توقف چرخش هسته درونی زمین

ممکن است در مورد زلزله، سونامی، آتشفشان و اشکال مختلف بلایای طبیعی یا رویدادهای طبیعی دیده یا شنیده باشید. اما چیزی که ممکن است درباره آن نشنیده باشید این است که چرخش هسته درونی زمین متوقف شده است.

به گزارش تکناک، کاملاً واضح است زیرا همه ما روی سطح این توپ بزرگ به نام زمین هستیم. بنابراین ما به آنچه روی سطح است اهمیت می دهیم نه چیزی که حدود 5000 کیلومتر در عمق آن است.

فقط تعداد کمی از مردم واقعاً به آنچه در زیر ما می گذرد اهمیت می دهند. در همین حال، آنچه در زیر خود داریم می تواند تأثیرات قوی بر آنچه در سطح است داشته باشد.

به گزارش news trending online، هسته درونی زمین که همیشه در حال چرخش است، از چرخش بازمانده است. اما این نیازی به وحشت ندارد زیرا محققان ادعا می کنند که هر 7 دهه یک بار این اتفاق می افتد.

ژئوفیزیکدانان یی یانگ و ژیادونگ سونگ از دانشگاه پکن، مطالعه جدیدی را در Science Geoscience منتشر کرده اند. این مطالعه ماهیت حرکت هسته داخلی زمین را توضیح می دهد. هسته داخلی بیشتر از آهن و مایعات مذاب ساخته شده است.

آنها دریافتند که چرخش درونی هسته زمین کند شده تا در نهایت متوقف شود. به نظر می رسد این مکث با چرخش معکوس تدریجی هسته همراه باشد. این چرخش همان چیزی است که مطالعه می گوید هر ۷ دهه یکبار اتفاق می افتد. آخرین باری که چنین اتفاقی رخ داد در دهه 1970 بود.

طبق نظریه اسپینینگ سونگ در سال 1996، ما تاریخچه قوی از درک هسته درونی نداریم. برخی از مردم در دوران باستان به هسته توخالی اعتقاد داشتند. اما نسل کنونی معتقد است که وسط زمین از آهن و مواد مذاب ساخته شده است. ما همچنین معتقدیم که هسته زمین متفاوت از سایر نقاط زمین می چرخد.

بر اساس مطالعه جدید، محققان امواج لرزه ای را از طریق هسته ردیابی کردند تا ببینند چگونه در آن سوی زمین رفتار می کند. این الگوی ثابت جهانی نشان می دهد که چرخش هسته داخلی اخیراً متوقف شده است.

بر اساس این مطالعه، وقوع بسیاری از رخدادهای دوره ای با تغییرات ژئوفیزیکی همزمان است. این ممکن است شامل طول روز و میدان مغناطیسی زمین باشد.

 

این نوشته در علمی ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.