افزایش نگرانی ها از حفظ حریم خصوصی در مرورگر اج

مرورگر اج  یک مرورگر عجیب با ویژگی‌های مشکوک، روش‌های تبلیغاتی مانند و تغییراتی است که نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد می‌کند.

به گزارش تکناک، مایکروسافت در حال کار بر روی قابلیت‌های کپی-پیست “بهبود یافته” در مرورگر اج است تا به شما اجازه دهد لینک‌های “پیش‌نمایش وب” را با اطلاعات اضافی مانند عنوان و تصویر کوچک (thumbnail) جایگذاری کنید.

مشکل با این ایده این است که برای انجام این عمل، نیاز به ارسال اطلاعات بیشتر به سرورهای مایکروسافت است، همانطور که در صفحه تنظیمات آن توضیح داده شده است.پیش نمایش وب ممکن است داده ها را به مقصد URL ارسال کند و ممکن است با خدمات مایکروسافت تماس بگیرد.

برخلاف سایر ویژگی‌های آتی در اج ، مانند دسته‌بندی رمزهای عبور و یادداشت‌ها، “پیش‌نمایش وب” از طریق پرچم یا عرضه کنترل شده ویژگی (CFR) در دسترس نیست. نویسنده پست مدعی است که مایکروسافت آن را “مدت زمان قابل توجهی” در آزمایش داخلی قرار داده است و نمی‌دانند چرا برای آزمایش عمومی در دسترس قرار نمی‌گیرد.

A GIF showing the new Web Preview feature in action

این ویژگی (درونی) برای مدت زمان قابل توجهی آزمایش شده است، نمی‌دانیم چرا مایکروسافت هنوز آن را به صورت پیش‌فرض فعال نکرده است (حتی با استفاده از پرچم)، شاید یک باگ جدی وجود داشته باشد و به همین دلیل آن را فعال نکرده‌اند (حتی در نسخه Canary).

اینکه مایکروسافت “پیش‌نمایش وب” را به عموم عرضه کند یا نکند، این اولین (و شاید آخرین) ویژگی نیست که سوالاتی را درباره قول اج برای ایمنی و حفظ حریم خصوصی شما مطرح می‌کند.

پس از آنکه کاربران متوجه شدند که اج سابقه مرور وب آن‌ها را در رسانه‌های دیگر منتشر کرده و بدون اجازه افزونه‌ها را نصب می‌کند، یک فضای خبری منفی به وجود آمد. علاوه بر این، اج قصد دارد از هر صفحه وبی که می‌بینید عکس بگیرد و تصاویری را که در حین مرورتان آنلاین مشاهده می‌کنید را به مایکروسافت ارسال کند تا بهبود یابند اما خوشبختانه به صورت رمزگذاری شده. به این موارد مزاحمت های دیگری مانند التماس از کاربران کروم برای تنظیم Bing به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود و تزریق تبلیغات در وب سایت های دیگر را اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.