تغییر نام رسمی توییتر به X در اپ استور iOS

توییتر که در حال تغییر نام تجاری خود به X است، اکنون به عنوان X در اپ استور iOS فهرست شده است.

به گزارش تکناک، این اپلیکیشن با برخورد ویژه‌ای از سوی اپل برای استفاده از یک نام تک کاراکتری مواجه شده است.

تغییر نام رسمی توییتر به X برای مدت کوتاهی با توجه به قانونی مبنی بر ممنوعیت استفاده از نام تک کاراکتری برای برنامه‌ها در اپ استور غیر مجاز بود. اکنون برنامه در آیفون‌ها و آی‌پدها با عنوان X نشان داده می‌شود.

این استثنا می‌تواند نشانه‌ ختم این غائله بین اپل و مالک X، یعنی ایلان ماسک، و آشتی آنها باشد. اواخر سال گذشته، مدیرعامل وقت توییتر، اپل را متهم به تهدید به حذف اپلیکیشن توییتر از App Store کرد. ماسک پس از ملاقات با تیم کوک، مدیر عامل اپل، بعداً گفت که این یک “سوء تفاهم” ساده بوده است.

در کنار تغییر نام تجاری X، این شرکت همچنین شعار خود را در فروشگاه از «it’s what’s happening» تا « blaze your glory!» به روز کرد. ماسک امروز صبح این عبارت را توییت کرد.

توییتر تقریباً از هفته گذشته به طرز ناشیانه ای به X تبدیل شده است. لوگوی «موقت» جدید این شبکه اجتماعی که توسط یک کاربر توییتر در ماسک توییت شده بود و به طرز مشکوکی شبیه نماد Unicode است و پس از چندین بار توییت ماسک در روز‌های قبل از آن، به سایت اضافه شد. این نماد اکنون کمی ماندگارتر به نظر می رسد زیرا این شرکت یک نسخه ناخوشایند روشن از آن را در بالای دفتر مرکزی خود در سانفرانسیسکو نصب کرده است.

حساب رسمی سابق توییتر در این شبکه به دست کاربری از سال 2007 کنترل می‌شد. اکنون با انتقال مدیریت آن، این حساب نیز به @X تبدیل شده‌است. اما این شرکت هنوز هم نیاز به پوشش بسیاری از موارد دیگر پیش از تکمیل روند انتقال دارد. نام دامنه Twitter.com هنوز به X.com هدایت نمی‌شود (و در حال حاضر برعکس است)، توییتر بلو هم هنوز تغییر نکرده است، و صفحه پشتیبانی شرکت هنوز با ارجاع به “Twitter” ضعیف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.