 2021، این قابلیت بصورت گسترده‌تری بر روی دستگاه‌های سامسونگ نیز معرفی شد و همچنین در مرورگر گوگل کروم نیز قابل دسترسی است. در این مرحله، Discover بخش اصلی تجربه در اکثر دستگاه‌های اندروید است که اطلاعات آب‌وهوا، سهام و ورزش را در کنار فید مقالات خبری که بر اساس علاقه شما هستند نشان می‌دهد. این همچنین در برنامه گوگل برای iOS ظاهر می شود.

مانند برنامه گوگل برای دستگاه‌های اندروید و iOS، صفحه اصلی Google.com با این طراحی جدید، به ظاهر دارای یک فید خبری است که به بخش “At A Glance” متصل می‌شود و شامل نتایج ورزشی، بورس و آب و هوا می‌شود.

به طور قابل توجه، این بار اول نیست که گوگل طرح‌بندی‌های جدید صفحه اصلی را آزمایش می‌کند. در سال 2022، ما درباره آزمایش “Google.com جدید” گزارش دادیم که شامل ویجت‌هایی برای آب و هوا، بورس، جستجوهای محبوب و موارد دیگر می شد. اما گوگل هنوز طور گسترده طراحی جدید صفحه اصلی را به منتشر نکرده است.

با توجه به استفاده گسترده از طرح‌بندی Discover و این ویجت‌های مفید در دستگاه‌های تلفن همراه، بسیار منطقی است که این اتفاق در وب سایت به عنوان یکپارچه‌سازی تجربیات جستجوی گوگل رخ دهد. گفته می‌شود، این یک تغییر اساسی است و با توجه به اینکه Google.com یکی از پربازدیدترین وب‌سایت‌های جهان است، به هر طریقی تأثیرات قابل‌توجهی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.