حرکت چراغ خاموش اپل در دنیای هوش مصنوعی

تکنولوژی‌های هوش مصنوعی به سرعت در حال گسترش هستند و به نظر می رسد اپل نیز به دنبال استعدادهای هوش مصنوعی تولیدی در سطح جهان است.

به گزارش تکناک، در حال حاضر، OpenAI با ChatGPT در رأس رقابت قرار دارد، در حالی که تقریباً تمام شرکت‌های فناوری در تلاش برای به دست آوردن یک قسمت از این تکنولوژی هستند. با این حال، به نظر می‌رسید که اپل آهسته حرکت می کند و پیشرفت قابل مشاهده‌ای در حوزه هوش‌مصنوعی نداشته است.

اما اطلاعات اخیر نشان می‌دهد که این ممکن است به طور کامل درست نباشد. به نظر می‌رسد که اپل در حال جذب استعدادها در حوزه هوش‌مصنوعی مولد (generative AI) است.

بدون شک، غیرممکن است که برنامه‌های آینده یک شرکت را بدانید، اما اگر به نشانه‌ها دقت کنید، می‌توانید یک ایده بیابید. در مورد اپل، این نشانه‌ها از آگهی‌های استخدامی به دست می‌آیند. این شرکت فناوری اخیراً بسیاری از آگهی‌های استخدامی جدید در زمینه هوش‌مصنوعی تولیدی خود را منتشر کرده است، حوزه‌ای که قبلاً برنامه‌هایی در این زمینه نداشت. علاوه بر این، این آگهی‌های استخدامی نه تنها در ایالات متحده، بلکه در اروپا و آسیا نیز منتشر شده‌اند.

یکی از این آگهی‌های استخدامی به یک نکته خاص اشاره کرده است: “ما به دنبال یک کاندیدای با سابقه در تحقیقات ML کاربردی هستیم. مسئولیت‌های این نقش شامل آموزش مدل‌های زبانی و چندحالته مقیاس بزرگ بر روی سیستم‌های توزیع شده، استقرار معماری‌های عصبی کم حجم مانند ترانسفورمرها به صورت کارآمد بر روی دستگاه و یادگیری سیاست‌های قابل شخصی‌سازی برای کاربر به صورتی که حریم خصوصی حفظ شود می‌باشد.”

متأسفانه، اطلاعات دقیقی درباره برنامه‌های شرکت در زمینه هوش‌مصنوعی وجود ندارد. با این حال، برخی ادعاها نشان می‌دهند که اپل از این فناوری برای هوشمندتر و کارآمدتر کردن سیری استفاده خواهد کرد.

بله، در حال حاضر چندین ربات چت هوش@مصنوعی در بازار وجود دارد. اما هیچکدام از آنها ویژگی‌های دستیار صوتی ندارند. اگر اپل بتواند قبل از رقبای خود این فناوری را آماده کند، می‌تواند تجربه دستیار صوتی برتر  خودرا به یک سطح کاملاً جدید برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.