جدیدترین نسخه اوبونتو عرضه شد

Canonical اعلام کرده است که اوبونتو 22.04.3 LTS در دسترس کاربران قرار گرفته است.

به گزارش تکناک،اگر از قبل نسخهUbuntu 22.04.3 LTS نسخه نصب شده‌ای را دارید، نیازی به نصب کردن مجدد نیست، فقط باید آخرین به‌روزرسانی‌های موجود برای سیستم خود را دریافت کنید.

مزیت اصلی یک نسخه جدید از Ubuntu برای افرادی است که قصد دارند به زودی اوبونتو 22.04 LTS را دانلود کنند و می‌خواهند تمام به‌روزرسانی‌های موجود در ISO را دریافت کنند. این می‌تواند زمان نصب Ubuntu  را صرفه‌جویی کند زیرا تعداد به‌روزرسانی‌هایی که باید دانلود و نصب شوند کمتر خواهد بود.

شما می‌توانید فهرست کاملی از رفع اشکالات را در انجمن Ubuntu  پیدا کنید، مگر اینکه به دنبال چیز خاصی باشید، خواندن آن خیلی جالب نیست. اگر می‌خواهید آن را دانلود کنید، می‌توانید هم اکنون آن را از صفحه دانلود اوبونتو دریافت کنید.

علاوه بر به‌روزرسانی Ubuntu ، نسخه‌های رسمی دیگر نیز به‌روزرسانی شده‌اند. این “نسخه‌های ویژه” شامل Kubuntu، Ubuntu Budgie، Ubuntu MATE، Lubuntu، Ubuntu Kylin، Ubuntu Studio و Xubuntu می‌شوند. این به‌روزرسانی نیز برای Ubuntu Server و محصولات ابری اوبونتو در دسترس است.

اوبونتو 22.04 LTS در آوریل 2022 منتشر شد و به مدت پنج سال به‌روزرسانی می‌شود (سایر نسخه‌های ویژه فقط سه سال پشتیبانی می‌شوند). با ورود به سال 2023 اگر به دنبال یک زمینه پایدار برای انجام کارهای خود هستید، اوبونتو 22.04.3 LTS سیستم عامل لینوکس ایده‌آلی است.

Ubuntu  23.04 وجود دارد، اما این نسخه یک نسخه بلندمدت نیست و پس از نه ماه پشتیبانی خود را از دست می دهد. اگر تصمیم بگیرید تا پشتیبانی افزونه امنیتی را در Ubuntu  22.04 LTS فعال کنید، حتی می توانید به روز رسانی های سیستم خود را تا سال 2032 دریافت کنید، که شاید برای یک کامپیوتر شخصی کمی بیش از حد باشد.

نسخه بعدی با پشتیبانی بلندمدت Ubuntu برنامه‌ریزی شده است که در آوریل سال آینده منتشر شود، با این حال، اگر می‌خواهید Ubuntu 22.04 را به‌روزرسانی کنید، باید منتظر Ubuntu 24.04.1 باشید که در حدود ماه اگوست 2024 منتشر خواهد شد.

برای بررسی اینکه آیا شما در حال حاضر از Ubuntu 22.04.3 استفاده می‌کنید یا خیر، کافیست روی منوی power در بالا-راست کلیک کنید و سپس روی “تنظیمات” کلیک کنید. در پنجره سمت چپ تنظیمات، به پایین صفحه بروید و به بخش “درباره” بروید، سپس زیر نام سیستم‌عامل (OS Name) نگاه کنید، اگر شما در نسخه آخر باشید، باید “Ubuntu 22.04.3 LTS” نوشته شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.