جدیدترین برج چوبی هیبریدی جهان در بلژیک ساخته می‌شود

ساخت و ساز برج Ban در حال حاضر در حال انجام است و انتظار می رود این پروژه در دسامبر 2025 تکمیل شود.

در حال حاضر رونق عظیمی در ساخت و ساز چوبی پایدار وجود دارد و همه چیز از موزه ها گرفته تا فرودگاه ها از چوب مهندسی شده مدرن ساخته می شود.

به گزارش تکناک، ال خبر رسیده شیگرو بان، معمار مشهور و برنده جایزه پریتزکر، آخرین نمونه از این روند را با یک برج چوبی هیبریدی بلندپروازانه ارائه می دهد که در حال حاضر در آنتورپ بلژیک در حال ساخت است.

این آسمان خراش چوبی “بن” نام دارد و توسط Triple Living در حال ساخت است. ارتفاع آن به 80 متر میرسد و شامل 25 طبقه است.  این سازه با بلندترین آسمان خراش چوبی کنونی جهان، آسنت، با حداکثر ارتفاع 86.6 متر فاصله چندانی ندارد.

با در نظر گرفتن ویژگی های سازه برج، “بن” بسیار پیچیده خواهد بود و در حالی که البته چوب زیادی در ساخت آن به کار رفته، مانند سایر برج های چوبی هیبریدی که دیده ایم، فولاد و بتن نیز، در بخش های مختلف آن مانند: نگهدارنده مرکزی، راه پله و آسانسور و برخی عناصر سازه ای به کار خواهد رفت.

اگرچه این پروژه قرار است که یک آسمان خراش باشد، یک ساختمان چوبی کوچکتر دیگر در نزدیکی آن وجود خواهد داشت. بین این دو، 295 واحد مسکونی که حداقل برخی از آنها دارای بالکن و تراس است ارائه خواهد شد. همه خانه ها فضای زیاد و روشنی برای به حداکثر رساندن نور روز در داخل ساختمان خواهند داشت.

در بالای این آسمان خراش یک تراس وسیع روی پشت بام قرار خواهد گرفت. همچنین یک فضای سبز با الهام از باغ های ژاپنی توسط معمار منظره Bas Smets طراحی خواهد شد. تمامی توسعه و ساخت این پروژه بخشی از یک منطقه بزرگتر به نام Nieuw Zuid  است که تردد خودرو در آن ممنوع است خواهد بود.

شیگرو بان،  بیشتر به خاطر پروژه‌های ساخته شده از مقوا مشهور است. او همچنین در پناهگاه‌های پناهندگان در سرتاسر جهان خدمات خوبی ارائه داده و اکنون مشغول توزیع اجاق‌های هیزمی در اوکراین برای مواجهه با زمستان پیش رو است.

علاوه بر این، او قبلا خانه تراس را برای ونکوور کانادا طراحی کرده است. در مورد این پروژه بان توضیح داد: من می‌خواستم مکانی ایجاد کنم که مردم بتوانند در آن استراحت کنند زیرا محیط سبز بسیار آرامش بخش است.

ساخت و ساز و توسعه آسمان خراش بن در حال حاضر آغاز شده است و انتظار می رود در دسامبر 2025 تکمیل شود با این حال، این اولین برج چوبی هیبریدی ساخته شدن توسط معماران نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.