افشای ویژگی‌های One UI 5.1 پیش از عرضه گلکسی S23

تغییرات One UI 5.1 پیش از عرضه گوشی گلکسی S23 سامسونگ شامل بهبود و بروزرسانی طیف زیادی از برنامه هاو ویجتهای بومی سامسونگ است.

با توجه به گزارشات گسترده، سامسونگ سری گلکسی S23 را با رابط کاربری One UI 5.1 مبتنی بر اندروید 13 ارائه خواهد کرد.

به گزارش تکناک، بر اساس مطالب فاش‌شده توسط نشریه آلمانی WinFuture تغییرات One UI 5.1 ، بهبود برنامه‌های سهام، family sharing albums در برنامه گالری، دسترسی آسان تر به حالت‌های Expert RAW در برنامه دوربین، Emojis AR و AR Zone بهتر، ویجت باتری جدید، حالت همکاری در Samsung Notes، بهبود نحوه کنترل‌ چند دستگاه، و بهبودهای کوچک در Samsung DeX را به ارمغان می آورد.

ویژگی های One UI 5.1: لیست کامل تغییرات

دوربین

  • تغییر آسان‌تر رنگ در تصاویر سلفی: امکان تغییر آسان رنگ تصاویر سلفی‌ با دکمه Effects در کنار صفحه
  • دسترسی سریع به Expert RAW: برنامه Expert RAW امکان ثبت و ذخیره تصاویر بدون هیچ گونه پردازش یا فشرده سازی و کیفیت بالا را فراهم می‌کند. دسترسی به Expert RAW اکنون از Advanced menu آسان تر شده است.

گالری

  • آلبوم خانوادگی: با ارائه Shared Family Album، اشتراک‌گذاری عکس‌ها با خانواده آسان‌تر از همیشه است. گالری با تشخیص چهره اعضای خانواده، امکان افزودن خودکار عکس‌ها به آلبوم خانوادگی مشترک را توصیه و فراهم می‌کند. همچنین به ازای هر عضو خانواده (حداکثر 6 نفر) 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی به آلبوم اضافه می‌شود.
  • پردازش بهبود یافته: پردازش خودکار تصاویر، سایه‌ها و بازتاب‌ها را به منظور جلوه عالی عکس‌ها حذف می‌کند. همچنین امکان ایجاد GIF برای ثبت تصاویر با وضوح و کیفیت بالاتر وجود دارد.
  • نمایش آسان اطلاعات: حال هنگام مشاهده یک عکس یا ویدیو در گالری خود، در صورت کشیدن انگشت خود به سمت بالا امکان مشاهده اطلاعات آن مانند زمان و مکان ثبت، محل ذخیره و موارد دیگر وجود دارد.
  • جستجو قدرتمندتر: اکنون می توان همزمان بیش از یک شخص یا مورد را جستجو کرد. حتی امکان جستجوی افراد بدون برچسب گذاری و تنها با یک ضربه روی صورت آنها وجود دارد.
  • انتخاب محل ذخیره اسکرین شات‌ها: اکنون، می توان با تنظیم محل در advanced features، اسکرین شات‌ها و فایل‌های ضبط شده از صفحه را در پوشه دلخواه خود ذخیره کرد.

AR Zone و AR Emoji

  • استفاده از 3 ایموجی در دوربین AR Emoji: امکان ثبت عکس و ضبط ویدیو‌های سرگرم‌کننده در mask mode با دوستان (حداکثر 3 نفر) و همچنین جایگزینی چهره افراد با شخصیت‌های دیگر با کلیک روی ایموجی وجود دارد.
  • بهبود چیدمان و ویرایش در AR Doodles: اکنون قلم‌های ویرایش در صفحه اصلی AR Doodle برای دسترسی سریع‌تر در دسترس هستند. همچنین می‌توان پس از ایجاد نقشه‌ها، اندازه آنها را تغییر و آنها را جابه‌جا کرد، و ابزار پاک‌کن جدید امکان پاک‌کردن تنها بخشی از نقاشی‌ها را فراهم می‌کند.

ویجت‌ها:

  • ویجت باتری جدید: با ویجت باتری جدید می توان سطح باتری دستگاه‌های گلکسی خود از جمله گوشی هوشمند، گلکسی بادز، گلکسی واچ و سایر دستگاه‌های پشتیبانی‌شده را درست از صفحه اصلی مشاهده کرد.
  • ویجت بصری آب و هوا: سبک تصویرسازی جدید و خلاصه شده از شرایط آب و هوایی فعلی، دانستن اطلاعات آب و هوا را آسان‌تر می کند.

