جنرال موتورز هوش مصنوعی را به خدمات ناوبری خود می آورد

استفاده از ربات‌های چت هوش مصنوعی برای رسیدگی به درخواست‌های ناوبری، اپراتورهای شرکت OnStar متعلق به جنرال موتورز را بر آن داشته است تا درخواست‌های پیچیده‌تری از جمله خدمات اضطراری را ارائه کنند.

به گزارش تکناک، جنرال موتورز از ربات‌های چت هوش مصنوعی مکالمه‌ای برای پاسخ به درخواست‌های ساده OnStar استفاده می‌کند و اکنون طبق بیانیه این شرکت در روز سه شنبه قرار است درخواست های پیچیده تری با این سرویس انجام شود.

جنرال موتورز جزئیات بیشتری را در مورد استفاده از هوش مصنوعی همزمان با کنفرانس Cloud Next گوگل ارائه کرد. جنرال‌موتورز با همکاری غول فناوری گوگل در زمینه‌های مختلفی از جمله نرم‌افزار اطلاعات سرگرمی داخلی گوگل و OnStar کار کرده است.

این خودروساز در سال 2022 دستیار مجازی تعاملی OnStar خود را معرفی کرد که از فناوری‌های هوش‌مصنوعی مکالمه ای Google Cloud برای ارائه پاسخ به سؤالات رایج و همچنین کمک مسیریابی و ناوبری استفاده می‌کند. اکنون جنرال‌موتورز در حال برنامه ریزی برای استفاده های آتی از هوش‌مصنوعی در خودروهای خود است.

مایک ابوت، معاون اجرایی نرم افزار و خدمات جنرال‌موتورز در بیانیه ای گفت: هوش‌مصنوعی مولد این پتانسیل را دارد که تجربه خرید، مالکیت و تعامل را در داخل خودرو و فراتر از آن متحول کند و فرصت‌های بیشتری را برای ارائه ویژگی‌ها و خدمات جدید فراهم کند.

با توسعه شرکت فناوری Dialogflow که به دستیار مجازی OnStar اجازه می دهد ماهانه بیش از 1 میلیون درخواست مشتری را انجام دهد، جنرال‌موتورز همکاری خود را با Google Cloud افزایش داده است. این فناوری اکنون در اکثر مدل های سال 2015 و خودروهای جدید با OnStar در ایالات متحده و کانادا در دسترس است.

هوش‌مصنوعی برای پاسخ به درخواست‌های ساده بیشتری مانند ناوبری گام به گام استفاده می‌شود. اما دستیار مجازی OnStar برای تشخیص کلمات یا عبارات خاصی که ممکن است نشان دهنده وضعیت اضطراری باشد آموزش دیده است و تماس را با یک متخصص آموزش دیده هدایت می کند.

تغییر به سمت هوش‌مصنوعی زمان انتظار را کاهش داده و طبق تحقیقات بازار جنرال‌موتورز ، واکنش‌های عمدتا مثبتی را به دنبال داشته است. جنرال‌موتورز گفت، ربات چت همچنین متخصصان OnStar را بر آن داشته است تا زمان بیشتری را با مشتریانی که نیاز به درخواست های تماس انسانی دارند صرف کند.

جنرال‌موتورز با هوش‌مصنوعی مولد غریبه نیست. این شرکت در اوایل سال جاری اعلام کرد که از ChatGPT برای کمک به دارندگان وسایل نقلیه برای یافتن اطلاعات در دفترچه راهنمای کاربر، عملکردهای برنامه مانند کد درب گاراژ یا ادغام زمان‌بندی‌ها از یک تقویم استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.