عملکرد خوب گوشی PIXEL 7A در آزمایش ها

شرکت گوگل احتمالا در رویداد Google I/O از اندروید 14، گوشی موبایل Pixel 7a و تبلت های Google Pixel و Pixel Fold رونمایی خواهد کرد.

به گزارش تکناک، به نظر می رسد که Google I/O امسال بزرگترین رویداد خود را خواهد داشت. جدا از اخبار معمول توسعه‌دهنده ‌محور و رونمایی کامل اندروید 14، این غول جستجو، سخت‌افزار جدیدی را نیز روانه بازار خواهد کرد.

مسئولان گوگل قطعاً در این رویداد، گوشی Pixel 7a را معرفی خواهند کرد و انتظار می‌رود تبلت های Google Pixel و Pixel Fold نیز معرفی شوند. علاوه بر این، در حال حاضر بسیاری از جزئیات این دستگاه منتشر شده است، اما خوب است نتیجه آزمایش عملکرد آن را در Geekbench ببینیم. این دستگاه با نام Google Tensor G2 کار می‌کند و به نظر می‌رسد بسیار خوب بهینه‌سازی شده است.

مشخصات GOOGLE PIXEL 7A

گوشی موبایل Pixel 7a، با پردازنده Google Tensor G2، امتیازات بسیار خوبی در بخش‌های Single Core و Multi-Core را در بنچمارک Geekbench کسب کرده است. این دستگاه از چیپست ARMv8 استفاده می‌کند و پردازنده دو هسته‌ای با سرعت تا ۲٫۳۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ای با سرعت تا ۱٫۸ گیگاهرتز دارد. همچنین با GPU قدرتمند Mali-G710 همراه است. علاوه بر این، Pixel 7a دارای ۸ گیگابایت حافظه RAM  است و انتظار می‌رود که عرضه گوشی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه شروع شود. در کل، این دستگاه با بهینه‌سازی بسیار خوب، امتیازات بسیار قوی در بنچمارک کسب کرده است.

گزارش Geekbench همچنین تأیید می‌کند که سیستم عامل دستگاه Pixel 7a از نسخه اندروید ۱۳ استفاده می‌کند. با استفاده از پردازنده Tensor G2، گوگل قصد دارد تجربه‌ای پایدار و یکپارچه را با سری پیکسل ۷ ارائه دهد. این پردازنده، در مقایسه با پردازنده‌هایی مانند Snapdragon 8 Gen 2 و حتی Snapdragon 8+ Gen 1، بهترین عملکرد را ندارد، اما با این حال، تجربه‌ای از بهترین‌ها را برای یک دستگاه با این قیمت فراهم می‌کند. همچنین، با استفاده از این دستگاه، شما سطح پشتیبانی نرم‌افزاری گوگل را نیز دریافت خواهید کرد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، این دستگاه در چهار رنگ مختلف، شامل آبی، خاکستری، آبی و مرجانی، عرضه خواهد شد. دوربین اصلی دستگاه دارای حسگر ۶۴ مگاپیکسلی و سیستم تثبیت تصویر اپتیکال (OIS) است و همچنین دارای یک دوربین فوق‌گسترده با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل است. Pixel 7a طراحی مشابه Pixel 7 را حفظ کرده است. در بخش جلوی دستگاه، یک صفحه نمایش OLED به اندازه ۶٫۱ اینچ با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز وجود دارد و احتمالاً رزولوشن آن ۱۰۸۰ پیکسل خواهد بود. همچنین، در بالای وسط صفحه نمایش، یک فاصله دارای یک دوربین سلفی با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل وجود دارد.

وزن این دستگاه تقریباً ۱۹۳.۵ گرم است و برای اولین بار در سری A گوگل، این دستگاه از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. با این حال، نباید انتظار شارژ بی‌سیم با توان قوی را داشت. به نظر می‌رسد که تنها شارژ بی‌سیم با توان ۵ وات را پشتیبانی می‌کند. علاوه بر Google Tensor G2، این دستگاه نیز از Tensor M2 برای امنیت استفاده می‌کند. در بخش باتری، احتمالاً این دستگاه به ترتیب سابق خود، دارای ظرفیت باتری 4500 میلی‌آمپر خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.