تلفیق جذاب خودروی برقی هوندا با اندروید

هوندا اعلام کرده است که علاوه بر خودروی برقی آکورد 2024، خودروی آکورا ZDX نیز همراه با نسخه‌های بومی برنامه‌های محبوب اندروید گوگل مانند Maps، Assistant و Play عرضه خواهد شد.

به گزارش تکناک،خودروی برقی بعدی آکورا ZDX 2024 از هوندا، با ادغام گوگل بومی و قابلیت بروزرسانی‌های نرم‌افزاری هوایی (OTA) رونمایی می‌شود. این خودرو، اولین خودروی الکتریکی آکورا است که از برنامه‌های اندرویدی بومی نیز بهره می‌برد.

هوندا در آینده از شاسی بلند خود، از جمله مدل تریم ZDX، برای استفاده از برنامه‌هایی مانند Google Assistant و Google Maps و سایر برنامه‌های موجود در Google Play استفاده خواهد کرد. گوگل به طور بومی در تمام سطوح استاندارد شاسی بلند تریم ZDX ادغام خواهد شد.
امکانات گوگل برای خودروهای پشتیبانی‌شده، به‌طور مستقیم در خودروها ادغام می‌شوند که متفاوت از  Android Auto است که صرفاً اطلاعات گوشی را روی صفحه اطلاعات خودرو پخش می‌کند. سیستم عامل Android Automotive همچنین متفاوت است، زیرا اندروید به‌طور کامل سیستم عامل را کنترل می‌کند.بنابراین، گوگل در داخل خودرو تجربه‌ای متفاوت را ارائه می‌دهد.

شرکت Honda اعلام کرده است که Google Maps در نسخه پیشرفته  خود به رانندگان آکورا ZDX قابلیت برنامه‌ریزی مسیر بهینه برای شارژ مجدد و یافتن ایستگاه‌های شارژ در طول مسیر را ارائه می‌دهد. این برنامه قادر است زمان لازم برای رسیدن به مقصد را در نظر بگیرد و در صورت وجود ایستگاه شارژ سریع DC، شروع شارژ باتری خودرو الکتریکی را قبل از رسیدن به مقصد بهبود بخشد.
شرکت Honda در گذشته از سیستم عامل اندروید سفارشی برای برخی از خودروهای خود استفاده می‌کرد، اما بسیاری از خدمات گوگل را به کار نمی‌برد. حالا با گوگل بومی، ماشین‌های آکورد از ناوبری با Google Maps استفاده می‌کنند و Google Assistant قادر به کنترل سیستم گرمایش و سرمایش است. همچنین موسیقی را می‌توان با یک ضربه از برنامه Google Play پخش کرد.
هوندا آکورد 2024 از برنامه‌های گوگل بهره می‌برد. همچنین، آکورا  ZDX به عنوان وسیله نقلیه بعدی شامل برنامه‌های ناوبری و پخش موسیقی محبوب این شرکت است. گوگل در ابتدای سال جاری اعلام کرده است که خدمات بیشتری از جمله YouTube، Waze و Zoom را برای خودروهای دارای اندروید یکپارچه فراهم می‌کند.

شرکت Honda در ابتدای امسال اعلام کرد که آکورا ZDX، یک خودروی لوکس با شاسی بلند است و ویژگی‌های مشترکی با خودروی مفهومی Precision دارد که در سال گذشته معرفی شد. علاوه بر این، این خودرو اولین مدل است که به صورت انحصاری آنلاین به فروش می‌رسد.

شرکت Honda با همکاری سایر تولیدکنندگان، استراتژی تولید خودروهای الکتریکی خود را معرفی کرده است. خودروهای الکتریکی اولیه شامل آکورا ZDX و هوندا پرولوگ، با استفاده از معماری الکتریکی اولتیوم جنرال موتورز ساخته خواهند شد. همچنین، هوندا در راه اندازی برند خودروی سونی Afeela کمک می‌کند، که در سال 2026 به فروش در آمریکای شمالی می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.