جزییات جدیدی از ماموریت آرتمیس 2 اعلام شد

جزییاتی جدیدی از ماموریت آرتمیس 2 که پس از 50 سال، قرار است فضانوردان ناسا را به خارج از مدار پایین زمین بفرستد، منتشر شده است.

جزییاتی جدیدی از ماموریت آرتمیس 2 که پس از 50 سال، قرار است فضانوردان ناسا را به خارج از مدار پایین زمین بفرستد، منتشر شده است.

به گزارش تکناک، بیل نلسون، مدیر ناسا در جشن روز دوشنبه که برای اعلام اسامی خدمه منتخب این سازمان برای سفر به ماه برگزار شده بود، گفت: فرمانده رید وایزمن، یک هوانورد نیروی دریایی و فضانورد باتجربه و خلبان ویکتور گلاور، خلبان آزمایشی که در اولین پرواز عملیاتی Crew Dragon پرواز کرده بود جزو افراد اعلام شده، بودند.

همچنین  کریستینا هاموک کوک، متخصص ماموریت و مهندس زنی که رکورد طولانی ترین مدت پرواز فضایی را دارد و جرمی هانسن فیزیکدان کانادایی  به عنوان اولین غیر آمریکایی  که به اعماق فضا پرواز می کند، هم از اعضای تیم اعزامی ماموریت آرتمیس2 خواهند بود.

در این ماموریت چهار فضانورد، طی یک پرواز تقریباً یک هفته ای به دور ماه می گردند. آرتمیس 2 بعد از گذشت نیم قرن از سفر فضانوردان به ماه  در ماموریت آپولو 17 در دسامبر 1972، اولین ماموریتی است که به واسطه آن، انسان ها از مدار پایین زمین خارج می شوند.

ناسا جشن اعلام اسامی خدمه اعزامی برای سفر به ماه را در یک آشیانه بزرگ از فرودگاه الینگتون در جنوب هیوستون برگزار کرد. این یک رویداد پر سروصدا و شاد برای جامعه پروازهای فضایی در هیوستون بود که پس از بازنشستگی شاتل فضایی در سال 2011 دوره سختی را گذرانده بودند.

فضانوردان آپولو در این مرکز زندگی می کردند و آموزش می دیدند و ماموریت های آپولو از اینجا به فضا پرتاب شد. حتی در طول سه دهه ماموریت شاتل فضایی، تعداد منظمی از پروازها برای آماده سازی و آموزش فضانوردان وجود داشت. اما در بیشتر از 12 سال گذشته تا زمانی که  Space Xپرواز خدمه دراگون را آغاز کرد، فضانوردان ناسا اغلب به همان اندازه هیوستون به آموزش در روسیه مشغول بودند، چون با موشک‌های روسی به فضا پرتاب شده‌اند.

ناسا بازگشته است

گلاور، خلبان این ماموریت گفت: امروز روز بزرگی است. بشریت چیزهای زیادی برای جشن گرفتن دارد. آرتمیس دوم بیش از یک ماموریت به ماه و بازگشت است. این گام بعدی در سفری است که بشریت را به مریخ می رساند. این خدمه هرگز آن را فراموش نمی کنند.

ناسا پرواز آزمایشی آرتمیس 1 ، موشک Space Launch System و فضاپیمای Orion را در اواخر سال گذشته  با پروازی پیشرو برای قرار دادن انسان در آن حامل ها به پایان رساند.

با آرتمیس 2، چهار نفراز خدمه بر روی موشک SLS پرتاب خواهند شد و حدود 24 ساعت را در مداری بیضوی به دور زمین سپری می‌کنند تا اینکه Orion موتورهای خود را روشن کند و فضاپیما را در یک خط سیر بازگشت آزاد به دور ماه قرار دهد. این بدان معناست که هنگامی که اوریون موتورهای خود را روشن می کند، متعهد می شود که در فاصله 6 هزار مایلی از سطح ما، قبل از بازگشت به زمین، به دور ماه پرواز کند.

ماموریت آرتمیس2 می تواند در اواخر سال 2024 انجام شود، اما به احتمال زیاد در نیمه اول سال 2025 این اتفاق خواهد افتاد.

موفقیت در این پرواز زمینه را برای آرتمیس 3 فراهم می کند که دو فضانورد را بر روی سطح ماه فرود خواهد آورد. در نهایت، ناسا قصد دارد از اواخر دهه 2020، یک سری از مأموریت‌های منظم را به مقصد ماه عملی کند و یاد بگیرد که در اعماق فضا زندگی و کار کند.

برنامه های مریخ بسیار دور از دسترس باقی مانده است اما اکنون، ماموریت آرتمیس2  بدون شک در حال انجام است.  اعلام اسامی یک خدمه واقعی، با تمام شکوه و شعف همراهش، این پرواز را در مسیری اجتناب ناپذیر به سمت پرواز قرار می دهد. به عنوان مثال، اکنون می‌توان لباس‌های پروازی را برای هر فضانورد طراحی کرد و آنها را در یک دوره آموزشی شدید 18 ماهه قرار داد.

متفاوت از آپولو

ماموریت آرتمیس 2 با برنامه قبلی خود متفاوت است. هدف آرتمیس تنها پرواز به سطح ماه نیست بلکه به دنبال رفتن به ماه با یک حس ماندگاری است. برنامه جدید همچنین تا حدی توسط یک صنعت فضای تجاری که تا همین اواخر وجود نداشت، تامین مالی می شود. اما شاید مهم‌ ترین تفاوت آرتمیس با آپولو از طریق ارتباطات بین‌المللی آن با سایر کشورها باشد. تعداد زیادی کشور برای پیوستن به برنامه آرتمیس توافقنامه امضا کرده اند.

این رویکرد حسن نیت بین المللی ایجاد می کند. روابط بین المللی قوی همچنین کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که برنامه های ناسا کمتر مستعد لغو توسط روسای جمهور یا کنگره های جدید هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.