جزئیات تازه‌ای از کنسول دستی ROG Ally X ایسوس فاش شد

جزئیات تازه از کنسول دستی ایسوس ROG ALLY X فاش شد!

ایسوس کنسول دستی ROG Ally X را با پردازنده‌ی Ryzen Z1 Extreme و ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5 و باتری ۸۰ وات‌ساعتی و بدون پورت XG Mobile روانه‌‌ی بازار می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، ایسوس در رویداد کامپیوتکس 2024 کنسول دستی ROG Ally X را پس از مدت‌ها انتظار رونمایی خواهد کرد. این مدل را باید نسخه‌ای ارتقایافته از ROG Ally پیشین بدانیم. به‌تازگی این کنسول در یکی از فروشگاه‌های تایوانی با قیمت 800 دلار فهرست شده است که درمقایسه‌با قیمت 700 دلاری نسخه‌ی پیشین، افزایش قیمت 100 دلاری را نشان می‌دهد.

ایسوس با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس اعلام کرد که ROG Ally X از پردازنده‌ی Ryzen Z1 Extreme و APU قدرتمندتر از مدل قبلی و گرافیک AMD Radeon 780M بهره می‌‌برد. در‌نتیجه، باید انتظار عملکردی روان در اجرای بازی‌ها را داشته باشیم.

کنسول ایسوس ROG ALLY X

ایسوس ROG Ally X را با 24 گیگابایت رم LPDDR5 همراه خواهد کرد که درمقایسه‌با مدل قبلی با حافظه‌ی رم 16 گیگابایتی، ارتقایی چشمگیر محسوب می‌شود. علاوه‌براین، کنسول دستی جدید ایسوس یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD از نوع M.2 خواهد داشت. یکی دیگر از ارتقاهای مهم این کنسول، بهره‌مندی از باتری 80 وات‌ساعتی است که درمقایسه‌با باتری به‌کاررفته در مدل پیشین، عملکرد بیش از دو برابر بهتر را نوید می‌دهد.

کنسول دستی ایسوس ROG ALLY X

با تمام پیشرفت‌هایی که در کنسول دستی ایسوس ROG Ally X شاهد هستیم، افزایش قیمت 100 دلاری بیهوده نیست. ذکر این نکته ضروری است که مدل جدید فاقد پورت XG Mobile است. در‌مقابل، ایسوس برای مدل جدید درگاه USB 4 را تدارک خواهد دید که می‌تواند نیاز گیمرها را برآورده کند.

حذف پورت XG Mobile باعث می‌شود تا کنسول دستی به داک گرافیکی خارجی متصل نشود تا بتوانید عملکرد گرافیکی را ارتقا دهید. در نسل جدید با حذف پورت، قابلیت اتصال به داک گرافیکی مستقل در نظر گرفته نشده است و اگر علاقه‌مندید کنسول دستی را به کارت گرافیکی خارجی متصل کنید، خرید ROG Ally X چندان نمی‌تواند برایتان مناسب باشد. طبق اعلام ایسوس، این کنسول دستی جدید قرار است فردا ۴ ژوئن (۱۵ خرداد) معرفی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.