محدودیت جدید و حاشیه ساز توییتر

در تصمیمی قابل تامل وحاشیه ساز ،اکنون ایلان ماسک محدودیت تعداد توییت های قابل مشاهده برای دارندگان حساب کاربری توییتر را اعلام کرده‌است.

به گزارش تکناک، ایلان ماسک در پاسخ به انتقادات، محدودیت ها را تا حد زیادی افزایش داده است به نحوی که حساب‌های تایید شده: 8000 پست در روز، حساب‌های تایید نشده: 800 پست در روز و حساب‌های تایید نشده جدید: 400 پست در روز را می توانند مشاهده کنند.

ماسک این تغییر را صبح شنبه در توییتر اعلام کرد، بنابراین اگر پیش از این به حد مجاز مشاهده توییت خود رسیده باشید، ممکن است نتوانید این اطلاعیه را مشاهده کنید. به گفته ماسک، توییتر این تغییرات را به‌عنوان «محدودیت‌های موقتی برای رسیدگی به سطوح شدید حذف داده‌ها و دستکاری سیستم» اجرا می‌کند.

محدودیت های جدید به صورت زیر است:

  • حساب های تایید شده محدود به خواندن 6000 پست در روز است
  • حساب‌های تایید نشده، محدود به 600 پست در روز
  • حساب های تایید نشده جدید، محدود به 300 پست در روز

بنابراین، اگر 8 دلار در ماه برای طرح اشتراک توییتر بلو بپردازید، می‌توانید 10 برابر تعداد پست‌ها را در روز مشاهده کنید.

نتیجه

به نظر می رسد ایلان ماسک زیاد از اداره یک شبکه اجتماعی سر در‌نمی‌آورد! آیا او نمی داند که این محدودیت ها چقدر روی کاربران، تعامل و متعاقباً بر درآمد تبلیغات تأثیر می گذارد؟

ناگفته نماند که این تغییر ظاهراً از صبح امروز بدون اعلام اعمال شده‌است و باعث شد بسیاری از کاربران توییتر تصور کنند که این شبکه اجتماعی دچار مشکل شده است. ماسک چند ساعت پس از شروع شکایات، این تغییر را اعلام کرد.

همچنین جزئیاتی در مورد معنای دقیق “مشاهده” یک پست وجود ندارد. هنگام پیمایش در تایم‌لاین، و تنها مرور چند پست، کدام موارد جزو پست‌های مشاهده محسوب خواهد شد؟ بر اساس پیاده‌سازی فعلی، به نظر می‌رسد هر توییت موجود در روند مرور توییت‌ها به‌عنوان «مشاهده شده» محسوب می‌شود.

بنابراین، میلیون‌ها کاربر توییتر، قادر به خواندن توییت‌ها در مقطعی از امروز نخواهند بود. و آنها نمی‌توانند اعلامیه ایلان ماسک را ببینند، زیرا توییت‌های جدید پس از رسیدن به این محدودیت بارگیری نمی‌شوند.

گراهام جونز در مورد این تغییر در کامنتی گفته است: توییتر یا می خواهد یک تجارت تبلیغاتی بادوام داشته باشد یا می خواهد از داده ها محافظت کند. اما این شرکت نمی تواند با حذف امکان مشاهده پست‌ها برای یک حساب توییتر، مدیران بازاریابی و شرکای تبلیغاتی خود را ترغیب به تبلیغ در این پلتفرم کند. من واقعاً خواهان موفقیت توییتر هستم، اما به نظر می‌رسد ماسک هیچ سرنخی از کسب‌وکاری که وارد آن شده است ندارد. محدودیت خواندن برای دارندگان حساب چندان روی آنها تأثیر نمی گذارد، اما تعداد بازدیدهای معمولی در توییتر بسیار کاهش خواهد یافت و این به معنای کاهش مشاهده پست‌های مربوط به تبلیغ کنندگان است.

با اعمال محدودیت جدید، تنها در حدود 20 دقیقه، کاربران به حد مجاز مشاهده توییت‌ها خواهند رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.