جنین انسان سالم در محیط استریل قرار دارد

دعاهای علمی مبنی بر اینکه جنین انسان در حالی که هنوز در رحم مادر است،در محیطی پر از باکتری های زنده قرار دارد، نادرست هستند

به گفته محققان دانشگاه کالج کورک (UCC) ادعاهای علمی مبنی بر اینکه جنین انسان در حالی که هنوز در رحم مادر است،در محیطی پر از باکتری های زنده قرار دارد، نادرست هستند و ممکن است مانع پیشرفت تحقیقات در این زمینه شوند.

به گزارش تکناک، ادعاهای قبلی مبنی بر اینکه جفت و مایع آمنیوتیک انسان به طور معمول توسط باکتری ها کلونیزه می شوند، اگر درست باشد، پیامدهای جدی برای پزشکی بالینی و اطفال خواهد داشت. همچنین این فرضیه اصول ثابت شده در ایمونولوژی و زیست شناسی تولید مثل را نیز زیرسوال می برد.

برای بررسی این ادعاها، پروفسور ینس والتر، محقق اصلی این مطالعه، یک تیم متشکل از 46 متخصص مشهور در بیولوژی تولید مثل، علم میکروبیوم، و ایمونولوژی از سراسر جهان را گرد هم آورد تا شواهد وجود میکروب‌ها را در جنین انسان ارزیابی کند.

این تیم به اتفاق آرا مفهوم میکروبیوم جنین انسان را رد کردند و به این نتیجه رسیدند که تشخیص میکروبیوم ها در بافت های جنین به دلیل آلودگی نمونه های گرفته شده از رحم است.این آلودگی ها در طول زایمان طبیعی و یا بخاطر روش های بالینی در طول تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی رخ داده است.

در گزارشی که در مجله نیچر منتشر شده است، کارشناسان بین المللی محققان را تشویق می کنند تا مطالعات خود را بر روی میکروبیوم های مادران و نوزادان تازه متولد شده و متابولیت های میکروبی عبوری از جفت که جنین را برای زندگی پس از زایمان در دنیای میکروبی آماده می کند، متمرکز کنند.

پروفسور والتر می گوید: این اجماع راهنمایی هایی را برای این گروه فراهم می کند تا به سمت جلو حرکت کند، تا تلاش های تحقیقاتی را در جایی که بیشترین تاثیر را داشته باشند، متمرکز کنند. دانستن اینکه جنین در یک محیط استریل قرار دارد، تأیید می کند که احاطه جنین توسط باکتری ها در طول تولد و در اوایل زندگی پس از زایمان اتفاق می افتد،دقیقا در همان جایی که تحقیقات درمانی در مورد تعدیل میکروبیوم باید متمرکز شود.

نویسندگان متخصص بین‌المللی همچنین راهنمایی می‌کنند که چگونه دانشمندان در آینده می‌توانند از تله‌های آلودگی در تجزیه و تحلیل نمونه‌های دیگر که انتظار می‌رود میکروب‌ها وجود نداشته باشند یا در سطوح پایین وجود داشته باشند، مانند اندام‌ها و بافت‌های داخلی بدن انسان، اجتناب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.