تولید مجازی خودروهای الکتریکی BMW

شرکت BMW تولید مجازی نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود را با استفاده از فناوری های نوین Omniverse NVIDIA آغاز می کند.

به گزارش تکناک، BMW با همکاری NVIDIA  به دنبال استفاده از فناوری های نوین در برنامه های کارخانه و ایجاد نقطه عطفی در تولید خودرو است. این همکاری باعث شد که این شرکت آلمانی به صورت مجازی نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود با نام Neue Klasse (کلاس جدید) را دو سال قبل از شروع تولید به بازار عرضه کند.

Debrecen اولین تاسیسات گروه BMW است که با کمک NVIDIA Omniverse برنامه ریزی و تایید شده است و قرار است در سال 2025 به بهره برداری برسد.

میلان ندلیکوویچ، معاون تولید BMW در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که مجازی ‌سازی و هوش مصنوعی به شرکت در برنامه‌ ریزی کمک می‌کنند و آن را تسریع و بهبود می‌بخشند. با استفاده از سیستم‌ های برنامه ‌ریزی مختلف که در یک هم ‌زاد دیجیتالی ادغام شده‌اند، تیم‌های بین المللی BMW می‌توانند به صورت آنی با یکدیگر همکاری کنند و تصمیم‌گیری‌های سریع‌تر و قطعی‌تری داشته باشند.

گروه BMW با استفاده از NVIDIA Omniverse Enterprise، که یک یک پلتفرم برای ساخت و اجرای برنامه‌های متاورس صنعتی سه بعدی، برای اجرای شبیه‌سازی‌های دوقلوی دیجیتال همزمان است برای بهینه‌سازی طرح‌بندی‌ها، رباتیک و بهینه‌سازی سیستم‌های تولید پیچیده در سیستم های لجستیک به صورت مجازی سراسر شبکه تولید خود، اولین رویکرد دیجیتالی را در پیش گرفته است.

 

برنامه ریزی مجازی تا پایان ماه مارس در دسترس خواهد بود

Omniverse، یک پلتفرم محاسباتی از NVIDIA است که افراد و تیم‌ها را قادر می سازد تا گردش‌های کاری و برنامه‌های کاربردی خود را در یک محیط جهانی سه بعدی مبتنی بر توصیف توسعه دهند.

با استفاده از Omniverse، تیم‌های BMW می‌توانند در سایت‌ها مختلف و مناطق زمانی متفاوت با یکدیگر همکاری کنند و برنامه‌ ریزی و طراحی ساختارها، سیستم‌های تولید و فرآیندهای تولید خود رو را  به صورت مجازی در سطح جدیدی ایجاد کنند. بر اساس اظهارات BMW، تا پایان این ماه، Omniverse در اختیار کارشناسان BMW در بخش‌های مختلف فناوری و برنامه‌ریزی قرار خواهد گرفت.

گامی به سوی تحقق طرح مفهومی iFACTORY BMW

گروه BMW، برنامه ریزی مجازی را در فرآیندهای تولید به عنوان گامی بعدی در راستای راه اندازی iFACTORY پیشنهاد کرده است و این طرح به عنوان “برنامه اصلی تولید خودرو در آینده” توصیف می شود.

کلاس جدید (Neue Klasse) خودروهای الکتریکی نشان دهنده تحولی در روش تولید و تبدیل روش‌های سنتی به iFACTORY بی‌ام‌و است. این پروژه در سال ۲۰۲۰ شروع شده و شامل اسکن سه‌ بعدی کارخانه‌های خودرو و موتور این گروه بود. بیش از ۷ میلیون متر مربع فضای داخلی و ۱۵ میلیون متر مربع فضای باز برای تولید اسکن شده است. این تیم در حال حاضر در حال تکمیل برنامه‌ ریزی مجازی برای سالن تولید ۱.۴ کیلومترمربعی است که برای کلاس جدید در Debrecen  برنامه ‌ریزی شده است.

این سیستم به کارشناسان تولید اجازه می‌دهد که با استفاده از داده‌های زنده درون سازمانی و اطلاعات تامین‌کنندگان، در برنامه ‌ریزی دقیق و بهینه ‌سازی فرآیندها و سیستم‌ ها بدون هیچ مشکلی در سازگاری استفاده کنند. این مخزن مشترک اطلاعات، شامل داده‌های سازه و امکانات، شرایطی را برای تیم‌ها فراهم می‌کند تا این اطلاعات را با داده ‌های خط مونتاژ و تجهیزات ادغام کنند.

برای در دسترس بودن مواد اولیه تولید، ادغام آیتم‌ها و شماره قطعات انجام می‌شود. به گفته این شرکت، حوزه‌های مختلف لجستیک را می‌توان در شبیه‌ سازی‌ های واقعی و فوتورئالیستی انجام و در صورت لزوم تطبیق داد. BMW امیدوار است که تمام تغییرات آینده که توسط Omniverse فعال شده است در زمان واقعی ارزیابی، تایید و اجرا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.