حذف دائمی حساب تردز امکانپذیر می شود

متا تأیید کرده است که شرکت در حال کار بر روی قابلیت حذف دائمی حساب کاربری تردز بدون حذف حساب کاربری مرتبط اینستاگرام است.

به گزارش تکناک، در ابتدای امسال، متا  اعلام کرده بود که تردز را راه‌اندازی می‌کند تا با X (توییتر سابق) رقابت کند. با این حال، برنامه فاقد یک ویژگی اصلی بود و آن امکان حذف یک حساب بدون حذف اکانت اینستاگرام مرتبط بود.

در حال حاضر، در رویداد Tech Crunch Disrupt، مایکل پروتی ، مسئول حریم خصوصی محصولات متا تایید کرده است که شرکت در حال کار بر روی این ویژگی است. وی علاوه بر این، اظهار داشت که متا می خواهد تا ماه دسامبر این قابلیت را به کاربران Threads ارائه دهد.

از نظر فنی، حذف یک اکانت تردز جداگانه بدون حذف کردن اکانت کلی اینستاگرام بسیار چالش برانگیز بود. بنابراین، با غیرفعال کردن حساب برای پنهان کردن همه محتوا، تنظیم آن در حالت خصوصی یا حذف رشته‌های جداگانه، توجه ویژه‌ای به این داشتیم که مطمئن شویم کاربر همچنان می‌تواند از حقوق حذف اکانت خود  استفاده کند.

پروتی اشاره کرد که از آنجایی که تردز به اینستاگرام گره خورده است، ایجاد سیستمی برای این شرکت بسیار چالش برانگیز بوده است که وقتی شخصی تصمیم به حذف تردز دارد اما می خواهد حساب اینستاگرام خود را فعال نگه دارد، این دو سرویس را از هم جدا کند.

علاوه بر این، تردز در حال بررسی ادغام Fediverse است که به کاربران اجازه می دهد محتوا را در سیستم عامل های غیرمتمرکز مانند Mastodon ارسال کنند. با این حال، این مشکلی است که  متا باید در مورد نحوه مدیریت پست در Fediverse که نویسنده می خواهد آن را حذف کند یا حساب خود را غیر فعال کند، فکر کند.

هفته گذشته، تصاویری از صفحه حذف حساب در X منتشر شد که تأیید می‌کند که متا در حال کار بر روی این ویژگی بوده است. بر اساس تصاویر، متا پس از ۳۰ روز از حذف حساب، داده‌های شما را به طور دائمی حذف خواهد کرد. علاوه بر این، شما تا ۱۲۰ روز امکان باز کردن حساب جدید با همان حساب اینستاگرام را نخواهید داشت.

اپلیکیشن تردز که متعلق به متا  است، بلافاصله پس از راه‌اندازی در ماه ژوئیه به موفقیت رسید و در کمتر از چند ساعت بیش از دو میلیون نفر ثبت‌نام کرد. در طول ماه ها، متا به طور فعال سرویس را با ویژگی های جدید از جمله رابط دسکتاپ، امکان جستجوی کلمات کلیدی و موارد دیگر به روز رسانی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.