جدی ترین رقیب ربات اپتیموس تسلا به بازار آمد

شرکت Apptronik مستقر در تگزاس از اولین ربات انسان نمای تجاری خود که برای تکمیل نیروی کار صنعتی با انجام کارهای تکراری طراحی شده است رونمایی کرد.

به گزارش تکناک، این ربات ارزان قیمت است و هدف آن این است که با انسان تعامل دوستانه داشته باشد و کار در کنار انسان ها را حتی در برخی از سخت ترین محیط ها آسان تر کند. این ربات رقیب قطعی ربات انسان نمای تسلا اپتیموس است.

استفاده از رباتیک در محیط های کاری صنعتی اجتناب ناپذیر است و شرکت هایی مانند آمازون قبلاً آنها را به تعداد زیادی برای افزایش کارایی عملیات خود به کار گرفته اند. با این حال، دستیابی به یک ربات انسان نما شاهکاری بسیار چالش برانگیز است و حتی شرکت هایی مانند تسلا چند سالی است که در حال توسعه آن هستند.

Apptronik که در سال 2016 تأسیس شد، ممکن است به نظر یک مبتدی در رباتیک باشد. با این حال، این شرکت از آزمایشگاه رباتیک انسان محور در دانشگاه تگزاس در آستین خارج شده است. این تیم بیش از یک دهه سابقه ساخت ربات های انسان نما دارد و به شدت در ساخت والکری، اولین ربات دوپا ناسا نقش داشته است.

آپولو چه کاری می تواند انجام دهد؟

آپولو که تقریباً به اندازه یک انسان معمولی ساخته شده، پنج فوت و هشت اینچ (172 سانتی متر) قد و 160 پوند (72.5 کیلوگرم) وزن دارد. این ربات می تواند محموله هایی تا وزن 55 پوند (25 کیلوگرم) را بلند کند. بر خلاف یک ربات صنعتی معمولی، آپولو دارای معماری منحصر به فرد کنترل نیرو است که آن را به یک ربات مشارکتی تبدیل می کند.

طراحی ربات تضمین می کند که افرادی که در اطراف آن کار می کنند احساس امنیت و راحتی کنند. این شرکت این ربات را به پنل های دیجیتال روی صورت و سینه برای برقراری ارتباط نزدیک مجهز کرده است.

تجربه گسترده Apptronik در ساخت ربات انسان نما از طریق حرکات ظریف دست یا پاهای آپولو مشهود است. این شرکت همچنین می‌داند که همه برنامه‌های ربات به حرکت دوپا نیاز ندارند و بنابراین به مشتریان این امکان را می‌دهد که از بین انواعی که نیم تنه روی چرخ‌ها و حتی یک مکان ثابت نصب شده است، انتخاب کنند.

ویژگی های صنعت پسند

هزینه های بالای توسعه و ساخت ربات های انسان نما یک عامل بازدارنده در پذیرش آنها بوده است. Apptronik به این مشکل با طرحی ویژه خود غلبه کرد که تولید انبوه را تسهیل می‌کند و از اجزای هسته‌ای تک منبع اجتناب می‌کند. تولید انسان نما در امکانات Apptronik در آستین برنامه ریزی شده است تا هزینه ها را پایین نگه دارد و تولید ربات ها را مقرون به صرفه نگه دارد.

بسته باتری آپولو می تواند چهار ساعت کارایی آن را فراهم کند. با این حال، به جای فرستادن ربات‌ها به ایستگاه شارژ، می‌توان باتری‌های خالی شده را تعویض کرد و ربات می‌تواند به جای صرف ساعت‌ها برای شارژ شدن، فوراً به کار خود بازگردد. این ویژگی می تواند برای عملیات هایی که به صورت شبانه روزی اجرا می شوند مفید باشد و به افزایش خروجی کار کمک کند.

جف کاردناس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Apptronik در بیانیه مطبوعاتی گفت: از آنجایی که چالش‌های نیروی کار و روند اشتغال همچنان بر اقتصاد ما تأثیر می‌گذارد، ما باید اساساً طرز فکر خود را در مورد کار، به ویژه در انبار و زنجیره تأمین تغییر دهیم. مردم نمی‌خواهند کارهای رباتیک و سخت‌گیرانه را در شرایط سخت انجام دهند و نباید مجبور باشند. روبات‌های انسان‌نما فقط پاسخی به این چالش نیستند، بلکه یک ضرورت هستند.

نسخه اولیه انسان نمای آپولو با هدف رسیدگی به وظایف در صنایع لجستیک و تولید است. در آینده، Apptronik مطمئن است که این ربات می تواند در زمینه های نفت و گاز، ساخت و ساز، تولید لوازم الکترونیکی، خرده فروشی و مراقبت از سالمندان در خانه کار کند. هدف از این پیشرفت ها که توسط شرکای توسعه این شرکت انجام می شود تبدیل آپولو به آیفون صنعت ربات های انسان نما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.