جداسازی صدای اعلان و زنگ در اندروید

در نسخه‌های اخیر اندروید، صدای زنگ و اعلان‌ها توسط یک نوار لغزنده مشترک کنترل می‌شد، اما گوگل امروز احتمال تغییر آن در نسخه  QPR3 اندروید ۱۳ و یا اندروید 14 را نشان داد.

به گزارش تکناک، در نسخه بتا (open-source operating system for mobile devices created by Google) ۱QPR2  Android ماه دسامبر، یک فرمان ADB به منظور جداسازی نوار لغزنده‌ کنترل «صدای زنگ» و « اعلان» در منوی Settings > Sound & vibration مشاهده شد و این نوار به دیگر کنترل‌های صدای رسانه، تماس و زنگ هشدار پیوست.

نسخه با ثبات QPR2 در ماه مارس با نوار لغزنده تنظیم صدا منتشر شد، در حالی که در حال حاضر هیچ تغییری در QPR3 (بتا 3) وجود ندارد. این دستور ADB به کار خود ادامه می دهد (همانطور که در تصاویر زیر نشان داده شده است)

روز شنبه، گوگل در پاسخ به درخواست ارائه ویژگی وجود نوارهای صدا جداگانه برای صداهای اعلان و زنگ دستگاه گفت: ویژگی درخواستی در ساخت آینده در دسترس خواهد بود. اکنون وضعیت آن به “با ثبات” تغییر کرده است.

با نگاهی به روند انتشار اندروید (سیستم‌عامل موبایل ساخت شرکت گوگل)، زمان‌بندی انتشار قابلیت کنترل جداگانه صدای اعلان و زنگ در نسخه پایدار QPR3 اندروید 13 ژوئن یا اندروید 14 مشخص نیست. این ویژگی، در حال حاضر در نسخه QPR3 بتا 3 اندروید13 یا بتا 1.1 اندروید 14 فعال نیست. در این مرحله از چرخه توسعه، انتشار آن در نسخه بتا بعدی اندروید 14، محتمل‌تر به نظر می‌رسد، اما هنوز از نظر فنی ممکن است در اندروید 13، پس از انتشار نسخه ماه ژوئن، منتشر شود.

این تغییر، برای افرادی که نمی‌خواهند تماس‌های دریافتی را بشنوند اما می‌خواهند متوجه دریافت اعلان شوند و یا برعکس، ارتقا محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.