حالت‌ها و سناریوها

  • تصاویر پس زمینه متفاوت بسته به حالت‌های مختلف: امکان تنظیم تصویر پس‌زمینه روی صفحه قفل و صفحه اصلی بسته به فعالیت‌های فعلی. انتخاب و تنظیم یک پس زمینه برای زمان کار، یکی برای ورزش و…
  • شرایط و اقدامات بیشتر برای سناریوهای مختلف: با فعال‌کردن حالت هواپیما یا‌ هات‌اسپات تلفن همراه، می‌توان اجرا خودکار برخی دستورات مانند بازشدن برخی برنامه‌ها یا ایجاد تعادل صدای چپ/راست را تنظیم کرد. اکنون این عملکرد‌های جدید به کاربر امکان کنترل اشتراک‌گذاری سریع و حساسیت لمسی، تغییر زنگ دستگاه و فونت را می‌دهد.

نحوه اتصال

  • همکاری در Samsung Notes: اکنون امکان ایجاد یک یادداشت مشترک و ویرایش همزمان چند نفره وجود دارد. با این ویزگی می‌توان گزارش کار را با دیگران به صورت مشترک نوشت، برای گروه یادداشت برداری کرد، یا با همکاری یک دوست یک تصویر کشید.
  • دعوت به برنامه‌های مشترک: اکنون می توان با استفاده از اشتراک گذاری یک پیوند خاص در برنامه‌هایی مانند پیام رسان، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی، به راحتی افراد را به آلبوم‌ها، یادداشت‌ها و تقویم‌های مشترک دعوت کرد.
  • کنترل‌های پیشرفته چندگانه بین گلکسی بوک و گوشی هوشمند: اکنون می‌توان از ماوس، صفحه‌کلید یا ترک‌پد گلکسی بوک برای کنترل تلفن هوشمند گلکسی خود استفاده کرد و امکان کپی و جایگذاری یکپارچه متن و تصاویر از یک دستگاه به دستگاه دیگر با Drag & Drop وجود دارد.
  • تنظیم دستگاه خروجی صدا بر بلندگوهای متصل به WiFi: اگر می‌خواهید از طریق Spotify Connect و Chromecast داخلی در بلندگوهای متصل به Wi-Fi به موسیقی گوش دهید، امکان دسترسی به خروجی‌های صدا از نوار ابزار دسترسی سریع وجود دارد.
  • ادامه مرور وب در رایانه شخصی: در صورت استفاده از اینترنت سامسونگ در تلفن هوشمند خود حین وب‌گردی، امکان ادامه آن در رایانه شخصی و یافتن وب سایت‌های مورد نظر باز‌شده از تلفن هوشمند در مرورگر رایانه شخصی وجود دارد.

Samsung DeX

  • مولتی تسکینگ بهبود یافته در DeX: در حالت تقسیم صفحه، اکنون می توان تقسیم کننده را به منظور تغییر اندازه هر‌دو پنجره، به وسط صفحه کشید. همچنین با چسباندن یک پنجره به یکی از گوشه‌ها* می‌توان یک چهارم صفحه را به آن اختصاص داد.

تنظیمات

  • پیشنهادات تنظیمات: اکنون پیشنهاداتی در بالای صفحه تنظیمات به منظور اطلاع کاربر را از ویژگی‌های مفید یا از اعمال تنظیمات ضروری نمایش داده می‌شود.

اینترنت سامسونگ

  • جستجوی بهبود یافته: اکنون امکان جستجو بر اساس نام پوشه در بوک‌مارک‌ها یا بر اساس نام گروه در تب‌ها وجود دارد. منطق جستجوی بهبود یافته امکان یافتن موارد مورد نظر، حتی در صورت وجود اشتباه املایی است.

Setup Wizard

  • راه‌اندازی اولیه سریع‌تر و آسان‌تر گلکسی جدید: در صورت تهیه یک دستگاه گلکسی، به سادگی با اسکن کد QR در دستگاه قدیمی، به طور خودکار شبکه‌های Wi-Fi، حساب سامسونگ و گوگل کاربر بدون تایپ موردی منتقل می‌شود.

 

آب و هوا

  • اطلاعات دقیق آب و هوا در یک نگاه: اطلاعات مفید آب و هوا اکنون در صفحه اصلی برنامه Weather نمایش داده می شود. و امکان بررسی هشدارهای آب و هوای شدید، گزارش‌های هواشناسی روزانه، بارش ساعتی و نمودارهای دمای رنگ در آن وجود دارد.

تماس‌ها

  • Bixby Text Call: از این ویژگی می‌توان برای پاسخگویی خودکار به تماس‌ها و اطلاع از هدف تماس استفاده کرد. آنچه را که مخاطب در چت متنی عنوان می‌کند، قابل مشاهده خواهد بود، و می‌توان روی پاسخ‌ها زد یا متن مورد نظر را به منظور پخش آن با صدای بلند برای مخاطب تایپ کرد. Text Call Bixby فقط به زبان‌های انگلیسی و کره‌ای در دسترس است.تغییرات One UI 5.1

چند هفته پس از عرضه گلکسی S23، گلکسی S23+و گلکسی S23 اولترا، احتمال ارائه One UI 5.1 توسط سامسونگ برای اکثر تلفن‌های هوشمند دارای نرم‌افزار One UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳ وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.