تلاش اپل برای افزایش طول عمر محصولات خود

اپل

شرکت اپل با استفاده از ترکیب فناوری‌های جدیدتر، پشتیبانی نرم‌افزاری و خدمات تعمیر پس از فروش، در حال تلاش برای مقاوم‌تر کردن دستگاه‌های خود است.

به گزارش تک‌ناک، استفاده از تراشه‌های پیشرفته، نمایشگرهای جدید LTPO و انتقال از فولاد ضد زنگ به آلیاژ تیتانیوم در آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس، فقط چند راهی می‌باشد که اپل تلاش کرده است تا جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند خود را از سری‌هایی که سال قبل عرضه کرده بود، متمایز کند. متأسفانه، نمی‌توان انکار کرد که به‌طور کلی طراحی این گوشی‌ها چندان متفاوت از مدل‌هایی که دو تا سه سال پیش عرضه شده‌اند به نظر نمی‌رسد، که این نشان می‌دهد نوآوری در این شرکت به احتمال زیاد کُند شده است.

این دلایلی است که مصرف‌کنندگان انگیزۀ کمی برای خرید جدیدترین و بهترین سخت‌افزار دارند و ترجیح می‌دهند پول خود را در اقتصادی که هزینه‌های آن سر به فلک کشیده است، نگه دارند.

بر اساس گزارش‌ها به احتمال زیاد با درک این تغییر در رفتار مصرفی، اپل در حال تلاش برای مقاوم‌تر کردن دستگاه‌های خود نسبت به گذشته از طریق ترکیبی از فناوری‌های بهبود یافته، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و خدمات تعمیر ارتقاء یافته است.

امکان دارد تصور شود که اگر دوام محصولات بیشتر باشد به ارتقاء کمتری نیاز خواهد بود. خوب، این هم بخشی از برنامۀ بزرگ اپل است. مشتریان دستگاه‌های خود را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارند و این فرصت را به اپل می‌دهد تا اعتبار خود را افزایش دهد.

رسانۀ wccftech در این باره نوشته است: در حالی که برخی مصرف‌کنندگان تمایل و بودجۀ لازم برای ارتقاء به دستگاه‌های جدیدتر اپل در هر ۱۲ ماه دارند، بیشتر آنها حتی برای چندین سال به فکر خرید دیگری نمی‌افتند. بر اساس آخرین خبرنامۀ «پاور آن» مارک گورمن، اپل چند گام برای اطمینان از دوام هرچه بیشتر دستگاه‌های خود در نظر گرفته است، چرا که این اقدام باعث می‌شود بیشتر مصرف‌کنندگان در صورت آگاهی از عمر طولانی‌تر این محصولات، در آنها سرمایه‌گذاری کنند. مشتریانی هم که تمایلی به پرداخت هزینه‌های گزاف برای سخت‌افزار شرکت کوپرتینو نداشتند، احتمال دارد اکنون دوباره در مورد این تصمیم خود تجدید نظری داشته باشند.

اپل در حال حاضر در تلاش است تا دستگاه‌های خود را تا حد امکان بادوام کند. این شرکت به تازگی گزارشی در مورد طول عمر محصولات خود منتشر کرده است، که نشان می‌دهد فناوری‌های جدید ساخت، پشتیبانی نرم‌افزاری و خدمات تعمیر به افزایش طول عمر آنها کمک می‌کند. به گفتۀ شرکت اپل، دستگاه‌های ساخته شده از سال ۲۰۱۷ به بعد همچنان می‌توانند آخرین سیستم عامل‌های اپل را اجرا کنند.

این موضوع قطعاً بد نیست. وعدۀ طول عمر، مردم را به سرمایه‌گذاری بر روی دستگاه‌های این شرکت تشویق می‌کند و پاسخی به منتقدانی می‌باشد که می‌گویند اپل درگیر کهنگی برنامه‌ریزی‌ شده است. امّا روند کلی باعث شده که اپل موتور رشد قابل‌اعتماد کمتری داشته باشد، موضوعی که در امور مالی آن به تازگی مشهود است. فروش در پنج از شش فصل گذشته کاهش یافته و برای شرکت حیاتی است که منابع جدید درآمدی پیدا کند.

خوشبختانه، بخش «خدمات» شرکت اپل همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و در گزارش درآمد سه‌ماهۀ دوم ۲۰۲۴، این بخش به رکورد جدیدی دست یافت. برخی از تحلیلگران، ارزش بخش خدمات را تا پایان سال ۲۰۲۴ بین ۱.۵ تا ۱.۶ تریلیون دلار تخمین زده‌اند، که نشان می‌دهد اگر مشتریان تمایلی به ارتقاء مکرر نداشته باشند، راه‌های دیگری برای ایجاد جریان درآمدی سالم وجود دارد.

همچنین این موضوع  توضیح می‌دهد که چرا اپل درگیر نبردهای دادگاهی بر سر اپ‌استور خود است، چرا که اهمیت این پلتفرم را برای رشد آیندۀ خود ضروری می‌داند.

امکان دارد «هوش مصنوعی اپل» نیز به عاملی برای رشد آیفون‌های جدید تبدیل شود و اپل برای دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته‌تر از کاربران هزینه دریافت کند. متأسفانه، تا زمانی که محصول هوش مصنوعی تولید شده توسط اپل را نبینیم، نمی‌توانیم در مورد این فناوری اظهار نظر کنیم، امّا نمی‌توان از پتانسیل آن چشم‌پوشی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.