جدیدترین کنسول بازی چینی ها به بازار آمد

شرکت سازنده لپتاپ چینی ThundeRobot دارای یک کنسول بازی PC جدید به نام MIX است که به نظر می‌رسد از Steam Machine شرکت Alienware کپی برداری شده است.

به گزارش تکناک، این کنسول با استفاده از آخرین سخت‌افزارهای اینتل و انویدیا از جمله CPU Core 13th و GPU RTX 4060 تجهیز شده است. به نظر می‌رسد این کنسول جدید در تاریخ ۲۱ جولای(اول مرداد) در بازار چین عرضه خواهد شد.

احتمالا تاکنون با نام ThundeRobot آشنا نبوده‌اید، اما این نام در آسیا بسیار محبوب است و به عنوان سومین تامین کننده بزرگ لپتاپ و لوازم جانبی بازی در چین شناخته می‌شود. این شرکت شباهت‌های زیادی با Asus یا Razer دارد و دستگاه‌های بازی نوت بوک با برند خودش، مانیتورهای بازی، صفحه‌کلید، موس‌های مخصوص بازی، مانیتورها و کنترلرهای بازی خودش را عرضه می‌کند.

کنسولی که ThundeRobot عرضه می‌کند، یک دستگاه بازی بسیار کوچک است که تقریباً ۶۰ درصد کوچکتر از Xbox Series S است. مشخصات دقیق این کنسول جدید ذکر نشده است، با این حال، Thunderobot تأیید کرده است که این کنسول از یک یا چندین CPU هوشمند جدید Raptor Lake HX سری موبایل اینتل و GeForce RTX 4060 از Nvidia پشتیبانی خواهد کرد که می‌تواند نسخه موبایل باشد یا نسخه دسکتاپ کامل، ما اطلاعات دقیقی نداریم.

اگر کنسول‌ها به نظر آشنا می‌آیند، زبان طراحی آن‌ها بسیار شبیه به Steam Machine است که چند سال پیش توسط Alienware ساخته شده بود. کنسول ThundeRobot به طور قطع به نظر مدرن‌تر می‌آید، اما پوشش سیاه مات و محدوده مثلثی در قسمت جلویی سمت راست به طرز مشکوکی شبیه به همتای Alienware است، تقریباً به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان الهام مستقیم از کنسول PC شرکت Alienware گرفته‌اند (که ممکن است درست باشد). (همچنین این کمک می‌کند که لوگوی کلاه ThundeRobot به طور تقریبی مشابه لوگوی Alienware باشد.)

به هر حال، کنسول دارای ظاهری تمیز است که با تقریباً هر نوع ستاپ بازی، خوب به نظر می‌رسد.

طراحی فوق‌العاده کوچک این دستگاه به طور قطع برجسته‌ترین ویژگی آن است و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بازی‌های PC را در فضاهای بسیار محدود مانند اتاق‌های خوابگاهی یا RV اجرا کنند. با اندازه‌ای کوچکتر از ۱.۷ لیتر، این کنسول، باعث می‌شود که کنسول‌های محبوبی مانند Series S غول‌های بزرگی به نظر برسند، اگر چه این اندازه بسیار کوچک با یکپارچگی قطعات موبایل جبران می‌شود. ما حدس می‌زنیم که اگر ThundeRobot برای طراحی بزرگتری، مانند Series S، رفته بود، می‌توانست از قطعات دسکتاپ استفاده کند که به طور قابل توجهی عملکرد بهتری داشته باشند.

به گزارش IT Home، قیمت این کنسول ۸۳۰ دلار است. اگر چه این کنسول در تاریخ ۲۱ جولای در چین به بازار عرضه خواهد شد، اما انتظار نمی‌رود به این زودی‌ها در ایالات متحده عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.